Elektron

jefz

Triple
Lid sinds
23 juli 2005
Berichten
1.530
Locatie
Aan het water
Elektron komt op 23 november met iets nieuws.......:P
Zoals normaal weer lekker vaag vooraf maar ben benieuwd!
 
Komen er tegenwoordig al aankondigingen van aankondigingen op de voor pagina?
 
Komen er tegenwoordig al aankondigingen van aankondigingen op de voor pagina?

Oeps, had niet helemaal door dat als je iets onder het kopje nieuws zet het meteen op de voorpagina staat.
 
Interessant enne kans is idd groot dat het een analoge machinedrum is.
 
Denk van niet, eerlijk gezegd. Sterker nog, het lijkt me erg onwaarschijnlijk...

Machinedrum is wel plots out of stock dus dat kan wel op iets wijzen. Al is het wel weer raar dat er zo weinig aan promotie aan word gedaan, bij een nieuwe machine is er doorgaans maanden van trailers en websites bij Elektron. Misschien een keyboard-versie van de A4 a la Monomachine? Ze doen doorgaans wel aan hints en de flyer heeft toetsen en hout duss....
 
misschien wel zoiets..

thorbike_elektron_herenKLEIN.jpg



:koffie:
 
Ja, dit is wel heel vaag en sneaky; het staat niet eens duidelijk op de homepage.
Er is een image voor een launchparty en als je daar met je muis op klikt dan zie je de tekst:

Night Of Machines — An Elektron Launch Party
Set your alarms. Saturday Nov 23 we'll throw a big party at Humboldthain Club in Berlin. Why? We have a new machine to show you. Welcome!

De acts voor het live optreden zou een hint kunnen geven wat we zouden kunnen verwachten. Ze zeggen mij niets maar als je doorklikt naar het Facebook event dan staan ze omschreven als "Analog Lineup". Dat zou kunnen suggeren dat er iets analoog aan zit te komen :)

De verwachtingen:
Analogue Mono Synth. 1 voice of the A4 with keys
Cheap analog md for the masses
New analog machinedrums

De machinedrums zijn momenteel uit voorrraad. Een paar dagen geleden keek ik er toevallig nog naar en toen was de sps-1/iuw+ nog op voorraad. Sowieso zijn de MDs toe aan een facelift.
Een nieuwe analoge machinedrum lijkt mij ook het meest waarschijnlijk.
 
Gezien de ontzettende goede capaciteiten van de Analog Four om drumgeluiden te produceren zou een analoge drummachine wat mij betreft ook het meest logisch zijn.
De technologie is al in huis en de analoge markt is momenteel erg interessant. Tenminste 12 sporen dan graag!

De teaser suggereert iets met toetsen en in dat geval heb ik geen idee wat het zou moeten zijn.

Een budget bak verwacht ik niet. Dit past niet in de filosofie van Elektron.
 
Na het verzamelen van alle geruchten ben ik er bijna zeker van dat het idd een analoge drumbak wordt en een uitgebreide update voor de Analog Four. Waarom?
- Tijdens de tour die elektron door europa deed even geleden werd er gehint naar een analoge drumbak
- De MD is opeens overal out of stock, en ondertussen al 10 jaar oud concept (zonder usb/verouderde fx/etc)
- op het elektron forum is door mensen van elektron gezegd dat er tutorial vids zijn opgenomen voor de A4, maar nog niet online staan omdat er features beschreven worden die er niet in zitten
 
Bedoelen jullie met teaser dit plaatje?

Klopt....zo sneaky is Elektron met hun teasers. ;)
Die plaatjes hinten vaak heel subtiel naar de richting van wat er aan zit te komen. Maar wat bedoelen ze dan...... ;)
 
Bij teasers denk ik meestal aan vage filmpjes, iets waar elektron ook goed in is :)

Tja, ik zie hout en ik zie iets dat als omgekeerde toetsen eruit ziet. Waar denken we dan aan:
- Mijn eerste associatie was niet zozeer een toetsenbord maar die semi-toetsjes die je op grooveboxen (303) ziet.
- iets met toetsen en houten zijkantjes?
- hout is analoog, dus een analoog keyboard?

Een keyboard zou wel verrassend zijn omdat hun ervaringen met hun laatste keyboard (met monomachine) niet voor herhaling vatbaar leek. Maar we zijn ondertussen alweer wat jaartjes verder, dus wie weet.

Het hint eigenlijk niet echt richting een analoge drumbak...
 
Back
Top