Prokeys 88sx extra's

dude112

Nieuwkomer
Lid sinds
21 april 2009
Berichten
4
Hallo,

Ik heb de M-audio prokeys 88sx gekocht (online) maar had niet door dat je ook een versterker en speakers nodig had om hem standalone te kunnen gebruiken.
Welke spullen raden jullie hiervoor aan?
Is het mogelijk om alleen speakers aan te sluiten?
Is een budget van 100-150 euro realistisch of is inruilen dan toch de beste optie?
Had de 88sx namelijk gekocht omdat het goedkoop was...
Gebruik het puur om piano te oefenen. Was de goedkoopste 88 toetsen die ik kon vinden.

Mijn eisen voor geluidskwaliteit zijn niet erg hoog. Wil gewoon geluid dat vergelijkbaar is met andere keyboards met onboard speakers (530 dgx?).

Jullie advies wordt zeer gewaardeerd.
Alvast bedankt.
 
Koptelefoon?
 
Je zou er gewoon een paar knappe PC speakers aan kunnen hangen, deze hebben vrijwel altijd een ingebouwde versterker en zijn niet erg duur.
 
Een koptelefoon heb ik al besteld (MS1), wil niet iedereen lastig vallen met mijn herrie, maar het is wel fijn om ook de mogelijkheid te hebben om de kamer te vullen met muziek (zonder het aan een computer te hangen).

Wist niet dat PC speakers een ingebouwde versterker hebben. Dat scheelt dus een aankoop van een versterker.
Wat dachten jullie van de Logitech LS11 http://azerty.nl/producten/product_...ultimedia-luidsprekers-pc-3-watt-totaal-.html
3 watt een beetje weinig?

Volgens mij komen pc speakers met 3.5mm plugs toch? Gewoon een adapter aan hangen en ze doen het?

Input over andere speakers zijn natuurlijk ook welkom. Denk dat het beste is om 2.0 speakers te nemen?
 
Dat zijn wel ongeveer de goedkoopste PC/mp3 speakers. Daar krijg je je piano echt niet lekker klinkend mee.

Tips:
Deze van Edirol (Roland).
Of deze van Samson.
 
Ik zie dat je 2 monitors heb aangeraden. Zijn die beter dan pc speakers? Ik heb het verschil zitten googlen en lijkt mij vooral handig bij het mixen van muziek. Zal ik er ook profijt van hebben met mijn 88mx? Nu had ik wel een hele goedkope speakerzet genoemd en zal ook wel wat meer voor willen uitgeven, maar hoe verhouden de pc speaker en de monitor zich met een onboard speaker van andere keyboards als yamaha dgx of np30?
 
Nou ja, 'monitors'. De speakers die ik poste zijn wel laagste klasse monitors, niet supergoed om producties gedetailleerd me af te mixen..
In vergelijking met Logitech PCspeakers zijn ze wel meer geschikt voor muziek (in de zin van instrumenten).
Ik heb geen idee hoe die onboard pianospeakers klinken die je noemde. Maar ik denk dat deze monitors toch wel echt een ruimer en voller geluid geven dan interne pianospeakers.
 
Bedankt voor je input. Rotterdam is een beetje ver maar zal zeker even langswippien bij de plaatselijke muziekboer om te kijken wat ze hebben.
 
Back
Top