Kyma X - Pacarana


Congratulations Apollo !!

Hommage to the NASA Apollo 11 mission. 50 years!
On July 20, 1969, Neil Armstrong put his left foot on the rocky Moon. It was the first human footprint on the Moon.
Apollo 11 was launched by a Saturn V rocket from Kennedy Space Center on Merritt Island, Florida, on July 16 at 13:32 UTC.



This sonic work is the words that Neil Armstong spoke:
"That's one small step for [a] man, one giant leap for mankind"
annealed with the "Whoe-oee" sound the hear and recorded when at the backside of the moon. Melting together on a moleculair level.
Congratulations NASA and Neil Armstrong, Edwin "Buzz" Aldrin and Michael Collins!

Used sounds from NASA Soundcloud under Ceative Commons-Licencee:
Apollo 11: That's One Small Step for (a) Man
Apollo 11: Backside moon sound

Roland Kuit - Kyma

Nieuwkomers zie ook LINK

 
Prachtig Roland. Vooral hoe je alles onder controle weet te houden. Bij mij gaan feedbacks en reverbs al heel snel naar loops waar je trommelvliezen van gaan bloeden en waar geen redden meer aan is :-) Ik ga nog eens goed kijken naar die feedback loop die je beschrijft.
 
Gnossienne van Erik Satie AI variatie met de HMM Pattern Generator.
Tegelijk wordt de audio het FFT domein binnen getrokken en krijgt het een spectrale feedback galm.
(een beetje onwereldse geluiden)

Heel mooi en die galm geeft het een dromerig effect.. heerlijke muziek bij dit warme weer...
 
Met of zonder Kyma, iedereen kan naar de meetings komen waar de in en outs van dit fantastisch systeem worden besproken.

KISS2019 - Resonance.jpg


2019 키마 국제 사운드 심포지엄

KISS is four intensive days and nights of sound, music, ideas, and interaction. We invite you to join us in Busan as we explore the theme of Resonance through hands-on workshops, presentations, concerts and lively discussions.
[h=4]Sounds of Busan I[/h] [h=5]DATA SONIFICATION[/h] What do the past 10 years of meteorological data sound like? In this hands-on session, we will take time series data related to the city of Busan and map the data to sound. Can we hear patterns in data that we might not otherwise detect?
[h=4]The Shape Atlas[/h] [h=5]MATHS FOR CONTROLLING SOUND[/h] How can you get your sound parameters to evolve over time? Participants will work together to compile a Shape Atlas of mathematical functions for controlling sound parameters.
[h=4]Sounds of Busan II[/h] [h=5]3D SOUND TECHNIQUES[/h] Starting with a collection of 3D ambisonic recordings from various iconic locations in and around Busan, we will learn how to process, spatialize, mix down for interactive binaural presentation for games and VR.
[h=4]Research[/h] [h=5]PAPER SESSIONS[/h] Hear hot-off-the-press results of cutting edge creative research. Full program
[h=4]Concerts[/h] [h=5]LIVE PERFORMANCES[/h] Explore new ways to compose, present, and experience music with an international line-up of live computer music performances. Full program
[h=4]Networking[/h] [h=5]MEALS, NETWORKING & AFTER-KISS TOUR OF BUSAN[/h] Discuss the presentations, workshops, and concerts with the presenters and fellow symposiasts over meals and coffee breaks (included with KISS 2019 registration), and join your new-found friends and colleagues on a tour of Busan on the Monday after the conference (also included with your registration).

Whether you are new to Kyma, a Kyma expert, or if you are just curious to learn more about music technology and sound design, you are welcome to join us for four intensive days and nights of sound, music, ideas, and interaction with fellow Kyma practitioners. Learn, share, connect, discuss, and enjoy!

Registration includes access to paper sessions, hands-on workshops, and concerts, and includes an opening reception, 3 lunches, 4 dinners and coffee breaks, plus an after-symposium bus tour of Busan.

LINK
 
Deze keer een "Glitchy" manier om de in tijd-doosjes opgeslagen klankdata te bewerken.
Zoals fans van Eno waarschijnlijk wel weten, is Erik Satie de eigenlijke Godpapa van de ambiënt muziek.
Hij componeerde als eerste "meubilair muziek" tussen 1893-1894!
Natuurlijk werd hij in zijn tijd als een rare vogel gezien en kon men niet veel met zijn werk.
Satie was van invloed op o.m. Claude Debussy, Edgar Varese, John Cage en Brian Eno.
Ook als eerste plaatste hij stukken papier tussen de piano snaren om andere klanken te produceren.
Iets wat John Cage verder uitwerkte in zijn stukken voor "Prepared Piano".
Erik was ook van invloed op de "minimal music".

In deze opname gebruik ik ik dan ook prepared piano klanken en minimalistiche herhalingen op dit stuk van Erik Satie:

 
Back
Top