Kyma X - Pacarana

Leuk dat je er ook nog mee aan de slag bent gegaan, Roland! Mooie patch, fijn dat je de details ook nog in het filmpje hebt gestopt. Daar ga ik eens even goed naar kijken... ;)

Graag gedaan SmartBits.
Mocht het toch lastig te lezen zijn, dan maar een foto:

Jaap Vink II.jpg
 
Ah, ok. Het is waarschijnlijk lastig voor me om het exact na te bouwen (bv in mijn Nord Modular) omdat ik niet echt op de hoogte ben van de Kyma symbolen/methodiek/semantiek. Maar het is in ieder geval food for thought...
 
Is dit hetzelfde als je een delay neemt waarin je filterted noise instuurd, die dan in feedback gaat. Waarin de frequentie van de noise de toon van de feedback word ? Ik bedoel met feed back synthese doe je toch juist je filter in het feedback pad?
Hier lijkt die juist ervoor te zijn gepatched.
 
roland kuit Klinkt in iedergeval erg mooi! Het klinkt een beetje als het resoneren van een metaal obeject. Ik had laatst met een vioolboog een schaal laten resoneren en dat klinkt vergelijkbaar. Maar 1 toon natuurlijk.

https://www.synthforum.nl/filedata/fetch?id=3691210&d=1561451285

Ik zit al heel lang te denken hoe ik een filter (dat in het feedback pad zit) de frequentie kan laten tracken, als ik dan een noot/frequentie instuur dat de feedback dan precies op die noot klinkt. wellicht een rs-35 pitch to voltage aanschaffen.

Ben benieuwd naar je patch.
 
roland kuit Ik zit al heel lang te denken hoe ik een filter (dat in het feedback pad zit) de frequentie kan laten tracken, als ik dan een noot/frequentie instuur dat de feedback dan precies op die noot klinkt. wellicht een rs-35 pitch to voltage aanschaffen.

De rs-35 is prima om de 'outside-world' het een en ander te laten sturen in een modulair systeem.

Hier een paar voorbeelden in Kyma.

Taj vocals met tracking die een zaagtand osc met een 2 formant filter aanstuurt:

 
roland kuit cool!, ook goed hoe het eerste voorbeeld tracked. Analoog gaat dat denk ik een stuk moeilijker, iig een bandpass ervoor.
Die tweede patch ook heel erg mooi.
 
Back
Top