Motif XS sampling in de Song Mode - - HELP?

Boutrosbrother

Stamgast
Lid sinds
13 februari 2008
Berichten
131
Locatie
Gent
Hallo,

Weet iemand toevallig hoe je de Yamaha Motif XS kan instellen, zodat hij automatisch samples upload van een externe memorystick naar een song, en die dan ook direct op de juiste plaats in het nummer toewijst?

Bij het creëren van nummers met veel samples moet ik nu telkens wanneer ik de Motif XS opnieuw aanleg alle samples, één voor één loaden, én toewijzen aan de juiste track en key, zodat de mididata van het nummer de sample op het juiste moment in de juiste track afspeelt. Dit is heel omslachtig, en het zou me sterk ontgoochelen mocht Yamaha daar niets op gevonden hebben.. in de manual vind ik alleszins niets daarover.

alvast bedankt voor diegene die mij hierin verder zou kunnen helpen..

groeten,

Boutrosbrother
 
Ik ken de synth niet, maar is er niet een optie om een soort 'effects-kit' of 'drumkit' te maken met je effectsamples? Dat doe ik normaal met mijn AKAI ook; ik heb een paar grote drum en effect kits welke ik in veel nummers gebruik om te voorkomen dat ik steeds voor iedere track losse samples moet gaan laden.
 
Er moet gewoon een optie zijn om het hele geheugen (incl samples en songs) te saven en te laden. Dat kon de ES ook, dus de XS moet dat zeker kunnen. Ik zou de handleiding er nog even op na slaan als ik jou was.
 
>>>>automatisch samples upload van een externe memorystick naar een song, en die dan ook direct op de juiste plaats in het nummer toewijst?

Het kan op zn minst op twee manieren: je kunt samplen en naar een UserVoice toewijzen (zowel in realtime via de analoge inputs of via het importeren van WAV's).
Wanneer je in de UserVoice de samples hebt geselecteerd en opgeslagen kun je daarna in SongMode deze UserVoice selecteren.

Daarna is het van belang dat als je dit wilt opslaan, je SaveALL doet. Dan weet je zeker dat je UserVoices bij het opnieuw inladen de juiste samples bevatten en je song dus ook.

Je kunt ook rechstreeks samples in je Song laden.
Een goede manier is om eerst op Song te drukken, daarna op File. Zodra je dan een WAV importeert, vraagt MotifXS automatisch naar welke track in die specifieke song je deze wilt importeren.

Zodra je daarna in Song Mode gaat, heeft hij automatisch van dat spoort een audiospoor gemaakt.

Ook hier is het weer belangrijk SaveALL te doen.
Zodoende heeft je Song bij het nieuw inladen altijd de juiste samples.

>>>>het zou me sterk ontgoochelen mocht Yamaha daar niets op gevonden hebben.

Het is gewoon de standaard structuur van de Motifs sinds de Classic.
Succes!!
 
Back
Top