Nieuwe synth

Joolz

Doe maar gewoon...
Lid sinds
21 april 2009
Berichten
2
Locatie
omgeving Oss N.B.
Hallo Allemaal,

Ik ben hartstikke nieuw hier op dit forum en voor zover ik gezien heb
stel ik mijn vraag in de juiste rubriek.

Zoals gezegd in het nieuwe leden onderwerp, ben ik op zoek naar een goede synth voor in de band. Toetsen wordt daar wel gezien als aanvulling op het geheel en er zullen niet gauw solo's ed op gespeeld gaan worden.
Wat het belangrijkste is, is dat de standaard geluiden die op zo'n apparaat zitten goed zijn. Ik heb eens op een Yamaha EX-5 gespeeld en dat klonk prima ( misschien konden de orgels wel wat beter...) maar dat was zo'n groot en zwaar kreng....en alle verdere toeters en bellen hoeven voor mij niet zo. filters envalopes en 100.000 knoppen zijn voor mij niet weggelegd.
( maar daar ontkom ik niet aan volgens mij...) Korg trinity, is dat wat?

budget is ongeveer 600 euro. ( mag 2e hands zijn! ) en de muziekstijl is rock/blues en pop van toen en nu.
Normaliter speel ik als hoofdzaak begeleidend gitaar maar we willen dit eens afwisselen, zodoende.

ik hoor graag van jullie!
 
Een Trinity is ok. Als je nummers gaat naspelen, is het wel verstandig om toch iets meer van je synth te leren kennen. Dan kun je de geluiden aanpassen zodat je een de synthgeluiden kunt naspelen.
Andere alternatieven: Yamaha MO6, Roland JunoD
 
Ja, of een Yamaha Motif 6, Roland Fantom 6 of S6, Korg Triton of Alesis Fusion 6HD. Huidige tweedehandsprijzen weet ik niet precies, maar dit voldoet allemaal wel. Het is eigenlijk meer een kwestie van wat toevallig net aangeboden wordt!

Filterenvelopes e.d. ontkom je trouwens niet aan, behalve als je een keyboard koopt. Maar als je je synth wat langer hebt en de basisopties hebt leren kennen, dan ben je er niet meer 'bang' voor en juist blij met wat meer mogelijkheden. Kun je geluiden die nét niet zijn wat je zoekt tenminste lekker finetunen. :)

Grote kans trouwens dat je thread binnenkort naar deze thread verplaatst is - waar trouwens ook een hoop voor je in te lezen valt. Wel een beetje lang, maar je moet er iets voor over hebben hè. ;)
 
Kurzweil tweedehands?
Heb je al eens een muziekhandel bestormd?
Daar leer je vaak veel uit bij *D. Ik doe dat af en toe en ik leer telkens wat bij (prijs/kwaliteitsgewijs dan, of hoe duur die handel is etc.).
Je zoekt dus iets met een goede set presets en een eerder summier synthese-gedeelte?
 
Back
Top