[Clavia] Clavia gebruikers?

LeonMols

Lang lid
Lid sinds
22 juli 2001
Berichten
204
Locatie
Landgraaf, NL
Zijn er ook mensen hier die net als ik, een Clavia (Micro) Modular hebben?????
 
Jip, wij hebben ook een Micro Modular.
Hij is erg geschikt, vooral live. Lekker achter een PC wat patches maken en rammen...

We willen straks de micro mod gaan vergelijken met een echte modulare synth (a-100). Natuurlijk wint ie het daar niet van (A-100 = 3000 gulden, micro modular 1500 gulden --> Logisch), maar het leert je wel veel over de mooie wereld van de modulaire synths.

Gewoon wat patches voor de Micro Modular downloaden en goed analyseren en op de A-100 implementeren.... Ik kan niet wachten.

:p

p.s. Wat me vandaag is overkomen..... Ik heb vandaag een synth gekocht met een digitale waveforms en ik ben er verliefd op!!!!!!! Wel een analoog filter, maar goed.
 
Welleke dan?

Welleke dan?

"p.s. Wat me vandaag is overkomen..... Ik heb vandaag een synth gekocht met een digitale waveforms en ik ben er verliefd op!!!!!!! Wel een analoog filter, maar goed."

Wat dan, wat dan?
 
Weer een Spectral Audio bak. De Syntrack..... Wat een bak!

We hebben nu vier Spectral Audio bakken en wat maken die een herrie! Twee Neptunes (gold & silver), een Protone (rood) en een Syntrack (blauw)

We zoeken dus nog een purple Neptune en een goude Protone..... :p

Ik persoonlijk vind het perfecte bakken. De neptunes zijn raw en het is erg handig dat er zoveel knoppen op zitten. Beide ADSR's bijvoorbeeld. Verder is het mega vet om de LFO midi te syncen. Echt een mooi warm analoog geluidje. De Protone is wat lichter maar heeft een mooi accent en een eigen klank. De syntrack is eenvoudig en heeft een ongelooflijk filter. Als ik de digitale oscillators zat ben dan kan ik daar natuurlijk ook een externe audio bron doorheen sturen.

Lees er maar wat over op onze site: http://www.tonyblack.org of bij Spectral Audio zelf: http://www.spectalaudio.ch

Mocht je geinteresseerd zijn, bij Music House hebben ze nieuwe Neptunes en tweedehands Protones...... Kwestie van naar Utrecht rijden...
 
yup, heb een micromodular.....erg gaaf bakkie, ben er erg blij mee....heb helaas niet al teveel tijd om er echt diep mee te gaan programmeren...

Olaf
 
Little red monster

Little red monster

Mooi ding.. die Micro Modular. Heerlijk om mee te rommelen.. en de meest weirde 8 oscillator 'synths' mee te bouwen. Een heel groot nadeel vind ik echter dat je je computer moet opstarten om ermee aan de slag te kunnen.

.. en aangezien ik grote ruzie heb met Win98SE om alles lekker te laten werken.. komt er van lekker klooien maar weinig.

Ik wil het liefst een dedicated powermac hebben (of desnoods een extra PC) .. puur en alleen om de modular mee aan te sturen.

.. maar ja.. het ultieme is toch een A100 of andere echte modular.. gewoon aanzetten.. en prikken maar met die kabeltjes. :p
 
tsja, je kan wel blijven hangen aan de mening dat een echte modular beter klinkt dan een clavia.. ikzelf heb gewerkt met een a100 en een arp2500 en naast het feit dat een clavia veel makkelijker werkt, ongelofelijk veel verschillende modules heeft, polyfonie met een druk op de knop verhoogt wordt (als je ruimte hebt), en de patches gewoon lekker op kan slaan - klinkt het ding ook nog eens als een tiet.

mijn keuze mag duidelijk zijn.
 
modular vs a100 en spectral audio

modular vs a100 en spectral audio

ik hoop dat ik het goed doe.
de a100 is dan wel echt, maar dat geeft ook echte problemen, zoals mini-stekker-busjes die al heel snel gaan kraken. de mogelijkheden zijn geweldig, maar het begint toch allemaal bij de vco's. en die vind ik van de a100 niet geweldig. een nord modular kan ook heel veel (feitelijk veel meer dan de a100), klinkt beter, maar is alleen niet echt analoog. ik vind het wel een echte synth.

van de syntrak is minder mooi dat-ie zoveel digitaal geklik en geruis geeft als je aan de potmeters draait. en dat wordt dan ook nog opgenomen in midi zodat je sequencer hetzelfde gekraak braaf afspeelt. over uitgebreide midi-implementatie gesproken! is een waldorf microwave 1 niet oneindig veel mooier en beter?
 
Helemaal mee eens

Helemaal mee eens

Dat klopt.. een Microwave I is een veel beter alternatief. Maar de syntrack ziet er wreed uit.. en 't is een leuk bakje om eens mee te rommelen, meer niet (naar mijn persoonlijke mening).
 
Aangezien het de Nationale Oude-thread-omhoog-schop-dag is...

...ga ik ook in dit topic lopen zeiken over clavia. Ik heb het helemaal gehad met die modulars van ze...

-C-
 
Origineel geplaatst door C738
Aangezien het de Nationale Oude-thread-omhoog-schop-dag is...

...ga ik ook in dit topic lopen zeiken over clavia. Ik heb het helemaal gehad met die modulars van ze...

-C-

Aangezien ik mijn plicht niet wil verzaken zal ik even reageren op C738. ALs je echt zo gefrustreerd bent kun je beter gewoon weer een micromodular of G2 kopen C. You know you want to! :P
 
Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door Wout Blommers
Vertel, vertel!!!

Wout

dsf_r2_c13.gif


;)

-C-
 
Origineel geplaatst door bliepbliep
maarre, zo slecht zijn die dingen toch niet, wil je er over praten???
Hier in Den Haag hebben we een praatgroep voor mensen met Clavia problemen.
Begin november komt er een plaatsje vrij.
Afspraak maken voor een in-take gesprek?
Dat nemen we zeer serieus.
(Valt niet onder het nieuwe zorgstelsel, wel onder de alcoholwetgeving, dus 18 jaar en ouder...)

Wout
Claviapeut
 
Back
Top