Virus TI doet vreemd

Phye

Wreeeeep!
Lid sinds
11 november 2010
Berichten
477
Locatie
Arnhem
Ik was een patch aan het maken en merkte dat mijn TI gewoon soort van over zijn nek gaat.

Alsof er een soort interne clipping optreed. Ik heb alle LFO weg gedraaid, en geprobeerd de patch weer helemaal kaal te maken, tot op 2 Saw Oscillators toe, maar nog steeds blijf ik een soort phase canceling horen. Natuurlijk niet zo erg al met de volledige patch maar toch.

Ik heb het gevoel dat mijn virus niet helemaal lekker meer is. Ik heb het in Cubase 7 VST2 en VST3 maar evengoed in Studio One....

Het is best wel heftig.

Met andere patches heb ik dit niet, maar als ik de patch opnieuw soortgelijk opbouw kom ik uiteindelijk weer op hetzelfde punt.

In de bijlage een paar noot combinaties (de *.mp3), dit is puur de Virus, zit niks op de master.
Ik kan eventueel de patch wel toesturen om te testen.

Wat info:

Virus TI(1) Desktop
Laatste OS 5.0.4. nog wat
Audio interface Presonus FireStudio Mobile laatste drivers. Aansluiting over Firewire via PCI-E texas instruments chipset adapter kaart.

Ik draai de laatste versie van het OS 5.0.4.0.2

Ik heb overigens over de analoge OUTs hetzelfde clippende geluid.

Nu heb ik sinds een tijdje een i7 4770K. Ik heb ergens wel gelezen dat bepaalde 'power save' opties in de CPU mogelijk storing geven in de USB verbinding.
 

Attachments

  • Henkie2 Patch probleem.mp3
    755,2 KB · Bekeken: 95
het gebeurt maar bij 1 patch. Ik ga er vanuit dat je dezelfde opslaglocatie gebruikt. dan is jouw ti niet stuk. Ontkoppel de TI van de pc. reset? Sluit alleen een keyboard aan via de midi poort en test. Misschien zit er wel gewoon een fout in de patch of part data. een ongeldige parameter of iets dergelijks.

en anders is het gewoon een bug :)
 
Ik heb het access forum al paar keer afgestruind naar een gelijke situatie.

Een keer posten zou uiteraard ook geen kwaad kunnen.

Ik heb inderdaad aansturing via midi nog niet geprobeerd. Moet ik even een kabel regelen.

Er blijven toch altijd veel issues rondom het USB verhaal. Voor zover ik weet zit er in er virus een USB 1.0/1.1 en USB 2.0 "compatible" en is dit ook in de TI2 niet aangepast. Zou toch mooi zijn als ze een soort Access certified converter zouden hebben naar USB 2.0 of 3.0

Goed ik ga nog even verder zoeken. Ga ook eens testen met een Virus snow in mijn setup. Of het dezelfde issues geeft. + De virus aan mijn Macbook hangen.
 
Back
Top