1100,- te besteden

Wessel, mischien is het een idee om zelf een synth uit te kiezen die je cool vind aan de hand van wat filmpjes op youtube, of om wat te proberen in de muziekwinkel dan inplaats hier gaan vragen hoe en wat. De meeste zullen namelijk hun "persoonlijke favoriet" opnoemen. Het is maar een tip
 
Ja inderdaad. Voor 1100 kun je zo veel verschillende synths kopen. Is toch echt afhankelijk van wat je ermee wilt doen. Ik heb zelf ook ongelofelijk veel op youtube zitten neuzen voordat ik e.e.a. kocht.
Kan nu ook wel roepen dat je perse een blofeld keyboard moet nemen omdat ik hem heb maar daar schiet je niks mee op (alhoewel je met de blofeld best wel opschiet ;) )
 
Voor 1100 heb je een virus b + machinedrum. Kun je meer mee dan met alleen een ti. Kijk anders even hier voor vergelijking. De emx is vergeleken met de machinedrum inderdaad beperkt. Ik heb ze beide gehad en was snel uitgekeken op de emx.

Dus neem aan dat je nu een machinedrum hebt, welke?*D
 
Wessel, mischien is het een idee om zelf een synth uit te kiezen die je cool vind aan de hand van wat filmpjes op youtube, of om wat te proberen in de muziekwinkel dan inplaats hier gaan vragen hoe en wat. De meeste zullen namelijk hun "persoonlijke favoriet" opnoemen. Het is maar een tip
Idd gelijk in en heb al veel rond lopen neuzen ook op youtube
1 ding weet ik zeker koop nooit te snel dan krijg je echt miskopen haha
en iedereen noemt idd zijn favo maar daarom brengt iemand mij mss op een iedee
Ja inderdaad. Voor 1100 kun je zo veel verschillende synths kopen. Is toch echt afhankelijk van wat je ermee wilt doen. Ik heb zelf ook ongelofelijk veel op youtube zitten neuzen voordat ik e.e.a. kocht.
Kan nu ook wel roepen dat je perse een blofeld keyboard moet nemen omdat ik hem heb maar daar schiet je niks mee op (alhoewel je met de blofeld best wel opschiet ;) )
Blofeld heb ik ook al vaker voorbij zien komen ik zal deze ook zeker testen.
Ik vind het belangrijk dat ik maar mijn eigen sound er mee kan maken ik heb een aantal jaartjes geleden de microkorg gekocht om te proberen en merk dat ik hier toch vrij vast zit aan de presets
zo was dat ook met mijn dj apparatuur je koopt eerst goedkoop mixertje enz en dat heb ik ook uitgebouwd tot wat ik wou en nu ook heb
vind het nu toch tijd worden dat dat bij producing ook gaat gebeuren.

Alvast bedankt voor iedereen zijn mening ga straks langs feedback ff ckecken :P
werd al om 7 uur wakker en dan denk je aan al die synths nou dan ken ik niet meer slapen hoor :) en dan vanavond nog naar inqontrol:biertje:
 
Het aanschaffen van een nieuwe synths is altijd weer een leuke ervaring. Je voelt je net dat jongetje van 5 op Sinterklaasavond :mega:

Alleen de TI is volledig aan te sturen ala een VST met bijgeleverde software. Voor de virus A/B/C is er ook zo iets (http://www.kvraudio.com/get/2510.html) Overigens heb ik hier geen ervaring mee. Heb wel eens gelezen dat de meningen verschillen over de bruikbaarheid. Zelf heb ik de Virus C en met de bijgeleverde Sounddiver valt ook goed te werken, niet als VST, maar wel om je Patches te maken (als je niet de knoppen gebruikt natuurlijk ;)). Ik vind het geluid van de Virus wel echt geweldig.

Wil je deze aanvullen dan is (zoals eerder gezegd) de JP ook een enorm fijne aanvulling. Echt super makkelijk om nieuwe patches te maken en ook een heerlijk geluid en goed te gebruiken voor jouw stijl.

Als je E 1100,- te besneden en je wilt voor hardware gaan dan zou ik voor 2e hands gear gaan. Dan kun je bijvoorbeeld voor een Ti SNow kiezen en houd je bijna genoeg geld over om nog een JP8000 bij te kopen (heb je gelijk keys). Of een Virus B/C en een JP80X0. Koop je een ViIrus B en een JP, dan kun je er nog iets bij kopen :). Waldorf bijvoorbeeld, of een Novation (Drumstation V2?), een rompler, of....genoeg keuze iig. Dan heb je wel gelijk een brede setup.

Als je een nieuwe SNOW koopt, dan ben je in 1x klaar. De snow heeft dan natuurlijk wel weer krachtiger specs dan de voorlopers. Onder andere Hypersaw. De vraag is of je dit liever wilt dan een breed palet aan synths. Die keuze moet je iig zelf maken.

Succes :mega:
 
Ik blijf dit overigens een insteek vinden die precies 180 graden staat op hoe een gear aankoop zou moeten gaan.

Nu is het:

1. Ik heb 1100 euro
2. Wat heb ik nodig/wil ik hebben?
3. Ik ga product x kopen

het moet zijn:

1. Wat heb ik nodig/wil ik hebben?
2. Ik heb 1100 Euro
3. Ik ga product x kopen.


Rekening houden met budget is prima maar ga niet proberen een bepaald bedrag uit te geven. Door de vraag "wat heb ik nodig/wil ik hebben?" eerst te stellen kom je soms op een aankoop uit die veel goedkoper is, en soms op een aankoop die veel duurder is. In geval twee kun je nog wat doorsparen....

Mocht er eenmaal GAS zijn ontstaan dan is het budget uiteraard helemaal niet zo boeiend meer. :D
 
Het aanschaffen van een nieuwe synths is altijd weer een leuke ervaring. Je voelt je net dat jongetje van 5 op Sinterklaasavond :mega:

Damn,.. ik was pas 14 toen ik mn eerste synth had,.. en die kwam niet van de goedheiligman maar daar moest ik mn crossmotor voor verkopen.
Had ik misschien toch wat langer in de sint en z'n knechtjes moeten geloven.

Ik zeg supernova2 en machinedrum!

En twee patatjes met!
 
Ik had de mkI maar die heb ik weer weggedaan. Niet omdat ie niet geschikt was maar omdat ik er iets bij wilde maar geen geld voor had. Uiteindelijk heb ik de laatste 2 overgehouden:

jp8080
virus b
rm1x
machinedrum
fr-777
xbase09
emx
esx
virus b
spectralis

Je weet pas zeker of iets bij je past als je hem een tijdje thuis hebt staan. Doordat ik altijd alles tweedehands heb gekocht/geruild heb ik nauwelijks verlies gemaakt en nooit echt een miskoop begaan. Het is zoals anderen al zeiden een kwestie van veel uitzoekwerk, vergelijken en luisteren. Ik zou sowieso nooit eentje kiezen omdat anderen zeggen dat ie het beste is. Dit is voor iedereen anders.

Veel plezier met je zoektocht en succes! Als je iets wilt weten of 1 van de synths die ik heb (gehad) hoor ik het wel.
 
Het voordeel van de ti is dat het een eigen vst heeft. Ook kun je er van allerlei verschillende sounds mee maken; van leads tot aan kicks. Verder heeft dat ding ook nog eens weet ik hoeveel voices.

Produceer zelf ook hardstyle en heb behalve de ti ook nog een jp8080 (die in de verkoop staat), virus powercore en virus c. Maar niks is zo fijn als de virus ti. Vooral omdat je het overzicht van de parameters op je scherm hebt!
 
Back
Top