Ik zoek een synth

DeLoN

*Geluidsjager*
Lid sinds
3 september 2001
Berichten
620
Locatie
Diemen
wil ik niet meer samplegebasseerd werken zoals ik dat met impulse tracker deed...

word ik nu gek van al die synrhs en workstations die ze nu uitbrengen!
Ik weet dat de alles-in-een synth nooit gemaakt zal worden andeers was de markt al verzadigd, maar wat is in jullie ogen nu een goede synth (en dan nog in de verschillende categorieen qua dekking van muziekstijlen, gebruiksvriendelijkheid, prijsklasse blabla)

Aan de ene kant zou t tof zijn als ik een synth had met de meest realistische geluiden dus van piano tot aan de mooiste orkestblazers aan toe...

Maar aan de andere kant zou ik ook wel met tweaken en knoppies een vette lead willen creeeren ofzo...

Hoop dat jullie wat voor me kunnen betekenen...

Ik heb nu zo instelling van: Als je niks verdient of genoeg binnehaalt dan moet je ook niet onnodig veel geld geven...
En tsja ik wel met een zaterdagbaantje, maar ik wil gewoon nieuwe eigen sounds (creeeren)

DeLoN=)
 
Alles in een

Alles in een

Die alles in een synth bestaat wel degelijk (zegt men). Ik heb geen idee of ze tweedehands te betalen zijn, maar de Kurzweil K2500/2600 serie biedt zo ongeveer alles wat je aangeeft; uitgebreide sampler mogelijkheden, zeer realistische geluiden van piano, strings, blazers, etc. én een erg goed bekende staande synthesizer techniek (V.A.S.T.).

Maar ja.. als je 'on a budget' bent, is dit wellicht niet de meest voor de hand liggende keuze. Wél interessant om eens van dichtbij te bekijken natuurlijk :p
 
zo snel mag iedereen wel replyen

zo snel mag iedereen wel replyen

en wat heb jij thuisliggen dan?

en niet die kurzweil...

ik zal op t net wel ff kijken naar specs en reviews dan...
 
Wat ik thuis heb liggen.. ehhh

Wat ik thuis heb liggen.. ehhh

Wij (samen met JohnnyBusca heb ik een 'studio') zijn niet helemaal wijs.. en hebben redelijk wat spullen. Dit is voornamelijk analoog spul uit de jaren '80, aangevuld met wat nieuwere analoge synths, een bergje drum-bakken en wat effecten.

Op onze website (zie link in mijn signature) zie je een volledige lijst - met foto's - van onze spullen.

Wat ik je overigens kan aanbevelen als 'all-round' synth is iets uit de JV/XP serie van Roland (XP50/80 of JV1080/2080). Helaas biedt dit wat weinig 'knoppen' .. maar dat is eenvoudig op te lossen met een losse midi-controller box (bijvoorbeeld de doepfer pocket control, of pocket fader).
 
tof dat je met me meedenkt en nu nog een vraag...

tof dat je met me meedenkt en nu nog een vraag...

om met zo weinig mogelijk de circel rond te maken wil ik een "lichte" sequencer (dus niet al te veel rekenkracht, hell, misschien alleen puur midi en geen audio!) op mn pc draaien.

De synth voor sounds, ik weet niet wat ik aan een sampler heb...
Heb wel reason op mn pc, maar ik onderschat het waarschijnlijk steeds, of het zal wel liggen aan hoe ik eraan ben gekomen:o

Maar dat sommige gasten met een drumcomp, synth, sampler en atari de meest vette dingen kunnen maken, dat is voor mij niet te begrijpen even...

ik hoop dat ik zo een beetje duidelijk maak waar ik heen wil....

ps en de keuze die jij of jullie hebben gemaakt van apparatuur...
Hoe wegen jullie dat zo af of het wel in jullie studio past :L
 
Op die laatste vraag kan ik je een antwoord geven.

We kijken veel rond en wel proberen veel tweedehands machines. Als de werkwijze het het geluid van de machine ons niet bevalt dan verkopen we hem weer voor iets minder dan de aanschafprijs. Daardoor kunnen we veel machines uitproberen zonder dat het heel veel geld kost en daardoor weten we welke machines ons liggen (oude monofone roland bakken met hands-on controls) en welke niet (Yamaha bakken (sorry mensen, no offense)).

Verder hebben we veel aan ervaringen van andere muzikanten en muziekzaken.

Ik ben dus ook erg blij met dit forum. Daardoor hoor je van andere muziekanten hoe een apparaat werkt en wat er mee kan.

Mocht je vragen hebben, gewoon blijven stellen.

Vanavond ga ik weer wat meer posten. Ik moet nu weer aan het werk van mijn baas! 8)

Gegroet!
 
Okee

Okee

Ik ben niet zo heel erg thuis in PC-based sequencing, maar alle Atari / Cubase gebruikers die ik ken zijn erg enthousiast. Wellicht toch iets om eens uit te proberen... en met een beetje zoeken ook nog eens erg goedkoop !

Misschien is hardware sequencing wel een optie voor je. Er zijn genoeg mogelijkheden op dat gebied; van stand-alone sequencers (boss/roland) tot de MC-303/505 of RM1X van Yamaha, waar dan tevens een hele berg aan geluiden in zitten.

Je mag wel een keertje komen klussen.. kun je meteen zien of een MC-303 iets voor je is.

.. en hoe wij onze apparaten kiezen.. ja, da's een leuke. In het begin heb je niks.. en wil je een 909,303,606,707... als je die allemaal hebt, dan wordt het lastiger. Nu proberen we regelmatig apparaten uit, die we dan na een tijdje weer verkopen. Alleen als iets écht goed in onze setup past, houden we het.
 
