Modular patches.

JohnnyBusca

rocket scientist
Lid sinds
4 juli 2001
Berichten
10.414
Locatie
Eindhoven - Strijp!
Ik ben benieuwd of we niet wat patches met elkaar kunnen uitdelen. We hebben een micro modular en een doepfer.

Weet er iemand een goede site met patches of zullen we iets verzinnen om ze ergens te kunnen gaan posten.

Gegroet!
 
Je kan ze toch ook op het forum zetten op de 'welbekende' plek? (die van mij staat er nog steeds niet maar goed)

Maar als je een plekkie weet Johny dan wil ik best een zooi patches van mezelf daar neerpletteren
 
Origineel geplaatst door Sander02
Je kan ze toch ook op het forum zetten op de 'welbekende' plek? (die van mij staat er nog steeds niet maar goed)

Maar als je een plekkie weet Johny dan wil ik best een zooi patches van mezelf daar neerpletteren

Sterker, je kan als bijlage bij een bericht een .pch bestand toevoegen :)

pch.jpg
 
8D die had ik nog niet gezien. Maarja, is het de bedoeling dat er dan een thread voor aangemaakt wordt terwijl een speciale plek voor patches is aangemaakt? En waarom kan ik in een thread dan wel patches neerkwakken, en op de database niet? Althans, als je geen homepage hebt.. :erm:
 
Origineel geplaatst door Sander02
8D die had ik nog niet gezien. Maarja, is het de bedoeling dat er dan een thread voor aangemaakt wordt terwijl een speciale plek voor patches is aangemaakt? En waarom kan ik in een thread dan wel patches neerkwakken, en op de database niet? Althans, als je geen homepage hebt.. :erm:

De database werkt voorlopig nog niet. Ligt er dus aan wat je wilt. Heb je een interessante patch, maak er een thread voor aan. Wil je een batch uploaden dan zal dat vooralsnog extern gehost moeten worden. NB, de patches van de NM mailinglist zijn reeds in twee threads gelinkt, deze worden in nederland gehost, en uploaden van deze patches is dan ook niet nodig.

Functie van synthforum in deze lijkt mij vooral te liggen in de mogelijkheid om een patch te posten, deze door leden te laten bezien, zodat zij met (postieve resp. negatieve) kritiek hierop kunnen komen, en na aanpassing een patch kunnen reposten.
 
Modular Patch Site

Modular Patch Site

Even een wat lastigere vraag...

Is er hier iemand die de NorthSynth site wil 'spiegelen' (ben net op m'n vingers getikt wegens het gebruik van Engels ;-) Er wordt behoorlijk veel data gegenereerd en we zullen waarschijnlijk de site moeten laten vallen i.v.m. de kosten... En dat is vooral heel erg vervelend op het moment dat de G2 er aan komt.

Wat natuurlijk wel leuk is om mee te delen is het feit dat de G2 een zeer uitgebreide MIDI Out mogelijkheid krijgt. Een en ander is te lezen in het Duitse Keyboard Magazine. Samen met de 'vier' Arpeggiators (ieder Slot heeft er een) en Sequencer Modules kan Midi binnengehaald , bewerkt - gestuurd door drukknoppen op het Paneel - en naar iedere denkbare plaats gestuurd worden, zowel intern als extern.

En heel belangrijk!!! De oude Modular Patches zijn NIET compatibel...

Wout
 
Re: Re: Modular Patch Site

Re: Re: Modular Patch Site

Origineel geplaatst door bambamstudio
tik ik je weer op je vingers ;)

niet alle patches, maar sommige wel :)

Mag ik vragen waarop deze ervaring/uitspraak stoelt?

Wout
 
Re: Modular Patch Site

Re: Modular Patch Site

Origineel geplaatst door Wout Blommers
Even een wat lastigere vraag...

Is er hier iemand die de NorthSynth site wil 'spiegelen' (ben net op m'n vingers getikt wegens het gebruik van Engels ;-) Er wordt behoorlijk veel data gegenereerd en we zullen waarschijnlijk de site moeten laten vallen i.v.m. de kosten... En dat is vooral heel erg vervelend op het moment dat de G2 er aan komt.
Yagwmoth is jouw man!
 
Re: Re: Re: Modular Patch Site

Re: Re: Re: Modular Patch Site

Origineel geplaatst door Wout Blommers
Dat hij mij zal contacten :-)

blommoo@wanadoo.nl

Mag dit, of trek ik m'n vingers gelijk weg...? ;-)

Wout

Pas maar op je vingers, gratis inkoop bevalt deze slager wel.
 
Heb gisteravond ff wat loike beats in elkaar gefalnst.

Knob 1 = shuffle
Knob 2= Overall decay

check it out! comments welkom
 

Attachments

  • lekkerbeatje02.pch
    3,8 KB · Bekeken: 33
Laatst gewijzigd:
Re: Modular Patch Site

Re: Modular Patch Site

Origineel geplaatst door Wout Blommers
Even een wat lastigere vraag...

Is er hier iemand die de NorthSynth site wil 'spiegelen' (ben net op m'n vingers getikt wegens het gebruik van Engels ;-) Er wordt behoorlijk veel data gegenereerd en we zullen waarschijnlijk de site moeten laten vallen i.v.m. de kosten... En dat is vooral heel erg vervelend op het moment dat de G2 er aan komt.

Wat natuurlijk wel leuk is om mee te delen is het feit dat de G2 een zeer uitgebreide MIDI Out mogelijkheid krijgt. Een en ander is te lezen in het Duitse Keyboard Magazine. Samen met de 'vier' Arpeggiators (ieder Slot heeft er een) en Sequencer Modules kan Midi binnengehaald , bewerkt - gestuurd door drukknoppen op het Paneel - en naar iedere denkbare plaats gestuurd worden, zowel intern als extern.

En heel belangrijk!!! De oude Modular Patches zijn NIET compatibel...

Wout

Ooit eens van Bit Torrent gehoord? Het enige wat je van je leden moet vragen is of ze de zip file met alle patches intact op de HD willen laten staan en BT wil installeren... dan zou je 't via die manier kunnen verspreiden. Je upt op de webspace een bestandje van 1mb of minder waarin de eigenschappen van 't bestand staan en je klikt er op als je BT hebt geinstalleerd - dan gaat die voor jou de computers afzoeken op aanwezigheid van 't bestand. Des te meer mensen 't hebben, des te sneller werkt 't.

En anders: een PCH bestandje is gewoon droge ASCII. Misschien kan er een newsgroup (alt.synths.modular) gestart worden waarbij mensen patches kunnen submitten door gewoon de code te kopiëren? Heb je wel een strikt naamgevingssysteem nodig en downloaden is echt geen pretje, maar okee.

En anders wordt 't Clavia lief aankijken.. :D.
 
Back
Top