gitaarversterkers + drumcomputers

om elektronische drums te versterken zou ik sowieso voor een basversterker gaan. heeft heel wat meer punch dan de gemiddelde gitaaramp!

en inderdaad... een Fender bassmann klinkt SUPER. ik heb er zelf eentje gehad voor mijn gitaar. Jammer alleen dat ie echt prijzig is.
 
Ik heb een oude italiaanse Gem bass versterker met el84 buizen in de eindtrap. Klinkt geweldig met synths drumcomputers gitaren en natuurlijk bassen.
Ik heb ook nog een Jtm-30 marshall buizen bak, daar jaag ik de 303 nog wel eens door.
Verder heb ik nog een Engl 530 buizen preamp, dit is een extreem goede highgain preamp met goede clean sounds.
 
de beatshop, dat wordt lachen dan, gemoogt daar niks vast pakken om eens uit te proberen, als ge het vraagt zal het misschien wel mogen, maar owee dat je er eens een gitaar of zo vast pakt uit je eigen. heeft wel meer leuke pedaaltjes binnen, dan in andere winkels in antwerpen,
misschien is bij thoma okaze zien wat ze daar hebben staan
 
Hoe je zoiets gaat opnemen... vraag ik me af.

Of je dan niet evengoed een goede amp-simulator kan kopen (pocket pod) of software amp simulator-overdrive (voxenboogex)...
 
Als ik me niet vergis hebben ampjes als fender champs en dergelijke kleine speakertjes, terwijl ik voor de versterking van een synth minimum voor een 12inch zou gaan. Zelf heb ik ooit de JUNO-G van een vriend door mijn mesa/boogie mark III met een 4*12 aan gestuurd en dat klonk vrij fantastisch.
Voor een drumcomputer lijken 15inch speakers me het meest gepast, dus kom je uit bij basversterkers
 
Als ik me niet vergis hebben ampjes als fender champs en dergelijke kleine speakertjes, terwijl ik voor de versterking van een synth minimum voor een 12inch zou gaan. Zelf heb ik ooit de JUNO-G van een vriend door mijn mesa/boogie mark III met een 4*12 aan gestuurd en dat klonk vrij fantastisch.
Voor een drumcomputer lijken 15inch speakers me het meest gepast, dus kom je uit bij basversterkers


Je kan een champ ook aansluiten op een 4x12 inch kast. (of een andere externe speaker)
 
Ik heb net een merkloos transistor (+-1972) gekregen van mijn onderbuurman. Er zit alleen een volume knop op en een aan/uit tuimelaar. 100 watt dus ik ben benieuwd. Hij ziet er gewoon als een platte gitaar top uit en weegt weinig, ik vermoet dat het geluid niet echt om over naar huis te schrijven zal zijn, maar hij moet wel hard kunnen volgens de vorige eigenaar. Het geluid zal ik wel met mijn boss GE-21 EQ aan passen(word die ook weer eens gebruikt)
 
Back
Top