Roland Aira

Roland Aira

Omdat de draad in 'nieuws' gesloten is maar er toch nog best veel valt te bespreken misschien hier nog maar een keertje proberen. Graag on topic houden, de analoog vs digitaal en de vroeger-was-alles-beter discussies hebben we inmiddels in de andere draad al uitgebreid gevoerd.

Om te beginnen een filmpje van bijna 40 minuten waar 2 knakkers van Point Blank music school uitgebreid in gaan op de (on)mogelijkheden van de TR-8 en TB-3 aan de hand van online gestelde vragen. Aardig is dat dit geen ingestudeerde productdemo is waardoor ze ook gewoon eens fouten maken en duidelijker wordt hoe je de dingen in de praktijk bedient (ipv van het volgen van een script).

Aan de orde komen onder andere:
- Individuele outputs via USB, doorlussen van externe audio (ook via USB)
- MIDI implementatie / synching
- Audio bereik
- Swing
- Effecten sectie
- Build quality

 
Dat was snel.

Het is niet echt een geheim dat Roland rondtrekt met een aantal demo-units langs artiesten en bladen en winkels en muzieksites. Dat wordt volgens mij zelfs in het filmpje gezegd.
 
Vraag jij je niet af hoe al die lui van die filmpjes er al 1 hebben ?

Pers versies....is niet echt een nieuw principe ofzo.
 
Al die "demo filmpjes" zijn imo echt waardeloos. Het gaat enkel om ophemelen en de aars likken van Roland.
Ik begrijp dus dat het redelijk opbrengt, als je wat liefs zegt over die apparaten. Het is duidelijk dat gekozen is voor elcheapo bakjes de rest van het budget naar promotie en steekpenningen. ;)
 
En als die filmpjes er niet zouden zijn dan zouden de sceptici zeggen dat Roland wat te verbergen heeft ... Dan krijg je opmerkingen in de zin van 'als die Aira's echt zo goed zijn, waarom laat Roland ze dan niet zien en horen'.

Het is toch nooit goed.
 
En als die filmpjes er niet zouden zijn dan zouden de sceptici zeggen dat Roland wat te verbergen heeft ... Dan krijg je opmerkingen in de zin van 'als die Aira's echt zo goed zijn, waarom laat Roland ze dan niet zien en horen'.

Het is toch nooit goed.

Dat klopt. Daarom zijn er ook fora, om lekker met elkaar te zeiken.


Een beetje meer objectieve mening zou ik toch graag zien/horen. Daar is nu een behoorlijk gebrek aan. Ben ik de enige dan? Iedereen in filmpjes in een haleluja stemming, dat valt toch niet te ontkennen.
 
Dat klopt. Daarom zijn er ook fora, om lekker met elkaar te zeiken.


Een beetje meer objectieve mening zou ik toch graag zien/horen. Daar is nu een behoorlijk gebrek aan. Ben ik de enige dan? Iedereen in filmpjes in een haleluja stemming, dat valt toch niet te ontkennen.

Een objectieve mening vanachter je toetsenbord zonder die apparaten te hebben gezien en gehoord en gevoeld is ook een beetje onzinnig toch?
 
Een beetje meer objectieve mening zou ik toch graag zien/horen. Daar is nu een behoorlijk gebrek aan. Ben ik de enige dan? Iedereen in filmpjes in een haleluja stemming, dat valt toch niet te ontkennen.

Ik heb verschillende filmpjes gezien (o.a. van sonicstate) waarin men toch echt noemt dat er een paar ontbrekende zaken jammer zijn maar dat je er tegen de prijs niet echt kritiek op kunt hebben. Men is dus wel degelijk kritisch maar houd ook rekening met het prijspunt waarin de apparaten zich bevinden. Uiteraard is een Elektron AR featurewise veel beter voorzien maar die is dan ook 3x zo duur.

Verder is men erg enthousiast over de klank.....en tja....dat is onder de streep toch wat telt. :)
 
Ik heb hem gezien, gehoord en gevoeld maar ik ben misschien niet objectief genoeg omdat ik er al 2 besteld heb :D Ik ben vooral erg enthousiast omdat ze goed klinken en zo lekker hands on zijn en zeer scherp geprijsd zijn. Uiteindelijk zal in de praktijk moeten blijken of ik last heb van de beperkingen, maar tot zover zie ik het allemaal wel heel positief in.
 
Ik heb hem gezien, gehoord en gevoeld maar ik ben misschien niet objectief genoeg omdat ik er al 2 besteld heb :D Ik ben vooral erg enthousiast omdat ze goed klinken en zo lekker hands on zijn en zeer scherp geprijsd zijn. Uiteindelijk zal in de praktijk moeten blijken of ik last heb van de beperkingen, maar tot zover zie ik het allemaal wel heel positief in.

Ik neem aan dat je ook wel is een TR808 hebt gezien en betast en mee gespeeld? Dat zou de eerlijkste test zijn..
 
Ik neem aan dat je ook wel is een TR808 hebt gezien en betast en mee gespeeld? Dat zou de eerlijkste test zijn..

Bericht door een moderator:
Nu gaan we toch weer vergelijken met de oude Roland bakken. Volgens mij werd duidelijk verzocht om deze vergelijkingen achterwege te laten in dit nieuwe topic zodat we niet hoeven te eindigen zoals het eerste topic. Lijkt me niet al teveel gevraagd om dit verzoek te honoreren......
 
Bericht door een moderator:
Nu gaan we toch weer vergelijken met de oude Roland bakken. Volgens mij werd duidelijk verzocht om deze vergelijkingen achterwege te laten in dit nieuwe topic zodat we niet hoeven te eindigen zoals het eerste topic. Lijkt me niet al teveel gevraagd om dit verzoek te honoreren......

Zo enorm ontspoorde het nou ook weer niet, overdrijven is een vak zeg.
Maar goed, dan niet, dan vergelijken we toch niet? Doen we lekker net alsof de TR-808 nooit heeft bestaan. ;)
 
Volgens mij is het helemaal niet de bedoeling van Roland om een 1 op 1 simulatie van de oude bakken te maken maar juist het beste van twee werelden te combineren, het beste van de klassiekers met het beste van de mogelijkheden anno 2014. Don't like it, don't buy it. Maar nu trap ik er toch in en ga ik op de oud vs nieuw-discussie in... Dus laat ik het wat dat betreft bij deze post verder. ;)
 
Back
Top