sh101, edirol, mcv4

Mathieu

Ingeburgerd
Lid sinds
8 november 2008
Berichten
77
goeiedag. ik ben redelijk nieuw in al het synth gebeuren en ik krijg namelijk mijn sh 101 niet aan de praat als ik de mcv4 ertussen steek. als ik puur van output naar mixer ga en de mcv niet aansluit speelt ie wel, wat redelijk logisch is.

nu zit ik met het probleem dat er helemaal nix uitkomt als ik die mcv4 ertussensteek. ik heb al in de manuals zitten kijken maar ik weet niet hoe ik de mcv4 precies instel met mn edirol pcr 500.

ff ter info, de midi out van mn pcr zit op de midi in van mn mcv, van daar gaat mn cv1/2 naar mn cv in en mn gate naar mn gate in. (in het geval hier al een fout in zou zitten)

iemand een woord uitleg of een handige link? zou best van pas komen!

bedankt.
 
Om Gate/Cv naar de sh-101 te krijgen moet je inderdaad de gate uitgang op de gate-in van de 101 aansluiten. CV1 uit van de MCV4 geeft de control voltage voor de toonhoogte. CV2 is weer voor iets anders te gebruiken, alleen niet op de standaard 101. Om alleen CV1 te pakken moet je een stereo jack kabel naar 2x mono jack in die uitgang steken en 1 van de 2 mono jacks geeft dan CV1, de andere uiteraard CV2.

Hoe je het midi-kanaal instelt op de MCV4 kun je hier lezen. en wel meer trouwens...
 
Om Gate/Cv naar de sh-101 te krijgen moet je inderdaad de gate uitgang op de gate-in van de 101 aansluiten. CV1 uit van de MCV4 geeft de control voltage voor de toonhoogte. CV2 is weer voor iets anders te gebruiken, alleen niet op de standaard 101. Om alleen CV1 te pakken moet je een stereo jack kabel naar 2x mono jack in die uitgang steken en 1 van de 2 mono jacks geeft dan CV1, de andere uiteraard CV2.

Hoe je het midi-kanaal instelt op de MCV4 kun je hier lezen. en wel meer trouwens...

ik gebruik op dit moment een mono naar 1 kleine stereo jack. kan dat dan de oorzaak zijn? ik wil enkel maar mn note als midi krijgen. wat wsl het enige is wat je kan bij een sh101. maar het probleem is dat ik niet goed weet hoe mn edirol messages moet versturen naar mn mcv. ik heb die handleiding al gelezen, maar daarin staat uiteraard gewoon dat je van je masterkeyboard een message moet sturen, maar niet hoe.
https://www.synthforum.nl/forums/archive/index.php/t-13231.html
-> heb ik ook al gelezen, maar het lbijft me nog steeds een vraag wat en hoe ik met mn edirol verstuur.
ik heb die mcv en sh 101 al even liggen, hoop rap de midi eens te zien werken :)

mathieu
 
heb het al gevonden :) heb wel last van onregelmatige delay van een 3 sec. maar als ik dan ff op record duw in logic is die weer weg..enige oplossing daarvoor?
 
3 sec? lijkt me best een beetje fikse delay... Een oplossing is even moeilijk te verzinnen, we hebben het ondertussen over 4 apparaten die aan elkaar verbonden worden. Overal kan op zich het probleem liggen, maar 3 sec is wel erg veel. We hebben het hier toch over seconden he?
 
3 sec? lijkt me best een beetje fikse delay... Een oplossing is even moeilijk te verzinnen, we hebben het ondertussen over 4 apparaten die aan elkaar verbonden worden. Overal kan op zich het probleem liggen, maar 3 sec is wel erg veel. We hebben het hier toch over seconden he?

ja, seconden. meestal geen delay maar als ik er even op speel wanneer de seq niet loopt zit ik plots met zon delay. als ik m dan even laat lopen is het terug weg.
 
Back
Top