Wisselen van Patch op de MicroModular

CraZ

..
Lid sinds
4 juli 2001
Berichten
2.749
Wij gebruiken in onze live-setup een MicroModular van Clavia. Dat ding heeft echter het probleem.. dat het switchen van de ene patch naar de andere zo'n 3 seconden in beslag neemt.

Als je dus door middel van een program change van patch wisselt.. kun je de eerste maten geen gebruik maken van de Micro..

Weet iemand of de grote Nord Modulars hier ook last van hebben ? Of dat het misschien voor de Micro te verhelpen is ...
 
Hallo,

Omdat de NordModular, de grote jongen zowel de Micro, gebruik maken van een dynamische 'Voice' allucation, dwz de stemmen worden op de beste wijze over de DSP's verdeeld, is er altijd een stilte bij een ProgramChange. Bij de Micro is die
zelfs nog wat korter dan bij z'n grote broer (of zus?). Een andere werkwijze zou betekenen dat er veel minder stemmen in de Modular te realiseren zijn. In de nieuwe opdate, versie V4, zal naar alle waarschijlijkheid de mogelijkheid gecreëerd worden de patchload tot 200% te brengen, mits men beschikt over een Modular met ExpansionBoard. De koppeling Modular-Micro wordt dan verlaten.

Voor Patches kan ik iedereen verwijzen naar
http://threader.ecs.soton.ac.uk/attachments/nord_modular/
waar een een zipfile 'Archive' staat (3.7 Mb)
Genoeg Patches om een winter mee ingesneeuwd te raken :-)

Wout

Er is trouwens een speciale e-maillijst voor de NordModular.
 
Ehhh...
Leuk, volgende week zie ik Abraham (50 jaar dus) en ik ben een junior member? Jesses, zijn jullie nog ouder?

Wout
 
Back
Top