Korg EMX-1

fritskee

ft. Royal-T
Lid sinds
22 Maart 2009
Berichten
100
Locatie
Limburg
Hellow, kheb een paar vraagjes over de KORG EMX-1
ik zit namelijk te twijfelen of ik als eerste hardware ooit een KORG EMX-1 zou kopen (ik heb geen ervaring met hardware en zeer weinig met software)
Aangezien de KORG EMX-1 nogal duur is zou ik er graag meer over willen weten
OF zou het misschien beter zijn om de 3 KORG Nano's te nemen ? aangezien je deze al hebt voor €160 (alle 3) of zijn deze niets waard ?


Alvast Bedankt :halleluja
 
EMX is leuk voor zijn geld.
2de hands rond de 350euro
Ik zelf zou eerder de ESX nemen,
aangezien je dan je eigen samples erin kan gooien.

Ik denk dat een Electribe zowiezo een goede manier
is om met hardware te beginnen.

Die NANO dingen van korg zou ik laten liggen.
Iig niet dat keyboardje kopen, diegene met die draaipots
kan altijd handig zijn, dus die is wel interessant.

Wat voor soort muziek probeer je eigenlijk te maken?
 
Ik denk dat een emx1 een prima keuze is als eerste hardware bak. Het is een groovebox waarmee je volledige tracks kan bouwen. Ik ben qua hardware begonnen met een MC-303. Ondertussen weer doorverkocht aan een volgende starter :)

Het mooie aan de EMX1 is dat je hem volledig stand-alone kunt gebruiken. Leer jezelf naast het werken in een software sequencer ook het werken in step- of gridsequencers aan, ga spelen met arpeggio's e.d. Je komt dan vanzelf weer op nieuwe ideeën!
 
Ik heb sinds gisteren de ESX 1 en ben met dat ding op schoot naar bed gegaan. Heb hem vandaag gehooked en ben zeer tevreden. Denk dat de sample mogelijkheden een meer volledige track levert ( aangezien nog niet veel spullen hebben liggen). Ik ben ook nog maar net met hardware bezig en kan dus ook vertellen dat ie vrij vriendelijk is in gebruik. Vrij makkelijk dus!

Nu las ik ergens dat als je een ER 1 aan een Novation drumstation koppelt, je een programmeerbare 808 en 909 lookalike hebt( Aangezien de Novation de betere 808/909 clone is)