Unison functie Synthesizer

kalashnicore

Ingeburgerd
Lid sinds
30 januari 2013
Berichten
55
ik zoek n vrij goedkope(rond de 500 euro ofzo) synthesizer
met een minimum 2 oscilators waar ik unison functie op heb,
zou graag op goedkope wijze vette hypersaws maken voor trance & hardcore synths
Iemand met wat tips / sugesties?

Alvast bedankt!
 
Ik zou, als het tweedehands mag zijn, eens kijken naar een Roland JP-8000/8080 of een Virus B/C. Mocht het je niet bevallen, kan kan je ze waarschijnlijk voor hetzelfde bedrag als je ze gekocht hebt weer verkopen.
 
dankje voor de feedback!
heb wel al eens op de virus C mogen werken,vond deze heel vet maar mss nog wat duur en modern voor wat ik juist zocht(maar meschien had ik gewoon de kans niet om me genoeg te verdiepen), zoek liefst iets binnen de jaren 90 synths. dus de 8080 is inderdaad een goed idee!
eventueel nog andere die ik kan overwegen?
 
Ik heb met de MS2000 wel supersaw achtige dingen kunnen maken, maar vond de JP8000 (of 8080) hier wel meer geschikt voor. Even wat zoeken naar de leukste settings en je hebt de perfecte vroege uplifting trance sound.

De JP8000 is ook gewoon de synth die de supersaw uitvond, dus eigenlijk is hij een nobrainer keuze wat deze taak betreft. :D
 
Novation Nova of KS-Rack
 
De SH201 is nog goedkoper, maar de bouwkwaliteit is er ook naar.

De C is geen vereiste - Virus Btjes zijn al voor 400 euro te krijgen en je krijgt een hoop meer bang for the buck dan een 8080.
 
Ik heb met de MS2000 wel supersaw achtige dingen kunnen maken, maar vond de JP8000 (of 8080) hier wel meer geschikt voor. Even wat zoeken naar de leukste settings en je hebt de perfecte vroege uplifting trance sound.

De JP8000 is ook gewoon de synth die de supersaw uitvond, dus eigenlijk is hij een nobrainer keuze wat deze taak betreft. :D

Eens.
 
Als je hele vette supersaw wilt dan zou ik voor de JP80x0 gaan, maar de AN1X kan dat praktisch net zo goed en is overall een beel uitgebreidere synth. Bovendien de helft goedkoper. Een AN1X moet je voor 250 euro kunnen scoren en dan heb je een fantastische synth.
 
dit is pas een goeie supersaw
SANDVIK 22 2600-22-XT-HP
 
danku iedereen !
heb voorlopig al de virus b 19 inch rack kunnen krijgen voor maar 300( wel weer net wat te modern naar mijn goesting) en even de 8080 kunnen lenen van n maat dus dus zit voorlopig wel snor :p maar voor in de toekomst zeer intresant!
 
Back
Top