Chris Clark: Detuned geluid?

johan

They all want cake...
Lid sinds
16 juni 2003
Berichten
316
Ik ben al een tijdje op zoek naar hoe Chris Clark (Clark) dit soort geluiden maakt;

(in het begin en vrijwel gebruikt in al zijn nummers)

Welke synths gebruikt hij? Heb gelezen dat het een Yamaha CS1x zou moeten zijn. Herkent iemand geluiden eruit?

Gaat het hier over detunen per noot, pitchbend? Of wordt er iets anders toegepast?
 
Oei, is het alleen dat, dan zal ik nog even met m'n synths moeten gaan pielen...
En in zelfde video op +/- 2:53 ? Ik slaag er niet in een gelijkaardig geluid te maken, misschien 1 noot detuned in een akkoord?
 
Geen noot, ik denk gewoon een osc gedetuned en een heel dikke chorus eroverheen misschien ook nog.
 
Morgenavond treedt hij op in Trouw (A'dam), dus mocht je er vanavond niet uitkomen kan je het hem zelf vragen :biertje:
 
Dat op 2.53 is gewoon een paar (licht) gedetunede oscs en dan een paar heel valse akkoorden gespeeld (dat heeft meer effect dan de detune, die maakt het geluid alleen wat dikker).
 
dat de-tuned geluid doet me denken aan boards of canada, ook een beetje tegen het valse (mmm...lekker) aan....

geluid voorbeeld is natuurlijk wel een beetje kont.... op 3 min zit ook een leekker valse piano :D
 
En een beetje portamento? Hij speelt gewoon lage noten en hoge noten tegelijkertijd die elkaar aanvullen, het geluidje is gewoon een fuffel geluidje met wat attack op de filter envelope en niet te veel cut off met wat resonantie open
 
ook een beetje tegen het valse (mmm...lekker) aan....
clark gebruikt dat trukje wel vaker, alleen soms pakt het goed uit en soms minder goed (net zoals zijn cd's die ik ook van zeer wisselende kwaliteit vind)
 
Nou als ik eerlijk ben vind ik dit clipje maar een bak amuzikale teringherrie...

(excusez le mot / pardon my French)
 
Ik ga vanavond eens experimenteren. Ik zal laten weten of het lukt...
Heeft iemand de synths herkend? Vooral voor de hoge geluiden? Er komt ook wat FM synthese in voor, wat zou hier een makkelijke kwaliteitssynth voor zijn?
 
clark gebruikt dat trukje wel vaker, alleen soms pakt het goed uit en soms minder goed (net zoals zijn cd's die ik ook van zeer wisselende kwaliteit vind)

Vind ik ook wel eigenlijk.
 
Back
Top