Midinoten uitzetten, program change aan?

Ruubje

The Rubenizer
Lid sinds
10 mei 2005
Berichten
356
Locatie
Drachten
Oke here's the thing:

Mijn Yamaha Mo8 heeft maar 1 footswitchconnector, maar ik wil zowel sustain als program up (naar de volgende masterpreset) kunnen aansturen met pedaaltjes.

Nu heb ik de volgende opstelling: een pedaaltje aangesloten op mijn yamaha om naar volgende masterpreset te gaan.
Pedaaltje op mijn korg gewoon op sustain. En via midi met yamaha verbonden.
Opzich alles prima, pedaaltjes doen wat ze zouden moeten doen. Maar als ik op mijn korg speel, stuurt hij de noten natuurlijk ook naar de yamaha. En ik zie even niet hoe ik dat kan uitschakelen. Op mijn korg staat in de Global-mode niets over midinoten uitzetten ofzo. En op mijn yamaha kan ik ook niets verzinnen dat hij niet reageert op midinoten en wel nog steeds op de sustain.
Ik wil dus wel op mijn korg blijven spelen, zonder dat de midinoten naar mijn yammie gaan.

Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen, of heeft iemand een heel andere manier om zoiets te bewerkstelligen? (behalve de suggestie dat ik een Yamaha motif es/xs moet kopen).

Ik hoor het graag:okdan:
 
TC Electronic G-Minor midi-footswitch (bijv...) voor je programchanges naar je Yamaha en intern de footswitch aan je sustain koppelen?
Neem aan dat je M08 toch je masterboard is en niet je korg?

Verder is het niet te doen...
 
Hmm ik snap zo even niet precies wat je bedoelt, maar ik werk inderdaad ook al in de mastermode. Ik zal eens kijken wat daar precies voor mogelijkheden zitten.

Thanks voor het meedenken!:okdan:
 
Ben aan laatstgenoemde oplossing van Sjaak nog niet toegekomen om te proberen helaas, maar heb zelf wel dit gevonden:

http://www.thomann.de/nl/cme_gpp3.htm

Dit ziet er ook wel ideaal uit. Er vanuit gaande dat ik 1 van de pedalen kan instellen als midi cc 96, en dat mijn mo8 dan ook daadwerkelijk een masterpreset verder gaat. Wat denken jullie hiervan?

Ik moest toch nog een paar sustainpedaaltjes aanschaffen, dus zoveel duurder zou dit alternatief niet zijn.
 
Ik heb dat cme-pedaal maar besteld. Ik hoop dat dat gaat werken.

Als ik hem heb uitgeprobeerd laat ik het wel weten.

Ruben
 
Back
Top