JP8000 naast een Virus C...een goede keuze?

Tuurlijk zijn ze nog steeds te koop.
Het is niet langer dan 1 jaar geleden dat ik ze vervangen heb.
Ik denk ook wel dat als je er netjes mee omgaat, dan gaan ze niet zo snel kapot.

Niet roken in de studio; geen glazen maar flesjes in de studio.
Oh ja. Zeker voor de JP; leg een kleedje er over als je klaar bent.
Zo komt er geen (minder) stof in de faders.
 
Ik ben ook niet van plan om er ruig mee om te gaan, maar mocht er een defect opduiken dan weet ik iig dat ze nog te koop zijn. Bedankt!

Ik dek zelf ook altijd alles af, heb mooie stofhoezen laten maken en het is idd het behoud van je spullen!
 
...een geweldige combinatie voor supersaws vond ik de volgende:
Een V-synth met supersawpatch, er zijn er meerder en een alesis QS met de patch Tidal Wave. Deze combinatie was zo vet dat als ik een brood 5 minuten in de studio liet liggen, ik er geen boter meer op hoefde te doen...
 
Ik weet dat de knopjes van de 8080 nogal gevoelig kunnen zijn. Als ze slecht worden kunnen ze data verzenden zonder dat je eraan schuift of draait. (Resultaat zijn dus onbedoelde veranderingen van de patch) Dit is te controleren door de 8080 in een menuutje te zetten waarin je het actieve dataverkeer kunt monitoren. Ik weet niet of dit ook kan bij de 8000. Voordat ik mijn 8080 heb gekocht heb ik dit destijds in ieder geval gecontroleerd...

Het was even zoeken, maar toch gevonden op een site :halleluja:

http://www.carnagevisors.net/jp8000/servicetoc.html

De volgende tests kun je uitvoeren op de JP (zie beschrijving op de website en hoe je in de tesmode komt):

- Memory Test
- Midi Test
- Switch and LED test
- Bender and Modulation Calibration
- Ribbon Sensor calibrartion
- A/D Test
- Hold Pedal Test
- LCD Test
- Sound Test
- Back to the Jp8k main Page

VasC
 
Je weet nooit of de site blijft bestaan, dus iig even hoe in de testmode te moeten komen:

"1. Turn the Power on While holding down [OSC2 SYNC] [-12dB/-24dB] and [FILTER TYPE]
2. Test mode is now in operation and the memory test begins.

The Tests are as follows

1. Memory Test
2. [1] MIDI Test
3. [2] Switch and LED test
4. [3] Adjusting Bender and MOD
5. [4] Adjusting Ribbon sensor
6. [5] A/D test
7. [6] Hold pedal test
8. [7] LCD test
9. [8] Sound Test

Exiting a test

Press the number button to quit the current test and start another test.
For the SW&LED test press the number button while holding down The [WRITE] button.

Exiting the test mode

(When the test is SW&LED, exit it)
Press [SHIFT/EXIT], Then "Are you sure?' is displayed.
Press [WRITE] to exit the test mode, then factory data will be loaded.
"

Op de eerder genoemde site kun je iig terug lezen hoe de verschillende testen uit te voeren.
 
Ik heb mn Jp8000 vanaf de eerste dag dat ie hier verkrijgbaar is betaalde toen ook bijna 3000 gulden. Ik gebruik m heel vaak nog. Alle knoppen,faders etc geen kraakje te bekennen of gaar! En ze zijn vaak gebruikt de knoppen en het klavier. en idd netjes n stofhoes of iets dergelijks gebruiken. En je gaat er jaren lang plezier van hebben. als je n beetje programmeren kan is de JP best wel veelzijdig.
 
aangezien ik ook al 11 jaar een fiere bezitter ben van een jp8000 en hem ook nieuw gekocht heb...

Als ik modernere virtual analgoues ga testen soms sta ik versteld van wat de jp soms allemaal kan en heeft (velocity assign, ribbon assign, pedal assign,glide/portamento...) je kan daar echt je sound mee doen leven tijdens het spelen.
Hij heeft ook geen 1000 submenu's waar je knettergek wordt. Ik heb een andromeda gehad en vond die echt wel veel te ingewikkeld, moet je al bijna burgerlijk ingenieur voor zijn om er een deftige klank uit te krijgen :p.

Ik zal mijn JP nooit wegdoen...
Hij heeft wel meer iets van een dance synth weg, maar als je idd weet waar je mee bezig bent krijg je er fantastische & veelzijdige geluiden uit.
Zelf speel ik er mee in een trip-hop band en dat gaat perfect, je krijgt er echt melancholische vibrato cello geluiden uit enz.

Het toetsenwerk had iets kwalitatiever gekunt, vind ik een beetje cheapo aanvoelen, maja...

Het onboard chorus en delay effect maken de sound ook best wel vetter.

Heb net een electro harmonix small stone effecte bakje besteld om mijn jp8K is door te jagen.

na 11 jaar moet ik wel zeggen dat er 3 draaiknoppen versleten aanvoelen, main volume knop, chorus level knop en delay level knop.
ondanks dat de cutoff en resonance serieus afgebeuld wordt zijn die 2 sliders nog in perfecte staat.

Heb nooit de chance gehad een jp8080 te mogen uitproberen, wat zijn de verschillen hier juist ? Ik zou een jp8080 nog durven bijkopen gewoon omdat ik de jp8K zo geweldig vind :p
 

Vergelijkbare discussies

Back
Top