Elektron

Main-Push-2013-11-23-Analog-Keys.jpg
 
Jammer van het display. Had het me toch iets meer hands on gezien. Dat zou het leerproces van Elektron machines wel drastisch kunnen verkort hebben. Keys dus met aftertouch en poly?
 
A4 en analog-keys zijn polyfoon, vanaf volgende week. Toch nog goed nieuws dus:)
 
"Jon(Elektron) wrote
Analog Keys revealed. But we have been working on another machine as well. It is shown in Berlin - placed inside a cube with frosted glass, meaning no one has seen it in the flesh - and will be released very very soon. It won't replace any of our current offerings and will be one hell of a machine.

http://instagram.com/p/hEb6EhliAg/"
 
Die A4 keys zag ik wel aankomen. Maar wat zal dit nu weer zijn? Toch de analoge drumbak? Of 1 of andere fx unit oid?
 
Ja precies....dus beiden opties zijn mogelijk.
Analoge drums op basis van de A4 voice engine zou ik nog een redelijk logische evolutie vinden. De A4 is gewoon erg goed in drums en meer specifiek getunede parameters etc zouden veel potentie kunnen hebben.

Maar goed....iets anders kan ook en dan heb ik echt even geen idee buiten iets als een FX unit ofzo.
 
Modular, of een controller voor de Elektron's met midipal/ruinwesen functionaliteit en keys. Analoge drums kan, maar zou wel een vervanging zijn van de machinedrum.
 
Modular, of een controller voor de Elektron's met midipal/ruinwesen functionaliteit en keys. Analoge drums kan, maar zou wel een vervanging zijn van de machinedrum.

Hoezo? De machinedrum kan geluiden voortbrengen die je met een analoog niet voor elkaar gaat krijgen. Ok ze zitten in hetzelfde genre maar ze zouden elkaar niet vervangen oid.
 
We shall see, het is wel de meest logische nieuwe machine inderdaad. Hoop toch nog op een verassing :)
 
Same here. Al is poly voor de A4 niet mis. En het is niet gewoon poly maar elektronstijl.
 
Geruchten/ half bevestigde info op dit moment:

De Analog Keys krijgt 512 geheugen posities. Er was reeds bekend dat de A4 maar een deel van zijn geheugen gebruikt dus mogelijk gaat de A4 ook naar 512 geheugen posities met de OS update.

Er komt een nieuwe filtermode "extreme resonance". Verder geen details bekend.
 
Back
Top