Kyma X - Pacarana

Brol.Bedoel er niks negatiefs mee. Kyma een prima iets,maar voor mij persoonlijk zoals het woordenboek zegt,nutteloze informatie en Roland weet dat ik het liever in een harmonisch klinkend geheel wil zien,en Roland ziet dat anders,dat apprecieer ik ten zeerste.Ieder zijn mening en dat zoals een achterste,iedereen heeft er ene.

Kan jij niet een poosje naar de Ardennen of zo?

:doei:
 
Ik zou graag mee willen! Raften, lekker door de natuur wandelen, Heerlijk!
En misschien zou ik je muziekstukken en synthese vormen kunnen uitleggen en er over discussiëren. Zoals ik eerder hier op het forum schreef, brak mij het zweet uit toen ik voor het eerst het werk van G.M. Koenig hoorde. Ondanks het intellectueel 'snappen' van zijn werk, ben ik pas later de klankmatige schoonheid ervan gaan ervaren. Door luisteren, luisteren en nog eens luisteren.

Dus maakt het mij blij Sinew. dat je steeds aan deze draad snuffelt met je andere opvattingen over muziek en klank. En een nieuw woord geleerd, want ik moest het opzoeken dat 'brol'.
In deze draad laat ik de mogelijkheden van Kyma horen. Bouwstenen voor een muzikale taal.
De geluidsfiles zijn niet bedoelt als muziekwerken zodanig of eindproducties.
 
Ik zou graag mee willen! Raften, lekker door de natuur wandelen, Heerlijk!
En misschien zou ik je muziekstukken en synthese vormen kunnen uitleggen en er over discussiëren. Zoals ik eerder hier op het forum schreef, brak mij het zweet uit toen ik voor het eerst het werk van G.M. Koenig hoorde. Ondanks het intellectueel 'snappen' van zijn werk, ben ik pas later de klankmatige schoonheid ervan gaan ervaren. Door luisteren, luisteren en nog eens luisteren.

Dus maakt het mij blij Sinew. dat je steeds aan deze draad snuffelt met je andere opvattingen over muziek en klank. En een nieuw woord geleerd, want ik moest het opzoeken dat 'brol'.
In deze draad laat ik de mogelijkheden van Kyma horen. Bouwstenen voor een muzikale taal.
De geluidsfiles zijn niet bedoelt als muziekwerken zodanig of eindproducties.

Dan zijn we akkoord over onze meningen.Hoewel ik weer zit te brollen in de living om weer wat te plaatsen,maar nee!Dat ene hersencel zegt,niet doen,ieder z'n ding.
 
Gewoon vaker luisteren naar die ene hersencel.

Denk het.Probeer in overal m'n neus tussen te steken.Maar ik mag m'n gedacht toch zeggen?Zelfs als de ander 99% meer kennis heeft.Zeg wel kennis,niet dat hij dan gelijk heeft!
 
Ook kun je een sequenser maken om granules te 'stemmen'.
In dit voorbeeld wordt er gebruik gemaakt van maar 1(!) noot/toon.
Deze noot/toon wordt in het geheugen opgeslagen en gelezen door een graincloud module waarbij de frequentie gemoduleerd wordt door de sequenser:

http://soundcloud.com/roland-kuit/quiet-piano-grains
 

Attachments

  • Quiet Piano Grains.jpg
    Quiet Piano Grains.jpg
    23,9 KB · Bekeken: 76
Denk het.Probeer in overal m'n neus tussen te steken.Maar ik mag m'n gedacht toch zeggen?Zelfs als de ander 99% meer kennis heeft.Zeg wel kennis,niet dat hij dan gelijk heeft!

Gelijk hebben bestaat niet....
 
Gelijk hebben bestaat niet....

Dus ik ga dan zeggen dat niet alleen Kyma het beste of het slechtste is,soms haal je uit één van de duizenden plug-ins de dag van vandaag,je creativiteit vandaan,Free of duurbetaald.
Hoe meer je hebt hoe beter?Of haal je uit één produkt iets?Doet me denken aan JM Jarre,maakte ooit een album met bijna één synth.Verkochte toen miljoenen cd's.Maar dat was in zijn glorietijd.(enfin toen was er niet veel keus).
Iedereen promoot z'n eigen en zijn produkt.Het zijn tenslotte de luisteraars die beslissen toch?
Als je op de markt wilt werpen.
Voor mij ik doe m'n ding,voor m'n eigen plezier.
 
Laat zelf dan eens iets horen.....ik ben nu ook wel benieuwd of je alleen maar praatjes hebt of ook daden.....tot nu toe kom je erg onbehouwen over.

