Hoe soundbank importeren in JP8080

Eurynom3

Ouwe rot
Lid sinds
29 januari 2009
Berichten
2.320
Locatie
Katwijk
Op mn pc heb ik een soundbank staan die ik graag op de JP8080 zet. Is dit makkelijk voor elkaar te krijgen - zonder ervoor te betalen?

p.s. de extensie is .mid en .syx
 
ja,nee, met WINJPLIB.EXE lukt dat,,, pm anders maar,,
't beste is om een 5v smartmedia te scoren, 2MB is al meer dan genoeg,
Zelf werk ik met sounddiver,,
 
tja, onder OSX weet ik het niet,, en tja, ni speciaal, enkel sysex ID denk 'k ??

Je kan enkel de user bank overschrijven, om naar de card te copieren moet je't op de JP doen, "copy userbank to card"
 
Je moet het volgende doen (maakt niet uit op welk OS je werkt of welke DAW):

1- Je verbindt je Synth met je computer via midi in EN out.
2- In je Synth zit een functie dat hij SYSEX kan ontvangen en versturen. Deze moet je aanzetten (zie dehandleiding)
3- Vervolgens start je je DAW. Ableton Live zal niet werken maar nagenoeg alle anderen wel...zoals Logic/Cubase/DP/Protool e.d.
4- Zorg dat het SYSEX filter in je DAW uitstaat. Deze staat meestal aan aangezien je SYSEX weinig gebruikt.
5- Maak een miditrack in je DAW aan en zet deze in opnemen (tempo ±120)
6- Start op je Synth een bulkdump of SYSEX dump (is voor elke synth anders).
7- Als alles goed is zie je dat je DAW nu info aan het opnemen is wat afkomstig is van je Synth.
8- Als je Synth klaar is met dumpen stop je je DAW
9- TEST...verander de naam van 1 van je sounds in je synth en save deze in je Synth
10- Zet je Synth nu in Bulkdump receive of SYSEX receive
11- Spoel je DAW terug naar het begin en druk op play....als het goed is zal je Synth nu zeggen dat ie bezig is iets te ontvangen.
12- als is klaar is check je of de naam van de sound die je hebt veranderd weer is gecorrigeerd. Als dat zo is dan heb je nu een succesvolle backup gemaakt van je synth in je computer en deze getest. Sla dit project in je DAW nu op.

13- Laadt de .MID of .SYX file in je DAW dmv import (soms kan een DAW het meteen lezen)
14- Zet je Synth nu in Bulkdump receive of SYSEX receive
15- Start je DAW vanaf het begin. Als het goed is zal je Synth nu zeggen dat ie bezig is iets te ontvangen.
16- Als alles goed is heb je nu succesvol de sounds in je synth gezet.

Succes er mee!!!!
 
OSX even naar SysEx Librerian zoeken en downloaden (gratis progje) Ja, even in je handleiding kijken om de JP data te laten ontvangen (zal een apart stukje over in staan denk ik) * hier geen handleiding heb verder ook even de handleiding van de librerian volgen en/of naar Fourier zijn schrijfsel kijken :)
Succes :okdan:
 
Het gaat mis bij de stap dat ik de JP8080 juist in moet stellen. Volgens de manual moet ik het zoeken onder:

- Edit
- 5 Midi

Hier heb ik alles wat ik op "y" kon zetten aangepast. Help!:P
 
OSX even naar SysEx Librerian zoeken en downloaden (gratis progje) Ja, even in je handleiding kijken om de JP data te laten ontvangen (zal een apart stukje over in staan denk ik) * hier geen handleiding heb verder ook even de handleiding van de librerian volgen en/of naar Fourier zijn schrijfsel kijken :)
Succes :okdan:

Ja deze heb ik dus! Ik kies de juiste midi poort uit en druk vervolgens op play. Dan krijg ik een scherm met voortgang, en na een tijdje zegt ie done! Maar op de JP8080 zie ik niks gebeuren ?
 
Om deze bestanden gaat het!
 

Attachments

  • JayB_JP-8080.syx
    42,9 KB · Bekeken: 44
  • JayB_JP-8080.MID
    44,4 KB · Bekeken: 45
tja, da's allemaal maar éérichting data transfer !!!
Met sound diver (en ik denk ook die winjlib) is er "handshake"

Ofwel lukt de manier volgens fourier, ofwel niet,, er is geen midden weg,, of ja, mét fouten,,
Check je device ID, dat moet op 17 staan,,, en tx rx mode 1, de rest op ON
 
ja idd, dat wou ik nog zeggen, dan zie je een "*" achter perform,,
Ik denk dat je de jayb patchen écht met winjplib moet doen,,
maar k zal direct is mijn versie uploaden va de jayb set,, effe geduld,,
 
ja idd, dat wou ik nog zeggen, dan zie je een "*" achter perform,,
Ik denk dat je de jayb patchen écht met winjplib moet doen,,
maar k zal direct is mijn versie uploaden va de jayb set,, effe geduld,,

Moet je hem in een bepaalde modus zetten? Ik start nu de jp op en that's it!
 
hmmm, wacht effe, de .mid van jayb lijkt enkel met winjplib te werken,,

Ik weet ni hoe ik dat jaren geleden heb gedaan,
maar ik ben nu m', jp8080 de jayb set aan't transmitten,, dat zou je dan normaal kunne terug sturen,,
as gewone .mid file
 
Probeer deze is: http://www.stephenm.be/sf/JayB-SendSX.syx

K ben nu logic aan't opstarten, maar met sendsx lukte het,,
de file is met de JP8080 gedumpt naar Sendsx en sendsex kan het terug sturen naar de jp,
je ziet wel geen * als ie data ontvangt, maar je kan direct naar de eerste patch gaan,
en deze is dimension 8000,,

alé, k zal is zien of logic de file kan inlezen, anders effe met een midi data send programma werken
zoals SysEx Librerian mss,,
 
Back
Top