Elektron

Ligt het nu aan mij...maar ik ben er niet van onder de indruk. Voor €1750,- slechts 4 stemmen....beetje karig. Toch maar een P12 van onze Dave :okdan:

Niet helemaal fair natuurlijk, de P12 is 1000 euro duurder. De P8 is meer in dezelfde prijsrange.
 
Met een laptop en elke willekeurige multitimbrale synth kun je dat ook doen. Maar als je alles met 1 doosje wilt doen is zo'n Elektron idd wel handig. Maar zoals gezegd....niet mijn cup of tea.

Maar wil al tijden een MachineDrum maar zal een groot deel van de functies dan niet gebruiken wat me dus weerhoudt om er een te kopen.
 
Het gaat me ook niet om het geld maar ik ken mijzelf. Ik zal nooit met de interne sequencer gaan werken.

Ben eigenlijk alleen geinteresseerd in de sound-engine. Als ze hem als een module zouden uitbrengen zou ie hier al lang hangen ;)

je slaat de spijker op z'n kop... zo denk ik ik er ook over.
 
Het gaat me ook niet om het geld maar ik ken mijzelf. Ik zal nooit met de interne sequencer gaan werken.

Ben eigenlijk alleen geinteresseerd in de sound-engine. Als ze hem als een module zouden uitbrengen zou ie hier al lang hangen ;)

Ik moet eerlijk zeggen dat ik de soundengine van de md niet heel bijzonder vond hoor. Een microTonic vst doet niet veel onder vergeleken met de md.

Heb er wel veel plezier van gehad, maar meer door de sequencer. En als je een drumbak in een daw track wil gebruiken wil je ook alle sporen los kunnen opnemen, wat niet kan. Denk dat je er snel klaar mee bent dan... Misschien is die niet onthulde bak een drumdoos met interessante engine
 
Het gaat me ook niet om het geld maar ik ken mijzelf. Ik zal nooit met de interne sequencer gaan werken.

Ben eigenlijk alleen geinteresseerd in de sound-engine. Als ze hem als een module zouden uitbrengen zou ie hier al lang hangen ;)

Dat geldt denk ik voor nogal wat mensen. Sequencers en arpreggiators maken muziek te steriel.
 
Dat geldt denk ik voor nogal wat mensen. Sequencers en arpreggiators maken muziek te steriel.

Het grappige is dat dit in geval van Elektron juist niet waar is (vind ik). De sequencers maken het resultaat juist heel dynamisch en non lineair zoals je in een arrangement in een DAW wel zou hebben.

De kracht van een Elektron is dan ook de som van alle functionaliteit en niet de verschillende functionaliteiten op zichzelf.
 
Ik moet eerlijk zeggen dat ik de soundengine van de md niet heel bijzonder vond hoor. Een microTonic vst doet niet veel onder vergeleken met de md.

Heb er wel veel plezier van gehad, maar meer door de sequencer. En als je een drumbak in een daw track wil gebruiken wil je ook alle sporen los kunnen opnemen, wat niet kan. Denk dat je er snel klaar mee bent dan... Misschien is die niet onthulde bak een drumdoos met interessante engine

De MD vind ik met afstand hun zwakste product. De sequencer is top maar ik vind de geluidopwekking echt tekort komen. Om deze reden heb ik dan ook geen MD (wel gehad).
 
Het grappige is dat dit in geval van Elektron juist niet waar is (vind ik). De sequencers maken het resultaat juist heel dynamisch en non lineair zoals je in een arrangement in een DAW wel zou hebben.

De kracht van een Elektron is dan ook de som van alle functionaliteit en niet de verschillende functionaliteiten op zichzelf.

Precies Acidfever, begint nu eng te worden, alles wat jij vind, vind ik ook :)

Maar idd, een elektron sequencer heeft niets te maken met een arp. Je kan live noten inspelen, live knoppen draaien en het resultaat opnemen, de steps in de sequencer aan alle kanten bewerken (live of per stap) en ga zo maar door. Het werkt in veel gevallen zelfs leuker dan in een daw. Daar zou je eerst een hele hoop setup voor moeten doen om op een soortgelijke manier te werken.
 
P12 = 2666 (thomann) - AK = 1699 (bax) => 967euro

Ik vergeleek eigenlijk wat de prijs is per Osc...of eigenlijk voice want ik vergat dat de P12 4 Osc's + sub heeft per stem. Veel bang for your buck dus!!!

En als je een drumbak in een daw track wil gebruiken wil je ook alle sporen los kunnen opnemen, wat niet kan.

Ik volg je hier niet zo. Waarom zou dat niet kunnen? Ik werk eigenlijk geheel out of the box met een computer en dan neem ik elke losse uitgang van elk apparaat incl drumbakken los op. Werkt prima en klinkt fantastisch.
 
Back
Top