Elektron

Hmm...mede door deze update word ik ernstig in verleiding gebracht mijn voornemen een Pulse 2 te kopen te veranderen in de aanschaf van een Analog Four.

Hoe ervaren de bezitters hier gebruikersgemak?
Als ik het goed begrijp zit er dus ook een soort van editmatrix met 10 knoppen op om je geluid te editen. Werkt dat een beetje intuïtief of valt er toch het een en ander op aan te merken?
 
Hmm...mede door deze update word ik ernstig in verleiding gebracht mijn voornemen een Pulse 2 te kopen te veranderen in de aanschaf van een Analog Four.

Hoe ervaren de bezitters hier gebruikersgemak?
Als ik het goed begrijp zit er dus ook een soort van editmatrix met 10 knoppen op om je geluid te editen. Werkt dat een beetje intuïtief of valt er toch het een en ander op aan te merken?

Ik heb beide, en verkies een a4 interface zeker boven een pulse 2. Bij de pulse grijp ik nog wel eens mis omdat ik een andere regel geselecteerd heb dan ik dacht. Dat gebeurt niet bij de a4. Het scherm geeft duidelijk weer waar je zit en wat je aan het doen bent. Daarnaast is daar het enorme plezier van de sequencer, de fx en veel uitgebreidere poly mogelijkheden.
 
Zijn er hier mensen die ook niet meer in het global cv menu kunnen komen? Als ik een cv wil toewijzen sluit het menu na een fractie van een seconde. ...
 
Ik heb beide, en verkies een a4 interface zeker boven een pulse 2. Bij de pulse grijp ik nog wel eens mis omdat ik een andere regel geselecteerd heb dan ik dacht. Dat gebeurt niet bij de a4. Het scherm geeft duidelijk weer waar je zit en wat je aan het doen bent. Daarnaast is daar het enorme plezier van de sequencer, de fx en veel uitgebreidere poly mogelijkheden.

Ik heb ook beiden en ik sluit me aan bij SB-SIX. De pulse 2 klinkt echter wel totaal anders.
Als het goed is gaat de Pulse 2 in de toekomst een update krijgen waarbij het scherm beter wordt ingezet om parameter feedback te geven. Dat zou al een forse verbetering zijn.

Het zijn echt 2 totaal andere machines die toch wel moeilijk te vergelijken zijn.
 
Het zijn echt 2 totaal andere machines die toch wel moeilijk te vergelijken zijn.

Dat snap ik en dat maakt de keuze ook lastig voor mij.
Als mijn budget het zou toelaten zou ik ze gewoon allebei halen en dan een keuze maken, maar helaas hebben we meer hobbies.

Qua klank kom ik met de diverse demo's best wel een eind, maar gebruikersgemak is lastiger uit filmpjes af te leiden. Mijn dank daarom voor het delen van jullie bevindingen. :okdan:

Even over die parameter feedback.
Zou die meer op die van de Blofeld gaan lijken, dus in een meer grafische vormgeving?
Dat vind ik in diezelfde Blofeld namelijk uitstekend werken.
Daar waar ik met de control matrix van de MiroKorg geen vrienden werd, vind ik die van de Blofeld juist heel fijn, terwijl ze in essentie toch weinig verschillen.
Ik kan me dus voorstellen dat dat in de Pulse 2 net zo zou werken of in ieder geval geen obstakel hoeft te zijn.

Bij de Analog Four denk ik, voor zover ik dat uit filmpjes en handleiding kan afleiden, dat de combinatie knoppenmatrix en feedback op het display prima werkt.
Ik heb gelukkig nog even de tijd. ;)
 
Zojuist de update uitgevoerd en ben errug onder de indruk... Wat een verbetering zeg !
CV toewijzen is geen probleem (scherm sluit bij mij niet) wellicht nog een keer de update uitvoeren anders ff Elektron mailen.

Pulse 2 heb ik 1 x aangehad en zit weer in de doos voor retour naar Goes, het enige wat er perfect aan is is de behuizing maar smaken kunnen verschillen.
 
Dat snap ik en dat maakt de keuze ook lastig voor mij.
Als mijn budget het zou toelaten zou ik ze gewoon allebei halen en dan een keuze maken, maar helaas hebben we meer hobbies.

