Roland SP 555 problemen!

Xfreez

Nieuwkomer
Lid sinds
17 november 2013
Berichten
10
Hello everybody!

Ik ben in het bezit van een nieuwe SP 555 hoera!!
MAARR na grondig de manual te hebben bestudeerd ondervindt ik hier al heel wat moeilijkheden namelijk een wave-vorm van mijn pc naar de SP 555 krijgen…

Ik heb gedaan wat er in het boekje staat maar dit lijkt niet te lukken. hier zijn mijn problemen:

- Als ik mijn Compact flash kaart insteek en ik start de roland op, lijkt die precies uit te vallen in het midden van het opstart proces… heel vreemd, terwijl er duidelijk staat:
1) zet de stroom uit
2) voer hem in en zet hem dan aan.
Er staat dat ik dit eerst moet formatteren en ik heb dit gedaan. ( Ik heb wel eerst men kaart in de computer gestoken (in zo een converter) maar ik denk dat da geen probleem moet leveren?

- anyhow als ik de nummers dan op de SP 555 wil importeren moet ik een bepaalde stap doen:
- Terwijl u (CANCEL) ingeduwd houdt, drukt u op (RESAMPLE)
Dit lijkt ook niet te lukken want sampling en resample moet pinken maar er gebeurd helemaal niets….

- Heb ook de driver geïnstalleerd van het programma, maar als ik hem link aan men computer gebeurd er ook helemaal niets….

Dus als iemand mij kan helpen zou ik u 10000 maal dankbaar zijn, ik moet namelijk redelijk snel het toestel kunnen beheren!

Groeten Xfreez
 
Ik heb op 't eerste zicht hetzelfde probleem met de Roland sp 555 in combinatie met CF-kaartjes; heb na lang zoeken nochtans (verschillende) oude CF's gevonden die aan de voorwaarden in de handleiding voldoen...
Helaas nog geen oplossing voor gevonden...

vrgr, D
 
Ik heb zelf nog nooit de sp-555 gehad maar wel een sp-404. Werkt praktisch hetzelfde lijkt me. Bij de sp-404 kon ik niet vooraf gemaakte samples/loops op het cf kaartje zetten in de pc om ze daarna op te roepen in de sp. Daarom hebben ze de sp-404sx gemaakt. daar kan het wel bij. Dus ik moest alle samples/loops op de sp-404 recorden en daana evt bewerken op de sp. Weet niet of het ook zo is bij de sp-555...
 
Back
Top