Virus TI USB Audio Input

AlonsoMos

Vintage Schmintage
Lid sinds
15 december 2004
Berichten
463
Locatie
Exciting Brabant ;-)
Hey Allemaal!

een van de dingen waar ik naar uitkeek bij de recente OS'sen van de Virus TI was de USB Audio Input. Maar misschien heb ik het helemaal verkeerd begrepen of mijn host ondersteunt het gewoon niet.

Ik heb Cubase SX3 en wil graag een audiospoor naar de virus sturen om door de Atomizer te halen of de vocoder te gebruiken.
Via de analoge audio inputs werkt dit prima maar ik krijg het niet voor elkaar over USB. Ik heb in de Virus Control 3 gekozen voor 3 outputs en 1 input (USB). Ik gebruik de Virus niet als geluidskaart in Cubase.

Ik zou verwachten dat ik nu bij mijn inserts op een audio track ook de Virus kan kiezen maar daar staat ie niet tussen. Ik zie bijvoorbeeld wel de Korg M3 Fx staan.

In de manual van de Virus staat alleen informatie over het gebruik via de analoge inputs. Kan iemand me helpen met een goede way of working om het via USB aan de praat te krijgen?
 
dit wordt besproken in een post op www.infekted.org Ik weet niet of het ze uiteindelijk gelukt is om dit voorelkaar te krijgen in Cubase SX 3. Je kunt alleen een audiotrack gebruiken overigens, als het al lukt.
 
Audio via je USB binnenkrijgen in je Virus werkt via sidechaining, echter audiosidechaining werkt inderdaad in geen enkele Cubase versie onder WINDOWS (zelfs niet in 5).
Als het wel werkt bv onder MacOs e.d.) komt er ook geen USB-output ergens te staan o.i.d., maar krijg je Virus Ti FX bij je effecten te staan, die je dan via sidechaining moet voeden.
Inderdaad is hier veel over te lezen op www.infekted.org
 
Laatst gewijzigd:
Jammer :/ Had het zelf ook al niet aan de praat gekregen... dus vroeg me al af of het überhaupt zou kunnen in cubeest.
In mijn geval 4.
 
Dat is jammer zeg. Ik vond het ook al zo vreemd dat ik nergens informatie tegenkwam. Ik dacht dat dit een feature zou zijn waar iedereen op zat te wachten. Nouja, dan maar weer kabels inpluggen ;-)
 
Back
Top