sounds xbase888 veranderen ongewenst tijdens afspelen?

koediman

--<{(OoO)}>--
Lid sinds
11 augustus 2003
Berichten
3.483
Locatie
Rotterdam
Vandaag een Xbase888 binnengekregen en lekker mee aan de slag gegaan. Kan het niet nalaten even wat indrukken op te schrijven.

- het is geen 808 kloon, komt niet in de buurt van de smoothness van een 808
- hij kan echter prima op z'n eigen benen staan, geweldige sound en fijne user-interface

probleempje wat ik tegenkom: als ik, met cubase als midi-masterclock, de 888 laat spelen hoor ik vrij regelmatig geluiden spontaan een andere pitch ofzo krijgen. net alsof ze even verkeerd getriggerd worden ofzo. het is net niet zo erg dat ik het een showstopper vind maar toch niet echt de bedoeling lijkt me. ik heb net even een paar minuten de 888 als standalone laten lopen en dan lijktie het niet te doen.

nu kun je het altijd als iets "analoogs met eigen leven" zien natuurlijk dus misschien moet ik dat ook maar doen.

iemand hier ervaring mee?

OS 1.05 btw, als ik de mididumpzooi aan de praat krijg gooi ik de meest recente er wel in. geen idee of dat helpt.
 
oei oei moeilijke vragen enniemand heeft m ...denkik
i4 ff bellen ...goed advies ook altyd
:confused:
 
ik vergeet ook wel mn arpegiater die opmn masterkeys korg z1 zit uit te zetten astei op local off staat
kweet niet wat jouw master doos / machine is ....

mieschien de 888 as master clock gebruiken
 
Ik denk dat ik erachter ben. Er zitten metallize oscillators in die je "over" de gewone sd en hihat sounds heen kan gooien en die zijn bewust onstabiel gemaakt volgens de handleiding. Vandaar dus af en toe van die vreemde uitschieters. Zoals ik al zei, geen showstopper maar wat mij betreft zou ik toch wat meer invloed op die randomness ervan willen hebben.

Desalniettemin; wat een beest van een apparaat zeg. ongelofelijk bruut ding. deze gaat dus echt nooit meer weg. Misschien wel de beste drumcomputer die ik ooit gehad heb (het hangt erom met een 808).
 
ik heb de XBASE-999, die heeft hetzelfde, ik krijg die randomness weg door de attack van de kick op een waarde hoger dan 5 te zetten, maar is i.d.d. een erg vette bak
 
ik heb de XBASE-999, die heeft hetzelfde, ik krijg die randomness weg door de attack van de kick op een waarde hoger dan 5 te zetten, maar is i.d.d. een erg vette bak

leuk 2 owners ervan de 888 + 999
wat is nu eigenlijk t eigenlijke verschil ...
by de een konje toch andere sound inladen ook
staat dat vast wat erin zit ...?

de sequencer structuur zal allebei wel t zelfde zijn
...
had de een [welke ] nou ook filters van t type resonator ...d8 ik

[ ikheb de resonator m ] is best bruut ...erg devastating voor drums ]
mischien moeten jullie samen as eerste ff een demo / showcase haha ertegen aan gooien
ben wel benieuwd
...want eind vant jaar komtde linndrum dingen ook uit in twee versies d8ik

veel keuzes dus dit jaar



ook leuk iedereen zn xbase / air base / su 700 / rs7000 mpc shizzle verkopen ...hehe
:{:okdan::eureka:
 
Back
Top