analoguesolutions de Concussor

Analog_Minded

Ingeburgerd
Lid sinds
30 november 2007
Berichten
55
Beste SF Leden

Ik ben sinds een lange tijd opzoek naar een betaalbare Analoge drumcomputer.
Maar de prijzen zijn een beetje te hoog voor me. Nu heb ik de concussor op het oog en vindt het interessant dat er modulaire modules zijn met de bekendste Analoge clonen. (en midi bestuurbaar) Nu mijn vraag.. Hoe klinken deze modules? Lijken ze op de originele qua karakter, klank, warmte volheid enzo..? Of is het een slap afkooksel?

Alvast bedankt

Johan
 
sja.... wil je nou een analoge drumcomputer of wil je eigenlijk een TR-808/909? Alsje dat laatste wil zou ik als ik jou was gewoon doorsparen. Als je een leuke/unieke drumcomputer wil kun je best voor die concussors gaan. MFB heeft ook aardige dingen (betaalbbaar ook). Je hebt bij die concussors en zo echter nog wel een voeding en behuizing nodig EN EEN SEQUENCER. Al met al kan het dus best in de centen gaan lopen. Je kunt die dingen echter ook moeiteloos combineren met eender welke synthesizermodule die in eurorackformaat verkrijbaar is, dus leuk om iets unieks te bouwen. Ik zou voor die concussors gaan...

Klank? zal wel goed zitten toch?

Maar ja, als je eigenlijk een TR-808/909 wil zul je waarschijnlijk geen rust hebben/ niet tevreden zijn totdat je er eentje hebt. Al het andere is tot die tijd een slap afkooksel waarschijnlijk (en dat is niet zo, maar het gevoel zal daar zijn...).




Als geld het probleem is, probeer dan eerst eens een Jomox Xbase 09, goed te betalen, leuk om mee te spelen, klinkt nice..........

Kun je over het algemeen voor hetzelfde geld wel weer kwijt t.z.t.
 
Alvast bedankt voor jullie reacties.. Wel.. dat het geen echte 808/909 is dat begrijp ik, maar ik heb toch wel iets nodig dat daar op lijkt, en zeker geen flauw afkooksel is.. Doorsparen voor een 808/909 ga ik niet doen.. die bakken zijn zwaar over prijst en ze kunnen elk moment hun geest geven.. (is met alles dat oud is) Dus de combinatie van nieuw en analoog lijk me wel wat. Het voordeel vindt ik dat het modulair is met midi.. je hebt dan enorme mogelijkheden. btw is de midi enkel voor de clock of kan je alle parameters met CC data besturen? Dat is ook wel belangrijk.. Het zal voornamenlijk voor studiowerk zijn en voor meerdere projecten tergelijkertijd.. Ik heb nog niet zeer veel opzoekwerk gedaan.. Ik denk ook meer aan een drumsynth dan een simpele drumcomputer.. hoewel moest ik beide kunnen betalen ze er allemaal lang hadden gestaan.. Heeft iemand al ervaring met de concussor? en dan wel met zijn eigen oren..

thx
 
Hmm, die vermona kan me niet bekoren.. ALs de kick al niet goed zit dan hoeft het voor mij niet. Het is de bedoeling dat de kick's
wel vrij dicht in de buurt komen.. dan bedoel ik echt die dreunende kick..
 
analoge drumsynth: simmons sds8 (5 kanaals), 400/800 (4 kanaals) kost ong.200eur
analoge drumsynth: Pearl SY1 syncusion (2 kanaals) kost ong. 500eur.

let wel "oude" drumsynths moeten getriggerd worden

19": Jomox airbase99 kost ong. 300 eur.
- betaalbare goede 909clone
- veel bruikbare presets
- veel banken om je eigen geluiden op te slaan
- drums hebben ind. outputs (--> perfect voor triggers)
- geen sequencer (--> extern aansturen)

Een Xbase09 heeft een interne sequencer maar is veel beperkter in zn geluid dan een airbase99 ... imo is een Xbase daardoor ook geen echte aanrader

Voor 500eur heb je imo een leuke drumsetupje airbase99 + sds 8 (is iets rauwer dan een sds400/800)

en anders (door)sparen voor een 606, 808 of een 909 :)
 
jomox is niet slecht maar idd niet wat ik zoek..tja een Novation D-station is mss ook geen slecht oplossing, ineens de 808/909 sound bij elkaar.. Ik heb net de audio demo's eens beluisterd op de site van analougue solutions.. daar hadden ze beter ook wat meer tijd in geinvesteerd.. klinkt helemaal niet overtuigend.. Hoe reageert de drumstation op midi? heeft het een stakke midi timing? is wel zeer belangrijk vindt ik.. Met de concussor zijn er een paar complicaties heb ik vernomen op de site van SOS... (qua voltage en midi besturing)

Ons genre is voornamenlijk techno,progressive en minimal, en een mengeling van deze genrens, met een duister karakter.. hoe goud klinkt die drumstation vergeleken met de real deal?
 
Mochten er mensen zijn die nu net een D-station te koop hebben staan mogen het laten weten :). Voor de rest mag iedereen gerust zijn zegje doen. alvast bedankt iedereen!!
 
met een beetje goed instellen van de individule outputs en wat eq en limiting, is er weinig tot geen verschil te horen...althans niet wat het prijsverschil van 1000 euro goedmaakt imo. Zeker als je niet specifiek die tr808 sequencer nodig hebt...timing is prima van die DStation.
 
Back
Top