1e dag en gelijk als forummer goed behamdeld

1e dag en gelijk als forummer goed behamdeld

k...

qua stijlen ben ik voor alles in, maar heb toch wel een zwak voor beats & breakz, idm en aanverwant, maar ik sluit ook niks uit vandaar dat ik niet gericht kan zoeken...

maar wat ik van vele heb gehoord is dat ik t maar eens uit moet proberen ipv luisteren naar demos van interface of future music...

Niet dat ik een vette gier:o ben maar ja waarom zoveel onnodig geld over de bank gooien, want er duizenden anderen die een thuisstudio creeeren maar qua productiviteit altijd op een laag pitje zitten (net als ik nu omdat ik pc-sequencen en hardware of met wat jij hebt dus als apart beschouw en dat laatste ook ooit moet doen)

ik zie zoveel hebbedingen :){ maar of ik het beste eruit haal?!
Wat ik vaak tegenkom is "koop een juno of een korg, kawai k4"

Ja men kan zoveel zeggen...

:{

ik word best gek, vooral wanneer ik jarig ben of ff veel geld op zak heb...

Mijn huidige opstelling is gewoon luulig omdat ik dus in DOS gewend was te tracken...
P2 350, sb live platinum en een oude psr4500 voor de toetsen meer niet...
Heb van de week een elec piano gehad, lijkt me ook tof om daar funky dingen mee op te nemen...
Heb veel gecrackte software, maar qua waveeditords mulitrack ik in cool edit en speel ik met softsynths enz...

Wat heb ik dan aan een sampler?
 
Het woordje "Acid" komt niet uit een piano. :)
 
impulse tracker

impulse tracker

mag ik me er ook mee bemoeien :)

als midi sequender gebruik ik impulse tracker, deze stuurt teven midi clock
en werkt prima op al wat oudere pc's
en je kunt er nog steeds je samples mee afspelen

wel even in de impulse tracker help files kijken welke geluidskaart ondersteund wordt voor midi-gebruik
 
Re: impulse tracker?!

Re: impulse tracker?!

DeLoN schreef:
k...

Mijn huidige opstelling is gewoon luulig omdat ik dus in DOS gewend was te tracken...
P2 350, sb live platinum en een oude psr4500 voor de toetsen meer niet...
Heb van de week een elec piano gehad, lijkt me ook tof om daar funky dingen mee op te nemen...
Heb veel gecrackte software, maar qua waveeditords mulitrack ik in cool edit en speel ik met softsynths enz...


k kan dus gebruik jij je synth in impulse tracker?! dus ook naast de samples voor de sounds?!
 
jep midi instruments en samples

als je trackers gewend ben dan werkt et het snelst
je kan ook midi controllers sturen

fantastisch toch eej
 
nou word ik helemaal

nou word ik helemaal

matt second schreef:
jep midi instruments en samples

als je trackers gewend ben dan werkt et het snelst
je kan ook midi controllers sturen

fantastisch toch eej

heb je msn of icq dat je t in het nederlands uitlegt?!

En hoe is jouw setup?!
 
Ik heb al eens een keer geposted dat er tracker-based hardware sequencers moesten komen...
 
wel een uitkomst

wel een uitkomst

geldt dat ook voor MODPLUG en BUZZ?!

enne, zijn jullie tracks oiok "commercieel" of samplen jullie echt van alles en nogwat?!
 
modplug en buzz weet ik niks van
ik sample niks, ik bedoel ik jat niks (nouja weinig , een breakbeat ofzo wilik weleens verknippen)
ik creeer mijn eigen sound soms met een software synth ( drumsynth ) en die geluiden set ik in een sequence , daar maak ik een loop-wav van
daar gooi ik wat effectenover en wat filters in Cool Edit Pro en dan zet ik de 'sample' in impulsetracker

luister maar :
http://home.wanadoo.nl/secondcell/matt second - ditch that shit.mp3


voornamelijk hoor je 909 en 808
maar er zit een verknipte breakbeat onder
en later een gek synth geluid waar de track mee eindigd

dit is volledig met impulse tracke gesequenced , met externe apparatuur en 2 samples
 
Kijk eens naar de nieuwe Yamaha RS-7000. Kost wel een paar duiten, maar dan heb je wel wat!

Sequencing gebaseerd op de RM1x. Ingebouwde sampler met allemaal leuke truucjes zoals loop slicing, bpm matching etc. Bergen goeie effecten (yamaha hè). Lekker veel knoppen. Goeie sounds. etc. etc.

check: http://www.yamahasynth.com/pro/rs7000/index.html

Die sampler is trouwens zeer geschikt voor het veknippen van breakbeats, want dat doet ie dus automatisch.
En heb je deze machine eenmaal onder de knie, dan kan je er altijd nog een leuke (2dehands) synth bijkopen.

Bas
 
FUTURE MUSIC

FUTURE MUSIC

heb van FM een cd met daarop wat demo sounds en ja hij klinkt vet...
 
Waarschijnlijk een van de eerste 'welke synth moet ik kopen' draad die op dit forum geindexeerd is.
 
;)

Enigste software bij mij is cubase. Maar dat zul je waarschijnlijk al hebben liggen in je magazijn van software.

Maar dat is een leuke sequencer. Ik gebruik dat al jaren, werkt echt makkelijk en fijn.

Ik heb een walfdorf q en een novation en een machindrum...

Ik ben mischien de enigste hier maar ik heb hier echt genoeg aan.

Dus probeer ze tweedehands even uit. Deze kosten niet zoveel dus.
 
Back
Top