Synth voor ethnic sounds

Otlen

Lid
Lid sinds
14 februari 2006
Berichten
6.595
Locatie
The cosmos
Ik zoek iets voor met name tabla, maar ook andere Indische of ethnic geluiden.
Er bestaat zoiets als een Taalmala Digi 100 met midi. Weet iemand of dat ding gesynchroniseerd kan worden aan midi clock?
Welke andere synths zijn hiervoor geschikt. Ik dacht zelf ook weleens aan een MPC gevuld met tabla samples.
 
Emu Planet Earth misschien?
 
Je kan de Planet Earth ROM ook in een Command Station prikken :eureka:. Dan heb je een hele fijne sequencer er bij.
 
Te complex lijkt me. Misschien een R8 met ethnic card? Mij lijkt een kleine mpc een betere optie, ben ik ook flexibeler.
 
En aders een laptop met reason erop als lowbudget MPC vervanger....

Tabla rexfiles zijn er zat...
 
nene, geen software/pc. Moet echt hardware zijn met ingebouwde sequencer.
 
Te complex lijkt me. Misschien een R8 met ethnic card? Mij lijkt een kleine mpc een betere optie, ben ik ook flexibeler.
Een R8 met ethnic kaart zou inderdaad ook kunnen. Ik heb zelf de R8 behoorlijk lang gehad, ook met deze kaart, en het is echt wel een leuk ding. Ook deze kaart is behoorlijk fijn. Maar is wel echt een jaren tachtig ding, dus het geluid is ok, maar niet super. Vooral wat kil en weinig expressief. Ook het programmeren vond ik niet altijd even handig, en de pads zijn echt niet lekker. De kaartjes zijn niet altijd even makkelijk te vinden.
Ik denk eerlijk gezegd dat een E-mu een betere keuze is. Vergelijkbare manier van werken, maar wel veel gemakkelijker te bedienen. Realtime van play naar record, en sequencer met veel grotere resolutie. De R8 quantized alles naar 16 stappen geloof ik, terwijl de E-mu alles precies zo opneemt zoals je het inspeelt. Dat is vooral bij (ethnic) drums wel fijn natuurlijk. Plus dat de geluidskwaliteit een stuk beter is. En ik denk dat het makkelijker zal zijn om een command station en Planet Earth ROM te vinden, dan een R8 met ethnic ROM kaart.
 
http://www.sitarsetc.com/Electronic_instruments.htm

Taalmala Digi-100


The first MIDI compatible Indian musical instrument. The digi-100 is a state-of-the-art digital musical instrument that has been designed by the pioneers in Indian electronic musical instruments. This instrument has a sampled natural tabla sound along with sophisticated features unmatched by any other model of electronic tabla. These are:


* 100 thekas in various taals that can be played at any tempo.
* Thekas to suit classical music, Thumri, Ghazals, Bhajans and light music.
* MIDI Compatible -the first Indian MIDI instrument
* Tihayee facility for various thekas.
* FILL-IN facility for all 100 thekas.
* Laggi for selected thekas.
* Ten of the thekas can be modified by the user and stored in memory.
* A multi-functional digital display for indicating taal number, matra number, pitch, tempo and laggi group.
* Digital tuning of pitch with facility for fine tuning within half notes.
* Two settings for bayan (dagga) depth.
* Memory for storing the fine tuned pitch, tempo and bayan setting.
* Two user programmable thekas that can be stored in memory.
* Automatic operation on any voltage from 90-260v or six (ā€˜Cā€™ size 1.5v) internal dry batteries.
* Line-out and Speaker/headphone-out facility (to fit 1/8" jack)



Deze is midi-compatible, kweet nou alleen niet wat dat inhoud in India?? :P

Ik zou zowiezo wel graag wat van die gasten willen hebben.
Iemand ooit wat gekocht van hun??


deze lijkt mij erg vet: RAAGINI DIGITAL TANPURA
 
Die emu werkt alleen met rom cards. Is het dan niet beter om een mpc (500) te nemen?
 
Ik denk dat zo'n app. vd gasten echt wel een bepaalde meerwaarde voor mij zou hebben.
Ik vind alleen de "looks" al geweldig van die dingen.

Je zou er voor het mooie een stuk of 3 moeten hebben.
Instant Indian Drones :halleluja:
 
Ja voor 100 dollar kun je je ook weinig bult vallen. Alleen ik stelde weken geleden een vraag via mail en heb daar tot op heden geen antwoord op.... hoe zouden ze dan omgaan met bestellingen...
Eens kijken of ik via wat Indiase kennissen die hier via Capgemini werken iets geregeld kan krijgen. Maar een mpc500 vol met tabla etc. samples is volgens mij ook goed.
 
"hould anyone care: I've established that the Taalmala Digi-100 *only*
has MIDI in, and that MIDI in is limited to use as a sound module, it
doesn't support MIDI clock to sync to anything else."

http://www.loopers-delight.com/LDarchive/200601/msg00259.html


maar goed, nog steeds een vet ding. Ik wil er ook wel eentje :D
 
Back
Top