Qua klank kom ik met de diverse demo's best wel een eind, maar gebruikersgemak is lastiger uit filmpjes af te leiden. Mijn dank daarom voor het delen van jullie bevindingen. :okdan:

Even over die parameter feedback.
Zou die meer op die van de Blofeld gaan lijken, dus in een meer grafische vormgeving?
Dat vind ik in diezelfde Blofeld namelijk uitstekend werken.
Daar waar ik met de control matrix van de MiroKorg geen vrienden werd, vind ik die van de Blofeld juist heel fijn, terwijl ze in essentie toch weinig verschillen.
Ik kan me dus voorstellen dat dat in de Pulse 2 net zo zou werken of in ieder geval geen obstakel hoeft te zijn.

Bij de Analog Four denk ik, voor zover ik dat uit filmpjes en handleiding kan afleiden, dat de combinatie knoppenmatrix en feedback op het display prima werkt.
Ik heb gelukkig nog even de tijd. ;)

Bij de blo heb ik hetzelfde (heb een blokeys). Het scherm wordt veel beter gebruikt inderdaad, maar je leest af welke param je gaat editen adhv de matrix, niet vanaf het scherm. Bij de A4 lees je het scherm en pak je dan de bijbehorende controller. Net ff anders maar maakt wel een groot verschil.

Als je de keuze hebt denk ik dat je veel meer lol hebt van een A4. Het is een apparaat wat je helemaal standalone kan gebruiken. Je hebt FX, 4 voices, drumpatches, sequencer, oftewel, je kan een hele track bouwen met alleen de A4 op schoot, of zelfs een hele liveset.

De pulse heeft ook zijn sterke kanten maar zie dat toch meer als een synthje voor erbij.
 
Ik heb ook beiden en ik sluit me aan bij SB-SIX. De pulse 2 klinkt echter wel totaal anders.
Als het goed is gaat de Pulse 2 in de toekomst een update krijgen waarbij het scherm beter wordt ingezet om parameter feedback te geven. Dat zou al een forse verbetering zijn.

Het zijn echt 2 totaal andere machines die toch wel moeilijk te vergelijken zijn.

Ja ik hoop dat ze eens een beetje opschieten met een update voor die pulse. Ik vind 'm nog wel een beetje onaf aanvoelen. Bij mij werkt de release op poly modes nieteens als ik van scratch patches ga bouwen. Support al mail gestuurd paar weken terug, geen reactie. Niet netjes.
 
Zijn er hier mensen die ook niet meer in het global cv menu kunnen komen? Als ik een cv wil toewijzen sluit het menu na een fractie van een seconde. ...

Stop je sequencer, zodra de S4 'actief' is kun je je CV instellingen niet aanpassen, ik moet bij mij eerst de transport stoppen voordat ik cd CV config kan aanpassen.
 
Thanks, was er ook achter gekomen dat het via de osc1, 2, etc. pagina's in cv mode wel wil. Vanav het global menu doet hij alleen moeilijk
 
Leuke demo! :okdan:
Klinkt goed en hij staat goed bij een Jupiter 80. ;)

Ik heb nu diverse tutorial filmpjes zitten bekijken en zo op het oog lijkt de bediening redelijk intuïtief. Ik ben altijd enigszins huiverig voor instrumenten met een karrenvracht aan mogelijkheden omdat ik qua bediening dan het overzicht weleens wil verliezen.
In de Analog Four lijken die mogelijkheden goed geïntegreerd in het geheel. De sequencers lijken ook niet moeilijk te programmeren.

Al met al begin ik steeds enthousiaster te worden over deze synthesizer.
Ik denk dat een Analog Four mij uiteindelijk meer gaat bieden dan een Pulse 2, waarbij ik overigens wil opmerken dat ik dat nog steeds een goed klinkende synth vind voor een mooie prijs. De polyfonie alleen al vind ik een groot pluspunt.
De combinatie van eigenschappen maken dat de Analog Four naar mijn mening meer gaat toevoegen in mijn studiootje dan de Pulse 2.

Nu maar eens beginnen met de handleiding lezen.
 
Back
Top