Een vette Solo synth..?

Joepsz

Nieuwkomer
Lid sinds
23 juni 2008
Berichten
8
Hee allemaal,

Ik ram nu een jaar op mijn Yamaha AN-1X (topding!) en diverse vst-synths.
Ik ben echter op zoek naar een solo-synth (mono), en ben vooral door de Moog Little Phatty enthousiast geworden. Zijn er misschien meer betaalbare alternatieven voor heel dikke, compacte, modulaire, synths die vooral dikke bass-sounds kunnen maken? Ik wil eigenlijk een wat ouder ding hebben, hoewel de microkorg(XL) me ook erg aanspreekt.

Wat zeggen de pro's ervan.
 
alles van moog... prodigy bvb oid zijn nog wel betaalbaar af en toe.
van korg een ms10/20 of iets betaalbaarder; mkorg idd of een ms2000.. leuke bakkies.
of een dave smith mono evolver keyboard? niet oud maar wel vet.
roland sh-101?
etc, etc...
 
Wil je nou een synth voor solos of een synth voor basjes?
 
Ik denk DSI Mopho (nieuw E375) of DSI Evolver Desktop (2de hands +/- E300). En eventueel een distortionpedaaltje erbij (vanaf een paar tientjes, denk bijvoorbeeld aan de Boss DS1 of de MXR DoubleShot Distortion) en brullen maar!

Of als je modulair wilt en het hoeft niet perse analoog te zijn: de Nord Modular (+/- 350 euro 2de hands) of MicroModular (+/- 250 euro 2de hands)
 
Of zou hij een monofone synth voor basjes bedoelen?

Dat klinkt al logischer.

ms20 als je budget t toelaat, anders een sh101 ofzo dan
 
Als je het geld kan missen zou ik lekker voor die Little Phatty gaan. :mega:

Lijkt me qua karakter geschikter voor vette solos dan bv een ms20 (ook al is dat zonder enige twijfel mijn favorite synth aller tijden:halleluja).
 
mensen mensen mensen toch, hij wil iets ouder.....

moog source (prodigy is een saaie bak) of beter nog, de micromoog, want die heb ik te koop ;) vergeet de rest maar.
source is het meest bruikbaar/veelzijdig: presets, goede bass en lead sounds. kan echt geen phatty tegenop.
 
mensen mensen mensen toch, hij wil iets ouder.....

moog source (prodigy is een saaie bak) of beter nog, de micromoog, want die heb ik te koop ;) vergeet de rest maar.
source is het meest bruikbaar/veelzijdig: presets, goede bass en lead sounds. kan echt geen phatty tegenop.

Maar een Source is net zo duur als een LP, en volgens mij wil hij iets dat meer betaalbaar is... Roland SH-101 is inderdaad, wat AdDM ook zegt, geen slecht idee.
 
zoek een juno 106 bijvoorbeeld, is in de mono mode een supervette solo synth.
beetje echo erop en scheuren maar.
een @juno doet het ook lekker.
ik zou geen ms20 oid nemen, spelen niet echt lekker voor solo's en geen fatsoenlijke pitch bend.
groeten,
jeroen
 
Tsja, als het ECHT wat goedkoper moet dan is de sh101 inderdaad geen slechte keuze.

En toch zeg ik beter nog even doorsparen voor die LP 8~
 
MINIMOOG VOYAGER , eender welke uitvoering, kun je ook nog verder uitbreiden tot ( semi) modulair systeem. nu nog te doen met crises en lage dollars. echt ga meteen voor wat goeds. ( kan het nog altijd verkopen mocht hij tegenvallen en dan krijg je de poen ook wel weer terug)
anders: roland sh serie( is ook een treath over op dit moment), micromoog/ multimoog/ korg 700(s)/770/800 , crumar ds2, pro-one,
NIET : ms20 ( meer studioapperaat), juno106 ( leuk voor strings, vindt hem niet zo krachtig verder) , moog prodigy ( hadden ze er maar noisegenerator in moeten zetten)

bedenk wel:
oud is minder betrouwbaar, zeker als je ermee wilt gaan rondschouwen, eigenlijk is oud voor al voor thuis of een vaste stek
 
:D

voyager voor 500??

misschien een minimax asb oid....
400 euro klaar EN polyfonie...
 
nou ok, als de prijs ook meespeelt, sh101. prima keuze, iets braver, maar alles erop en eraan en voor 400 te scoren (staat er 1 in topstaat (van binnen met name) op het forum te koop, forumlid twiki)

maar als het doorsparen wordt, doe dan een source en geen phatty. en als je helemaal naar een voyager zou doorsparen, koop dan een mini. zijn echt niet zo heel erg onbetrouwbaar hoor, die minimoogs ;)

dus...
roland sh101 voor 400
moog source voor 800-850

of de gulden middenweg..... micromoog voor 600

ow, en gooi die draad nou maar dicht, wat ik heb een hekel aan tegenspraak.
 
Laatst gewijzigd:
Kijk ook eens naar apparaten van Sequential Circuits (prophet600 / Pro one / sixtrack) of ARP.. die laatste is misschien niet zo monsterlijk, maar voor solo werk erg fijn :)

En de genoemde roland bakken zijn ook erg gaaf

[edit] wilde vintagesynth aanbevelen, maar die is er even niet meer lijkt het (suspended) :(
 
Back
Top