Kyma X - Pacarana

Moet je altijd gelijk hebben?Je bent zelfs met je kennis een grote zaag voor mij,allee stel een kennis vraag?Dan zal ik antwoorden dat ik er niets van weet.En dan voel je de man!Want je hebt gestudeerd met de grootsten!
 
Laatst gewijzigd:
Het gaat hier niet om mijn gelijk maar meer op de manier waarop jij de zaken hier voor mekaar wilt krijgen. Iets niet begrijpend afkraken geeft weinig opening.

Kyma kan alles. Punt.
Van Vogeltjes dans tot hele nieuwe, nog ontgonnen gebieden.
Ligt er natuurlijk wel aan wie er achter zit :)

En nee, de pioniers van toen hebben geen hits gemaakt.
Die hebben de weg opengebroken waar handige mensen nu, vaak gebruik makend van sentimenten, kruiwagens vol geld mee verdienen.

De video van Carla maakt mij blij. Zo'n ongelofelijke expressie en muzikaliteit in wat ze daar neerzet. Het zou mooi zijn wanneer mensen dit kunnen waarderen.
 
Kyma is zelf natuurlijk ook een soft synth. Alleen een hele uitgebreide, en de software draait op speciale hardware. Dat zijn uiteindeiljk details. Ik neem aan dat Roland het gebruikt omdat het hem toestaat tot een resultaat te komen op een manier die met andere software onhandiger werkt.

Ik weet nog hoe cool ik Capybara vond toen het alternatief nog was om een stapel tekst in csound te gooien en een etmaal te wachten op het resultaat. Voor mij persoonlijk voegt het vandaag de dag niet op de plekken waar ik het wil waarde toe. Als ik wil patchen doe ik dat liever analoog modulair dan met een muis.
 
En zo zat ik op een IBM mainframe een week Fortran IV te tiepen voor een piep. :)
Na MAX/MSP vind ik Kyma een verademing. Vrijer.
De Capybara kun je niet vergelijken met de nieuwe Kyma 7 software met Pacarana.
Wat een power.
Analoog Modular, dat blijft natuurlijk ook 1 van mijn liefdes.
De EMS Buchla 200 een tijdje geleden, wat een beast.
 
Kijk, dit is m'n laatste woord in deze discussie.
Denk dat Kyma,een geweldig stuk speelgoed is,om klanken te maken,maar om dit te combineren in een muziekstuk(ik zou het gebruiken alleen met daarvoor gebruiken),is het veel te duur voor mij,en zijn er andere veel goedkopere alternatieven die voor mij gepast zijn in mijn muziek,ambient,experimenteel,filmisch,enz.
Als alleen het voor klanken te maken,speciale,nog nooit gehoorde,ideaal gereedschap voor iemand die daar alleen mee bezig is.
Veel succes nog.En ja,laat nog wat horen,en m'n excuses voor m'n eerder wat negatieve uitlatingen,maar dat kan en mag en moet in een discussie forum.Hard tegen hard.
 
Dan schud ik je nu de hand Sinew., no hard feelings.
Kijkend naar de prijs, vergelijkend met de andere synths die ik hier zie, valt het nog mee.
Ik plaats hier in deze draad voorbeelden waar ik mee bezig ben.
In het begin van deze draad heb ik sequencer voorbeelden laten horen.
Met Kyma zjn echt waanzinnige sequencers te maken.
Kyma wordt ook veel gebruikt in Ambient. Ik zag wat voorbeelden dus die zal ik plaatsen.
Gezien je interesse hierin.
 
Het is niet alleen de bestemming, het is ook de reis. Zelfde reden waarom forumleden hier vintage analoog kopen als je voor de prijs meer plugins kan kopen dan je in je leven kan gebruiken. Sommige mensen zijn gevoelig voor het creatieve proces en zoeken naar alternatieven voor de 'DAW met een stapel plugins'-norm die beter voor ze werken.
 
Het is niet alleen de bestemming, het is ook de reis. Zelfde reden waarom forumleden hier vintage analoog kopen als je voor de prijs meer plugins kan kopen dan je in je leven kan gebruiken. Sommige mensen zijn gevoelig voor het creatieve proces en zoeken naar alternatieven voor de 'DAW met een stapel plugins'-norm die beter voor ze werken.

Juist!.....En daw plug-ins!Moet m'n Alpha trekken wat meer inbinden!
 
Goed dat je zoveel plezier beleeft aan je softsynths.
Daar is dit forum voor. Synthforum.

Een aantal posts terug noemde je Bach, Mozart.
Componisten met een eigen signatuur.(hun muziek herkenbaar als van door hen gemaakt).
Ze waren ahw magiërs die durfden te spelen met de ingredienten die toen voorhandig waren.
Muziek(kunst) kent vele 'renaissances.'
Ik noemde Xenakis of Stravinsky. Het 'nieuwe denken'.
Stravinski, omdat hij de aanzet was voor de nieuwe muziek in het Westen.
Xenakis, omdat Kyma gebaseerd is op zijn gedachten goed.

Voor mij werkt Kyma inspirerend.
Koken met klank-ingredienten waarbij compositie een veel gangen menu kent.
 
Een van de standaard sequensers, deze stuurt flagioletten van 3 gitaren aan.
3 variaties.
 

Attachments

  • Guitar 3 harmonics sound patch.jpg
    Guitar 3 harmonics sound patch.jpg
    34,9 KB · Bekeken: 89
  • Guitar 3 harmonics.jpg
    Guitar 3 harmonics.jpg
    31,5 KB · Bekeken: 84
  • Guitar 3 Harmonics.mp3
    3,3 MB · Bekeken: 96
Een van de standaard sequensers, deze stuurt flagioletten van 3 gitaren aan.
3 variaties.

Klinken meer als hele korte nylon-snaren dan flagioletten proper. Ik heb het gevoel dat het een beetje komt door hoe ze doorklnken/uitdoven.
 
Laat zelf dan eens iets horen.....ik ben nu ook wel benieuwd of je alleen maar praatjes hebt of ook daden.....tot nu toe kom je erg onbehouwen over.
 
Brol.Bedoel er niks negatiefs mee. Kyma een prima iets,maar voor mij persoonlijk zoals het woordenboek zegt,nutteloze informatie en Roland weet dat ik het liever in een harmonisch klinkend geheel wil zien,en Roland ziet dat anders,dat apprecieer ik ten zeerste.Ieder zijn mening en dat zoals een achterste,iedereen heeft er ene.
 
Back
Top