Korg EMX-1

fritskee

ft. Royal-T
Lid sinds
22 Maart 2009
Berichten
100
Locatie
Limburg
Hellow, kheb een paar vraagjes over de KORG EMX-1
ik zit namelijk te twijfelen of ik als eerste hardware ooit een KORG EMX-1 zou kopen (ik heb geen ervaring met hardware en zeer weinig met software)
Aangezien de KORG EMX-1 nogal duur is zou ik er graag meer over willen weten
OF zou het misschien beter zijn om de 3 KORG Nano's te nemen ? aangezien je deze al hebt voor €160 (alle 3) of zijn deze niets waard ?


Alvast Bedankt :halleluja
 
EMX is leuk voor zijn geld.
2de hands rond de 350euro
Ik zelf zou eerder de ESX nemen,
aangezien je dan je eigen samples erin kan gooien.

Ik denk dat een Electribe zowiezo een goede manier
is om met hardware te beginnen.

Die NANO dingen van korg zou ik laten liggen.
Iig niet dat keyboardje kopen, diegene met die draaipots
kan altijd handig zijn, dus die is wel interessant.

Wat voor soort muziek probeer je eigenlijk te maken?
 
Ik denk dat een emx1 een prima keuze is als eerste hardware bak. Het is een groovebox waarmee je volledige tracks kan bouwen. Ik ben qua hardware begonnen met een MC-303. Ondertussen weer doorverkocht aan een volgende starter :)

Het mooie aan de EMX1 is dat je hem volledig stand-alone kunt gebruiken. Leer jezelf naast het werken in een software sequencer ook het werken in step- of gridsequencers aan, ga spelen met arpeggio's e.d. Je komt dan vanzelf weer op nieuwe ideeën!
 
Ik heb sinds gisteren de ESX 1 en ben met dat ding op schoot naar bed gegaan. Heb hem vandaag gehooked en ben zeer tevreden. Denk dat de sample mogelijkheden een meer volledige track levert ( aangezien nog niet veel spullen hebben liggen). Ik ben ook nog maar net met hardware bezig en kan dus ook vertellen dat ie vrij vriendelijk is in gebruik. Vrij makkelijk dus!

Nu las ik ergens dat als je een ER 1 aan een Novation drumstation koppelt, je een programmeerbare 808 en 909 lookalike hebt( Aangezien de Novation de betere 808/909 clone is)
Kan dit ook op de ESX 1 ??? Iemand?
 
Rocksteadybeat ik probeer vooral
Elektro en Hiphop te maken
ik zou zelf niet voor de ESX gaan want ik kan mn samples niet maken of niet zoveel intresse voor
 
Gelijk even checken, het was iets dat ze reverse correspondeerde. Drumstation 808 is 909 in ESX 1.
 
Erg vreemd dat je geen sampler zo willen hebben als je hiphop maakt. En kwa electro zit je wel gebakken met de esx. Maar goed, de EMX zal ongetwijfeld een dikke bak zijn.



Succes
 
Vette bak die Esx en als je er eenmaal een paar samples in hebt kun je helemaal los. Hier 2 video's van mij toen ik de Esx nog maar een paar dagen had.



 
hoi, hier een housy track wat ik dan vandaag heb gemaakt met alleen maar een Korg EMX1
 

Attachments

  • 28032009EMX1.mp3
    3,4 MB · Bekeken: 36
Maar als ik de ESX wil kopen moet ik nog iets hebben waarmee ik mijn Samples maak tog ?
 
P.S. leuke Track heb je daar Bass
als ik deze hoor ben ik nog meer overtuigd van het kopen van een EMX-1
 
Heb sinds paar weken ook een EMX. Hiervoor oa eigenaar geweest van ER1, EA1 en de ESX. Ik ben zelf blijer met een EMX dan met de ESX, kwestie van smaak. Waarom? Samplen is niet mijn ding en ben zelfs te lui om regelmatig samples op een kaartje te zetten. Maar ook: EMX heeft leuke mono synth sectie en, als je ermee wilt sequencen, heeft de EMX 5 keyboard parts tegen de ESX 2. (dat kun je dan wel weer compenseren met samplen/resamplen). Nou ja, alleen maar even om aan te geven dat er zowel voor de ESX als voor de EMX veel te zeggen valt, afhankelijk van je manier van werken, muziekstijl etc. Er zijn er ook die zweren bij een MPC...
 
Inderdaad Poly, blij jou verhaal te horen want ik zou zelf ook niet zo verzot zijn om mijn eige samples te maken denk ik ? je kan er tog ook downloaden of heb ik dat verkeerd begrepen ?
 
ik heb het zelf nog nooit gedaan, maar het was niet mijn bedoeling om samples te bewerken / creeëren
 
Mischien is een MPC500 ook een optie? Vind ik zelf heel lekker werken.
 
Back
Top