Elektron

Klinkt alsof de filter aardig opgeknapt is zo te horen uit de soundcloud demo...

Dat kun je wel zeggen ja. Ik vond filter 1 altijd een beetje "disabled" door die rare resonance curve. Hierdoor gebruikte ik hem weinig en moest je eigenlijk alles met de multimode doen. Dit alleen al is een goede update en de rest krijgen de A4 eigenaren er gratis bij. TOP!
 
Switch on bach! :D
Maar idd cool.

Alleen die prijs.. wat valt er nog meer te halen voor 1750 aan synths?

Hij ziet er niet zo gelikt uit en heeft geen toetsen maar verder mag bijvoorbeeld een Ambika van Mutable Instruments er toch echt wel zijn dacht ik. Bovendien is er een forumlid, Shiftr volgens mij, die bereid is er eentje voor je in elkaar te zetten.

MFB Dominion 5 voice zit ook in de pijplijn. Releasedatum is dacht ik nog niet bekend.

Er zijn tal van mogelijkheden voor dat geld. Maar eerlijk is eerlijk, Elektron heeft een fraaie synth uitgebracht waarmee je waarschijnlijk aardig snel nummers in elkaar kunt draaien.
 
Je zou bijna vergeten dat Elektron nog een machine te onthullen heeft..


Is dat zo...was dit niet hun "machine" primeur ? Kunnen we dan nog een analoog drumdoosje (oid) tegemoet zien ? :)
 
Er zit nog iets aan te komen. Houden ze nog even geheim schijnt het. Zie hieronder:


OK, ben errug benieuwd.... als het maar geen Elektron Discolampen zijn ;-)


Trouwens 1699 bij de Bax-Shop
 
Laatst gewijzigd:
Zojuist nog even bevestiging op het Elektron forum:

De A4 krijgt:
- De poly modes
- De +drive voor de opslag van 4096 patches
- Resonance boost voor filter 1 optie (betere filter response)

Wel zit er een klein verschil in het PCB design van de AnalogKeys wat volgens Elektron een "Circuitry enhancement for deep bass sounds" inhoud.

Na de vraag hoe groot het verschil met de A4 is reageerde men: "Voor de één heel subtiel voor de ander significant.". Lekker vaag dus! ;)
 
Zojuist nog even bevestiging op het Elektron forum:

De A4 krijgt:
- De poly modes
- De +drive voor de opslag van 4096 patches
- Resonance boost voor filter 1 optie (betere filter response)

Wel zit er een klein verschil in het PCB design van de AnalogKeys wat volgens Elektron een "Circuitry enhancement for deep bass sounds" inhoud.

Na de vraag hoe groot het verschil met de A4 is reageerde men: "Voor de één heel subtiel voor de ander significant.". Lekker vaag dus! ;)


Da's mooi zeg :) de +drive voor de MM/MD kost nog 360 euri's

Is dat enkel voor de "geregistreerde" A4 bezitters ?
 
Da's mooi zeg :) de +drive voor de MM/MD kost nog 360 euri's

Is dat enkel voor de "geregistreerde" A4 bezitters ?

Je kunt het nieuwe OS straks gewoon downloaden.....geregistreerd of niet. :)
 
hoi acid fever

zat ook al te kijken inderdaad naar de verschillen ze zijn niet erg groot behalve dan de structuur en extra opties
maar het OS zal de a4 dus dezelfde optie geven met andere worden betaal ik eigenlijk alleen voor de toetsen+ seq

de polymode multtimbraal and unison zijn dus ook volledig beschikbaar op de A4
eigenlijk toch best flauw hoewel ik zelf op elektron sites vaak had gezegd dat toetsen een groot verschil zouden maken maar is dat nu wel zo hij heeft meer expressie mogelijkheden keys split kan de a4 dit ook ? hehe heb geen a4 dus vandaar de vraag :)
 
hoi acid fever

zat ook al te kijken inderdaad naar de verschillen ze zijn niet erg groot behalve dan de structuur en extra opties
maar het OS zal de a4 dus dezelfde optie geven met andere worden betaal ik eigenlijk alleen voor de toetsen+ seq

de polymode multtimbraal and unison zijn dus ook volledig beschikbaar op de A4
eigenlijk toch best flauw hoewel ik zelf op elektron sites vaak had gezegd dat toetsen een groot verschil zouden maken maar is dat nu wel zo hij heeft meer expressie mogelijkheden keys split kan de a4 dit ook ? hehe heb geen a4 dus vandaar de vraag :)

Er zijn nog wat meer verschillen, de Analog Keys heeft individuele voice outs (stereo) en andere PCB's waardoor de bass dieper zou zijn. Dit laatste moet ik allemaal nog maar zien in vergelijkingstestjes of dit idd significant is.
 
Ik verwacht dat de keyboard split enzo ook wel mogelijk zal zijn via een extern midi keyboard (maar ze kunnen er voor kiezen om dit niet te implementeren). Mogelijk zal zelfs het toewijzen van de joystick functionaliteit naar een externe controller gewoon mogelijk zijn (dit was iig zo bij de Monomachine keys vs desktop).

De werking van de ledjes boven de toetsen is in ieder geval 100% gelijk aan de huidige werking van de A4 met de 13 minikeys. Het verschil is natuurlijk wel dat je geen octaven hoeft te switchen op de keys (zolang je binnen de 3 oatcven van het toetsenbed blijft).

De individuele outputs zijn natuurlijk absoluut een verschil maar je verliest dan wel de FX (aangezien deze globaal zijn en altijd via de master output gaan).
Hoe groot het verschil m.b.t. die "deep bass" optimalisatie is moet ik ook nog zien. Er zal op termijn vanzelf iemand een vergelijkings filmpje maken vrees ik. ;)
 
Laatst gewijzigd:
Echt mooi z'n analoog.
Vooral als je opneemt op een analoge multitrack via een analoge mixer, masteren op tape en het resultaat laat persen op vinyl.

Zo'n compleet analoge route is ook nog een wens van mij.. qua spullen kon ik al aardig in de richting.
 
Ik vind de prijs iets te. Maar dit heeft bijna alles + al het ingenieuze van Elektron (zoals parameter locks vind ik echt geniaal). Al had ik graag meer knopjes gezien ;).
 
Zo'n compleet analoge route is ook nog een wens van mij.. qua spullen kon ik al aardig in de richting.

Blijkt best moeilijk te zijn. Record Industry kan het niet meen ik. Er zit altijd ergens een AD conversie in hun keten.
 
Vrienden van me wilde ook hun album helemaal analoog afmaken en hebben lang met RI zitten onderhandelen. Het lag niet aan de tape machine, maar iets met een onmisbaar (digitale) apparaat in de keten. Zij hebben rondgekeken en uiteindelijk genoegen genomen met de conversie.
 
Dus ook al laat je het op vinyl zetten er zit altijd iets digitaals tussen?
Misschien dan zelf een record write aanschaffen.. Nah, heb ik het geld niet voor :(
 
Back
Top