Doepfer Modules busconnector

ronnyvalder

Ouwe rot
Lid sinds
28 juli 2006
Berichten
1.705
Locatie
Belgie
Hallo,ik zit met volgende vraag:
ga zelf een case maken in multiplex hout voor in zeer nabije toekomst er doepfer modules in te steken :-)
Nu heb al wat info verzameld,maar wat ik nergens terug vindt,
is de lengte van de standaard meegeleverde busconnector,zodat ik kan bepalen waar
ik die busboards moet gaan monteren,de case die ik ga maken is meer gebaseerd op een
moog case,dus schuine randen en geen rackvorm.Weet dat je busconnectors van 20 cm apart kan kopen,maar het zou handiger zijn om het busboard te plaatsen,zonder extra kosten
te maken aan extra busconnectors.
Alvast bedankt
 
je powerbus gewoon dicht bij je module's houden en niet zo gek doen ;)

kabeltjes naar je voeding ff langer maken is zo gedaan en veel simpeler.
houd je ook wel rekeing met de inbouwdiepte van je module's??
 
@ Alex Omega: ja,heb de afmetingen van verschillende modules effe doorgenomen,
meestal zijn deze zo'n 11 cm diep dacht ik.Toch zou ik het handig vinden om de lengte van die standaard busconnector te weten :-)
Dat het gemakkelijk is om de kabels naar de transfo wat langer te maken begrijp ik wel
maar met die schuine case heb ik 2 mogelijkheden,ofwel plaats ik de busboards parallel,
dus deze volgen de modules in die schuine case,ofwel zet ik deze allemaal achteraan op dezelfde diepte in de case zodat de busboards onder wat verder van de module staan en boven korter,is dit wat duidelijk beschreven :-)
 
zelf zou ik het handiger en mooier vinden als de busboards allemaal op dezelfde diepte staan
en hoop dat de gemiddelde afstand dan binnen de grens ligt van de standaard busconnector :-)
 
meestal zijn deze zo'n 11 cm diep dacht ik

Doepfer? Doepfer is de koning van de ondiepe modules. Een Doepfer bord van 11cm diep zal eerder een uitzondering zijn.

Anyway, de kabel aan mijn A156 (de enige Doepfer-module die ik heb) is 20cm. Dus als dat ook degene is die ze los verkopen, dan is denk ik alles 20cm.
 
@ Etaoin: bedankt voor deze info,ik dacht dat die 20 cm busconnectors misschien iets langere waren als de standaard,maar het zou dan goed kunnen dat deze gewoon bedoeld zijn als vervanging optie,dus moest er ééntje stuk gaan van de meegeleverde.
Dus dan zullen alle doepfer modules 20 cm busconnectors hebben.
Tja,heb 11 cm geschreven als diepte,laten we zeggen dat er inderdaad maar een weinig modules rond de 10 cm zitten,maar je busboard moet dan toch wel minimum rond de 12 cm van de modules staan,want wie weet wil je ooit een paar modules van plaats verwisselen en dan is het handig om rekening te houden met de max diepte van een module.
Nogmaals bedankt voor deze info
 
,maar het zou dan goed kunnen dat deze gewoon bedoeld zijn als vervanging optie,dus moest er ééntje stuk gaan van de meegeleverde.

Niet per se. Doepfer levert ook een hoop voor zelfbouw, het is niet allemaal voor reparatie. Flatcable met krimpconnectoren is typisch iets wat eigenlijk nooit stuk gaat.
 
@ Etaoin: OK,misschien wacht ik dan nog effe af tot er nog iemand op synthforum die Doepfer modules bezit,een lengte opgeeft voor die busconnector,om zeker te spelen :-)
Bedankt
 
:(

Etaoin weet heus wel waar ie het over heeft hoor, idd reken op 20cm...

maar ik vond mijn oplossing toch best handig, waarom kutten terwijl je slechts 3 fucking andere draadjes hoeft te verlengen...

Bovendien is het wel handig als je de connector ziet als je er een module uit haalt
 
@ Alex Omega : hé,ik trek hier niemand zijn kennis in twijfel hoor.
Etaoin schrijft wel duidelijk dat ie 1 doepfer module heeft en verder dat ie denk dat alle busconnectors 20 cm zullen zijn,dus nog een extra bevestiging van een paar andere mensen is hier hopelijk toch niet misplaatst.
Verder ga ik als rails gewoon een houten lat gebruiken,dus het is handiger als alle laten voor de busconnectors op dezelfde diepte zijn om uit te freezen.
Verder is jou standpunt juist hoor :-)
 
Back
Top