virus b vocoder

kerubim

Nieuwkomer
Lid sinds
14 juli 2001
Berichten
2
Is er hier iemand die ook een Virus b (nieuwste versie) heeft die WEL bij de vocoder kan komen?...Ik heb het al zonder manual geprobeerd, met manual, met mensen gekletst die ook zo een apparaat hebben...Maar niemand die ik sprak heeft de vocoder aan de praat ;) gekregen...
 
Heb virus A

Heb virus A

Ik weet niet of dit helpt maar ik heb een virus A dus ik weet niet of we over hetzelfde praten.

Om de vocoder the gebruiken zoek je om te testen een VOC patch op. (dat heb je natuurlijk al gedaan)

Stop een microfoon of ander audio signaal in de input en begin te schreeuwen lullen of whatever. ( dat heb je ook gedaan waarschijnlijk)

Komt er geen vervorming uit deze patch dan moet je hoogst waarschijnlijk een paar toetsen aanslaan C2 klinkt meestal wel goed. Heb je geen keyboard dan gebruik je natuurlijk je sequencer en voer je een lange noot in.

Zo werkt de vocoder bij mij.

Ik weet niet of t behulpzaam was of dat je misschien iets anders bedoelt.

Laat ons weten of t heeft geholpen.
 
Als dat niet werkt moet je ff kijken of je carrier signaal intern wel goed geroute staat naar je modulatiesignaal (via de interne auxen) vergeet ook niet dat je je microfoon moet voorversterken voordat je m in je virus stopt

Anders is er altijd nog het addendummanual van os 2.52 waar alles vrij duidelijk is staat. Dat kan je gewoon downloaden van de access pagina.
 
aha!

aha!

ah! na ff off line fijn 2 berichtjes! waarvoor dank!
ahem...inderdaad heb ik al die dingen geprobeerd, behalve het voorversterken van de microfoon...dat zou het kunnen zijn. in ieder geval zijn er naast de vocoder gelukkig nog zat andere fijne dingen aan de virus te ontdekken...en ja, de orange vocoder klingt ook tof! net onze nieuwe cd afgemaakt met de virus (o.a.) en ook reaktor! echt v e t!!!
toodles!
 
Het voorversterken is belangrijk : ik zend mijn aux 1 en 2 naar de virus inputs, en zo kan ik de virus ook als filterbank, vocoder en effect unit gebruiken.

schol,

Jan
 
Inderdaad, de virus vocoder is niet erg verstaanbaar, maar is wel heel bruikbaar voor drums. Ik ga wel eens op zoek naar info over die orange vocoder. Heeft iemand misschien een idee welke vocoder Sebastian Teller gebruikt?

slu,

Jan
 
word helemaal gek, wie kan mij uitleggen, gewoon fftjes wat ik hoe moet aansluiten en instellen om die vocoder aan de praat te krijgen... kom er niet uit, zelfs niet met handleiding... krijg wel een singnaal wat niet op een vocoder sound lijkt door zodra ik een toets indruk en dan niet eens verschillende toonhoogtes bij verschillende toetsen.... moet ik iets door routen? aarrgg :P
 
word helemaal gek, wie kan mij uitleggen, gewoon fftjes wat ik hoe moet aansluiten en instellen om die vocoder aan de praat te krijgen... kom er niet uit, zelfs niet met handleiding... krijg wel een singnaal wat niet op een vocoder sound lijkt door zodra ik een toets indruk en dan niet eens verschillende toonhoogtes bij verschillende toetsen.... moet ik iets door routen? aarrgg :P

Je moet een versterkt microfoonsignaal op je audio-input aansluiten. Dan pak je een VOC patch (zelf maken kan ook, maar het is makkelijker om een preset te pakken en die te editen). Vervolgens sla je een akkoord aan (en vasthouden) en zodra je wat in de microfoon zegt hoor je de vocoder effecten.

Als je niks hoort even kijken bij je instelling (edit of control, ik dacht control) of de juiste audio-input wordt gebruikt.
 
Je kan prima een Vocoder patch from scratch maken, er staat volgens mij in de manual ook een voorbeeld. Het is op zich niet zo ingewikkeld. Maar in de factory presets zitten standaard een aantal vocoder patches zodat je snel kunt testen en daar op voort kunt bouwen. Volgens mij staan ze ergens achterin bank A als je de factory defaults gebruikt.

In principe maakt de audio die je als input gebruikt niet zoveel uit, zolang er maar goede scherpe 'plof'/'percussie'-achtige geluiden inzitten. De stem is hier zeer geschikt voor (vanwege de medeklinkers etc.), maar je kunt ook prima een drumloop als inputgeluid gebruiken.
 
Back
Top