karma software vraagje

musicheaven

Ouwe rot
Lid sinds
4 december 2008
Berichten
3.794
bestaat deze ook standalone? of moet je altijd een karma of triton of m3 kopen? omdat ik deze software wel zou willen gebruiken, maar vind de geluidsengines van korg niet erg indrukwekkend (behalve de oasys, maar die is beetje boven mijn budget)
 
Je hebt altijd een korg workstation nodig,erna kan je wel via deze hun midi out naar een andere module of synth gaan.
De software bestaat dus niet standalone.
 
en wat is prijs-kwaliteit zowat beste tegenwoordig? vind de sounds van korg niet echt mijn ding, sequencer heb ik niet nodig..

de karma? een oude triton ?(maar dan moet ik wel nog steeds de karma soft erbij kopen, dus inrekenen in totaalprijs)
 
je zou voor een triton rack kunnen gaan,en de Karma triton soft kopen,het nadeel ervan vindt ik persoonlijk dat je steeds de soft open moet hebben om de Karma te laten lopen.
Via de Karma workstation kan je bv eerst via de soft allerlei GE's aanmaken,erna de soft sluiten en gewoon via de 8 knoppen fun maken op de Karma workstation zelf,zonder nog een pc nodig te hebben
 
wat je zou kunnen doen is even wachten op de open labs Karma synths. Daar zit de karma software in en kun je dit ook gebruiken op al je andere synths of vsti's of wat je maar wilt.

Een 'cheap' oplossing is even wachten op korg M50 versie van de karmalab software. Dan koop je een korg m50 plus de software.
Of een 2e hands triton met de triton software kan ook.

Maar alle oplossingen blijven op die manier wel een soort van dure dongle oplossing.
 
maar hier op het forum staat dat die m50 geen karma heeft..is dat een vergissing?
 
m50 heeft geen karma,
de m50 heeft 2 arpeggiators. Maar omdat de soundengine gelijk is aan die van de korg m3, kun je binnen niet al te lange termijn de karma software kopen bij karmalabs, die dus via de software de karma engine aan de m50 toevoegt (net zoals de triton oplossing dus).
 
Back
Top