Elektron

Ik heb vandaag een Elektron Analog keys ontvangen klinkt goed, is er ook een software editor voor ergens????

edit: ok nevermind dat is Overbridge dan toch denk ik
 
Laatst gewijzigd:
:D en hoe lang we nog op Overbridge moeten wachten horen we vast tijdens de NAMM. ;)
 
Klinkt wel sappig hoor, heeft iemand een Behringer BCR2000 ofzoiets erop kunnen aansluiten om de analog keys te editten?

Waarom zou je dat in vredesnaam willen? Zitten er niet genoeg knopjes op?
 
haha ja niet toch eigenlijk...ik weet het niet....een software editor zou in ieder geval wel fakkin' handig zijn om sneller en vooral overzichtelijker te editten

ik moet er even aan wennen ofzo

het is natuurlijk wel erg knurfterig om een BCR op zoiets te gaan aansluiten :D
 
niet nodig man belangrijkste tool function knop+ sound settings schiet je zo overal doorheen what you see is what you get enige kutte vind ik de outputs en inputs via main +fx en het is effe klote met die performance knobs,
verder vind ik m wel vet, heb m nu 3 weken , moet je de flute 1 of 2 is gebruiken en dan op je jx3p de flute zijn volgens mij hetzelfde he smackos eigenlijk is het een jx3p. maar nog steeds geen 127 stappen seq das dan weer flauw.

ken anders wel effe langs komenom t uit te leggen maar t is super simpel save sound yes + sound of save kit = yes + kit etc ...
soundpool is effe wennen maar geeft je mogelijkheid om sounds op elke stap te veranderen per track
 
haha ja niet toch eigenlijk...ik weet het niet....een software editor zou in ieder geval wel fakkin' handig zijn om sneller en vooral overzichtelijker te editten

ik moet er even aan wennen ofzo

het is natuurlijk wel erg knurfterig om een BCR op zoiets te gaan aansluiten :D

Ik snap ook niet waarom ze het display van de keys zo klein hebben gelaten. Op de doosjes van Elektron vind ik het prima, maar op de keys had het wat groter gemogen.
 
niet nodig man belangrijkste tool function knop+ sound settings schiet je zo overal doorheen what you see is what you get enige kutte vind ik de outputs en inputs via main +fx en het is effe klote met die performance knobs,
verder vind ik m wel vet, heb m nu 3 weken , moet je de flute 1 of 2 is gebruiken en dan op je jx3p de flute zijn volgens mij hetzelfde he smackos eigenlijk is het een jx3p. maar nog steeds geen 127 stappen seq das dan weer flauw.

ken anders wel effe langs komenom t uit te leggen maar t is super simpel save sound yes + sound of save kit = yes + kit etc ...
soundpool is effe wennen maar geeft je mogelijkheid om sounds op elke stap te veranderen per track

Ja ik heb gister even flink geoefend/erin gedoken het valt echt reuze mee nu...gaat behoorlijk smooth en het geluid ooooojojojojojo :okdan::okdan::okdan: smeuig sappig dik echt een van de betere moderne analoge synths qua klank en nog een workstation ook
 
display op beide is even groot ,had inderdaad groter mogen zijn.

Ik vind zelf de keys versie beter in het overzicht,Dan de desktop versie.
Het is alleen even wennen + door 1x op sound te drukken vervolgens scrollen naar sound setting om toegang te krijgen to bv de joystick waarde velocity unison etc.... all deze instellingen zijn binnen drie klikken te bereiken ?

function+ om in de rode subgroepen te komen direct access als je t mij vraagt.
Had zelf de settings voor joystick etc.. direct naast de joystick verwacht in het menu van keymap

vb: Je kunt als je op sound (drukt) en scrolt naar sound settings, Gewoon van track naar track hoppen instellingen maken druk nog een keer op sound of kit of what ever en je bent uit het desbetreffende menu.
Druk je er nogmaals op spring je weer terug waar je het laatst bent gebleven.

Ah fijn, Ik moet wennen dat outputs 1-4 zonder fx zijn
Hoewel je daardoor wel extern kan eq etc... op een mixer+ de main out als fx/audioinput kanaal hebt, Die je kan mixen.
Met optie om alsnog alles over de main out te sturen,
uitgang 1-4 zijn altijd droog (geen fx)
De audio input en fx gaat altijd over de main output met de keuze met of zonder fx/tracks1-4.

audio out keuzes:
standaard= Alles over de stereo out = audio in + fx kanaal + wet/droog tr1-4 en tr 1-4 over uitgang 1-4 droog
tweede= main out =Audio in+fx kanaal +wet/ tr1-4 en uitgang 1-4 droog
derde = main out = audio in (droog) en uitgang 1-4 = tr 1-4 droog

vind het wel cool dat je per track de velocity waarde van het klavier kan instellen super relaxed
Joystick is wel even wennen en gevoelig
ja hij is super geil en helemaal samen met de jx3p hehe
 
Sinds ik de AR heb teruggestuurd naar de winkel na een week spelen, zal ik diezelfde reactie hebben bij de AK?
Ik heb serieus interesse in de sound, maar de werkwijze en dat priegelmenutje braken me op met de AR.
 
Een eerste glimp van de overbridge editor

10847983_10153045536777387_7007221164140597109_n.jpg
 
Modulation of FX and CV track parameters using Pitch Bend, After Touch, Modulation Wheel and
Breath Controller is now available.

Reden voor mij om deze bak nu te willen kopen.
Het volume van de suboscillator kan nog steeds niet worden geregeld, maar daar kan ik mee leven.
 
Back
Top