Akkoord,.Wat is je genre,wat hoor je graag?Even je geschiedenis graag,je toekomst perspectieven.Als je het zegt zo vlakaf,flagrant,stel ik ook vragen.(Eigen wet).
 
Genre: maakt mij niet zoveel uit.
Ik luister van alles.
Geschiedenis: kijk maar op discogs.
Toekomst perspectief: ik leef nu en niet later.

Ik ben gewoon benieuwd naar audio input van jou. Alleen maar roepen dat het ook A en B kan is zo makkelijk.....laat eens A en B horen met een kleine beschrijving hoe je tot het resultaat gekomen bent.
 
Denk het.Probeer in overal m'n neus tussen te steken.Maar ik mag m'n gedacht toch zeggen?Zelfs als de ander 99% meer kennis heeft.Zeg wel kennis,niet dat hij dan gelijk heeft!
??? Blijkbaar gaat het bij jouw er om om gelijk te krijgen.

Je hebt het over harmonieën, prima. Dat is een ordening.
Ik ben ook bezig met ordening.
Alleen op een veel complexere manier.
 
??? Blijkbaar gaat het bij jouw er om om gelijk te krijgen.

Je hebt het over harmonieën, prima. Dat is een ordening.
Ik ben ook bezig met ordening.
Alleen op een veel complexere manier.

Harmonieleer heeft alles te maken met geluid.Theoretisch.Hoewel ik in de harmonieleer wel het een en het ander les gekregen heb over natuurkundige verklaringen van geluid,over toonhoogte,trillingssnelheid,trillingsverhoudingen.Hoe ontstaat ruis enz.Is harmonieleer een wisselwerking tussen het verstand en het gevoel.Dus in hoeverre ik Pythagoras ken?
T'is hoe je die leer,die ordening omzet in creativiteit.Want je kunt zoveel theorie verkondigen als je wilt,één simpel orgaan beslist of het goed is of niet.Jouw oor.
 
Nopes, jouw oor zegt alleen maar of het voor jou goed/slecht is.
Je probeert een brug te slaan die er niet is.
Ten eerste goed of slecht, dat is geen algemeenheid.
Daarnaast vergeet je de culturele achtergrond van een persoon. Die voor een groot deel bepaalt of iets voor die persoon fijn klinkt of niet.
 
Nopes, jouw oor zegt alleen maar of het voor jou goed/slecht is.
Je probeert een brug te slaan die er niet is.
Ten eerste goed of slecht, dat is geen algemeenheid.
Daarnaast vergeet je de culturele achtergrond van een persoon. Die voor een groot deel bepaalt of iets voor die persoon fijn klinkt of niet.

Dus in't kort:jouw oor.Jesus kerel.
 
Zit je nou te typen omdat je van het geluid van je toetsenbord houdt, of ben je op zoek naar een echt gesprek?
 
Wanneer het alleen jouw oor is wat bepaald of iets mooi of lelijk is Sinew.
Dan gaan wij niet de Ardennen met je in.
Ja, jouw oor is ok voor de keuzes die jij in de muziek maakt.
Maar je zit in deze draad alleen maar jouw keuze te verkondigen.
Dat is geen toevoeging.
Misschien is het trollen, of misschien is het angst?
Is er dan meer dan dat 'lullige' kwintencirkeltje wat ik geleerd heb?
Ja, en nog eens ja:

Mathematics and Computation in Music
Third International Conference, MCM2011
Paris:

Met onder meer:
Building Topological Spaces for Musical Objects
Fundamental Passacaglia: Harmonic Functions and the Modes of the Musical Tetractys
Cardinality Transformations in Diatonic Space
Mazzola's Model of Fuxian Counterpoint
Enz, enz, enz.

Echt maar een topje van de ijsberg waar jouw oor waarschijnlijk niet tegen zal kunnen.
Dus voeg iets toe, of donder op uit mijn draad.
Ik wil iedereen met vragen te woord staan, maar niet op deze manier.
 
Je bent al een meevolger met iemand(Ardennen).En ik donder graag uit je pagina nu.Jouw oor is algemeen hé,niet ik.
 
Laatst gewijzigd:
Bericht door een moderator:
Het gaat lekker allemaal zie ik :) top!
Zullen we nu weer een beetje ontspannen? fijn!
Overigens betekent het starten van een draad op een forum niet dat het jouw draad is, maar dat geheel terzijde.
 
Bericht door een moderator:
laatste 2 berichten weggehaald in de hoop dat we hier weer normaal doorkunnen :) succes
 
Back
Top