akai mpx16

e1978

E.
Lid sinds
19 april 2009
Berichten
183
wat is jullie mening over deze sampler.



en ik wou weten : kan ik elke pad toewijzen aan een midi kanaal, op bijvoorbeeld mijn mc-505.
Ik wil dus niet de pads op de mpx gebruiken maar alles invoeren op de mc-505 en dat de mpx het afspeelt
 
Je antwoord staat in de beschrijving van het filmpje dat je post. Ja dat kan. :)
 
16 samples max?
Enkel phrase samples op 1 midi kanaal?
Met alleen een S2000 kan je meer... Alleen geen fx en niet wav compatible..
 
wat hebben die flitsende gekleurde ledjes in de pads voor nut? Zijn die dingen een paar jaar terug pas uitgevonden dat elke apparaat er vol mee zit tegenwoordig? :)

Ik vind die phrase samplers maar niks. Er is iid weing veranderd in 17 jaar. Die s20 was toendertijd al een crap ding..
 
Die s20 was toendertijd al een crap ding..

Ff dimmen :D S20 was een top apparaat, heb ik veel releases mee gedaan rond 2000.
Stel je eens voor, van een Mirage naar S20 met 16 mb edo ram erin. super strakke midi timing, bergen geheugen, snellere sample editing, snellere disk drive. Zou willen dat ze die S20 in 1993 hadden uitgebracht.

ontopic, tja .... 2014 ... mpx16. Lijkt mij nogal een niche apparaat. Samples triggeren voor live bands/kunst installaties ?
 
Ff dimmen :D S20 was een top apparaat, heb ik veel releases mee gedaan rond 2000.

Hahaha, okay - ik liet me even gaan...

Maar k kocht die s2000 toen die uit kwam, vergeleken daarmee was die s20 crap.
Maar ja, s3200xl eigenaren lachten mij weer uit natuurlijk :D
 
Lijkt me een leuk compact ding om live mee te klooien. Recht toe recht aan zonder geile sequenser dingetjes .
maar hij kan niet op batterijen?!.....Het schijnt dat je hem wel op een powerbank kan aansluiten via usb.
Is dat nou een beetje te doen met een dikke powerbank om een uurtje of 3 te spelen of haal je de soundcheck niet zonder generator?
Iemand een idee? Hij verbruikt 5.8 DC, 860mA.
 
Lijkt me een leuk compact ding om live mee te klooien. Recht toe recht aan zonder geile sequenser dingetjes .
maar hij kan niet op batterijen?!.....Het schijnt dat je hem wel op een powerbank kan aansluiten via usb.
Is dat nou een beetje te doen met een dikke powerbank om een uurtje of 3 te spelen of haal je de soundcheck niet zonder generator?
Iemand een idee? Hij verbruikt 5.8 DC, 860mA.

Ik heb de Rhythm Wolf van AkaiPro (need to say more?)dus ik blijf echt nu ver weg van alles wat AkaiPro uitbrengt.
 
Lijkt me een leuk compact ding om live mee te klooien. Recht toe recht aan zonder geile sequenser dingetjes .
maar hij kan niet op batterijen?!.....Het schijnt dat je hem wel op een powerbank kan aansluiten via usb.
Is dat nou een beetje te doen met een dikke powerbank om een uurtje of 3 te spelen of haal je de soundcheck niet zonder generator?
Iemand een idee? Hij verbruikt 5.8 DC, 860mA.

Van wat ik er over lees zit hij vol bugs.

https://www.youtube.com/watch?v=0Kq78DNw7kA

Ook de mpx8 heeft bugs:
http://www.freshnelly.com/mpx8.htm
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top