WC Olo Garb website

raabje

Korg Gadget!
Lid sinds
6 november 2004
Berichten
980
Locatie
Amsterdam
Is mogelijk al lang bekend bij jullie, hele aardige website, veel demo's en reviews van synthesizers:

http://wcologarb.prv.pl/ -> gear list/mp3

Nord Lead 2 wordt (op een leuke manier) in de pan gehakt: one of the most overhyped synths :-)
 
Ik vind zijn demo's alleen wat eenzijdig. Als je wil weten hoe een synth kan shredden moet je bij hem zijn, maar als je wil horen hoe lief en subtiel iets kan klinken dan blijf je meestal op je honger zitten. :) (daar hebben we dan weer retrosound voor, en TSF). Maar wat ik in ieder geval heel positief vind aan zijn demo's, is dat het niet van die nietszeggende "kijk mij eens jordan rudessen aan 300 noten per seconde" demo's zijn. S4K, ik kijk in jouw richting... En hij demo't synths (met een goede opnamekwaliteit) waar je elders nauwelijks iets van te horen krijgt, dus erg informatief.
 
Geheel afgezien van de 'informatieve' waarde van zijn videoreviews, zijn ze gewoon meestal op audiovisueel vlak aangenaam om naar te kijken. Grappige jaren 80/90 marginale oostblokfilmpjes ertussen etc, af en toe eens een hitje die hij speelt, ...
 
Jexus heet hij op youtube en hij is een van mijn favo synthvideomakers.
Alle patches die je hoort heeft hij zelf gemaakt en dat dwingt respect af.
De montage is ook erg leuk gedaan en gaat niet snel vervelen.

@ Nicolas
Kan jij die TSF verstaan?? :P
 
Ik vermoed dat dit een kwestie van love it or leave it is. Ik vind de review videos van Olo Garb oninteressant en vaak onbeluisterbaar (en eigenlijk zie ik de synth graag eens fatsoenlijk) - maar ik hou dan ook van wat geleuter in review video's en ben een fan van de recentere Automatic Chainsaw reviews op youtube - als ik mijn stem op video beluisterbaar zou vinden zou ik ook de hele tijd babbelen op youtube :D. Joris
 
Laatst gewijzigd:
Jexus heet hij op youtube en hij is een van mijn favo synthvideomakers.
Alle patches die je hoort heeft hij zelf gemaakt en dat dwingt respect af.
De montage is ook erg leuk gedaan en gaat niet snel vervelen.

@ Nicolas
Kan jij die TSF verstaan?? :P

Nauwelijks. :) Maar ze kan enorm mooie patches maken en melodieën spelen, wat helemaal indrukwekkend is gezien een redelijk extreem gehoorprobleem waardoor alle klanken naar de middenband verschoven moeten worden.

De videomontage van WC Olo Garb vind ik wel leuk. 8) En inderdaad, alle patches zelfgemaakt. Al heb ik niks tegen het gebruik van presets hoor. Geen geleuter vind ik dan weer een pluspunt, tenzij het geleuter héél informatief is en niet ten koste van de geluidskwaliteit van het filmpje gaat.
 
Jexus heet hij op youtube en hij is een van mijn favo synthvideomakers.
Alle patches die je hoort heeft hij zelf gemaakt en dat dwingt respect af.
De montage is ook erg leuk gedaan en gaat niet snel vervelen.

+1! Ik kan zn stijl heel erg waarderen!!
 
Ik vind zijn demo's alleen wat eenzijdig. Als je wil weten hoe een synth kan shredden moet je bij hem zijn, maar als je wil horen hoe lief en subtiel iets kan klinken dan blijf je meestal op je honger zitten

Maar dat zegt ie zelf ook in zijn statement bovenaan de pagina:

Just remember that I, like all people, have been living in a specific cultural context and have my own subjective vision and taste. That's why you won't find, for example, any trance leads or Jarresque stuff here. These patches bore the shit out of me. But it doesn’t mean that the synth is not capable of making them. Simple as that.
 
Klopt. Ik verwacht ook helemaal niet dat Olo zijn stijl gaat veranderen omdat ik ook andere soorten patches wil horen. Hij doet wat hij doet en dat is zijn goed recht. Net zoals je bij Retrosound niet meteen scheurende synths gaat horen. Beetje links en rechts demootjes beluisteren en je vindt voor elk wat wils. Viva de demomakers! (van goed niveau)
 
Katsunori-san? Ik versta er geen zak van, maar toch blijf ik kijken. Er zijn er overigens steeds meer met ondertiteling.

http://www.youtube.com/user/musictrackjp

Ik vind dat filmpje waar Olo Garb en een vriend een Blofeld keyboard gaat halen en er dan mee naar de dierentuin gaat aardig grappig.

 
Back
Top