Kyma X - Pacarana

Een Kyma gebruiker heeft de Pacarana ingebouwd met daardoor meer warmte afvoer.
Op de foto is aardig te zien hoe de Pacarana er van binnen uit ziet.

Hrrmmm, en normaal gesproken zit dat in een dichte 19" bak, of heeft dat standaard deksel iets van ventilatie louvres of perforering? Ik weet uiteraard niet hoeveel elk van die processoren dissipeert, maar thermisch gezien lijkt me dat geen ideaal design. Maar misschien worden die processoren gewoon niet zo warm. Zo'n 1u behuizing heeft als nadeel dat je er niet zo'n grote axiale fan in kwijt kunt, en die kleine fannetjes maken lawaai en verplaatsen niet zo veel lucht. Een oplossing zou zijn een radiale fan en een luchtkanaal met aftakkingen over elk van die processoren (met 3d printen een fluitje van een cent :) ).
 
is zoiets er ook als software??
:mega:

Wanneer je software zoals Kyma bedoeld, niet even snel te vinden met Google. Wel b.v. dat je software DAW's met een pen kunt bedienen, net als met een muis. De Wacom is goed en vooral expressief te gebruiken omdat je veel toepassingen van de pen, zoals kantelen, rotatie, druk etc kunt toewijzen aan een muzikale expressie. Ipv met een pen kan men ook met de vingers het tablet besturen.
Zoiets bestaat wel als midi software voor b.v. iPad. Deze software heet TC Data. Ook erg goed voor expressie op synths.
http://www.bitshapesoftware.com/instruments/tc-data/
 
Laatst gewijzigd:
Hrrmmm, en normaal gesproken zit dat in een dichte 19" bak, of heeft dat standaard deksel iets van ventilatie louvres of perforering? Ik weet uiteraard niet hoeveel elk van die processoren dissipeert, maar thermisch gezien lijkt me dat geen ideaal design. Maar misschien worden die processoren gewoon niet zo warm. Zo'n 1u behuizing heeft als nadeel dat je er niet zo'n grote axiale fan in kwijt kunt, en die kleine fannetjes maken lawaai en verplaatsen niet zo veel lucht. Een oplossing zou zijn een radiale fan en een luchtkanaal met aftakkingen over elk van die processoren (met 3d printen een fluitje van een cent :) ).

Zoiets als de foto zou ik ook niet snel doen. :) Nog een paar foto's van de 'make over' .
 

Attachments

  • image.jpg
    image.jpg
    64,8 KB · Bekeken: 89
Dat stapelingen van klanken allerlei soorten van ruis kunnen maken is in deze draad veel gedemonstreerd. De kracht van een systeem is af te meten aan de hoeveelheid van manieren waarop dit kan.
In dit voorbeeld heeft de bandbreedte de belangrijkste functie. Een grotere bandbreedte geeft beweging en de wat nauwere geeft meer een statische stapeling. Van een soort strijkers klanken tot orgelklanken:

 
Laatst gewijzigd:
Net terug van opening expositie in Berlijn en met gisteren weer uitzending op de radio. Radio Freies Berlin maakte enorme indruk op me. In vrijheid programma's te mogen maken en muziek te mogen uitzenden zonder restricties is iets fantastisch, een groter goed. Geen, van hogerhand, opgelegde vormen van kultuur en/of consequenties wanneer kunst een andere taal spreekt. In dit geval een granulaire taal:

 
Back
Top