Opnemen Microkorg

GijsH

Stamgast
Lid sinds
8 februari 2009
Berichten
406
Locatie
Genk
Kan iemand mij uitleggen hoe ik mijn Microkorg kan opnemen ik heb volgende programma's : Reason 4.0,Recycle,Garageband en dan nog een M-audio Oxygen 49
 
Reason 4.0 en Recycle zijn al niet geschikt. Tenzij je je MicroKorg als MIDI keyboard wil gebruiken, maar ik neem aan dat je daarvoor je Oxygen49 hebt.

Ik neem aan dat je audio wil opnemen, dus zal je een geluidskaart nodig hebben, en een digitaal audiowerkstation, en ik denk dat je GarageBand daarvoor kan dienen.

Als je enkel MIDI wil opnemen/afspelen, heb je geen geluidskaart nodig maar wel MIDI-in/uit, en een sequencer. Ik denk dat GarageBand daarvoor minder geschikt is, en Reason heeft al evenmin een MIDI-uit functie.

Dave
 
Denkt ge dat het met de Tascam US-122L USB Audio Interface moet lukken
USBRECTASUS122L.jpg
 
Ja, volgens wat ik kan vinden is daar een versie van Cubase LE bijgeleverd. Daarmee moet het lukken.

Dave
 
Ik had nog een vraag kan ik mijn Microkorg ook met een Alesis MultiMix 8 USB 2.0 opnemen + Kan ik met die Alesis MultiMix 8 USB 2.0 live spelen want ik zit met een probleem ik heb ook nog een Sp-404 maar ik wil die samen met men microkorg bespelen maar op mijn huidige mixer gaat dat niet omdat de line-in en Jack input op 1 kanaal staan.
 
Ik had nog een vraag kan ik mijn Microkorg ook met een Alesis MultiMix 8 USB 2.0 opnemen + Kan ik met die Alesis MultiMix 8 USB 2.0 live spelen want ik zit met een probleem ik heb ook nog een Sp-404 maar ik wil die samen met men microkorg bespelen maar op mijn huidige mixer gaat dat niet omdat de line-in en Jack input op 1 kanaal staan.



steek je microkorg in een stereo line input
steek je sp404 in een stereo line input
via USB kan je nu op je PC elk kanaal afzonderlijk binnenkrijgen/opnemen/bewerken

ik heb geen enkel van de toestellen die jij hebt, maar da's nu eenmaal de basisfunctionaliteit dacht ik...google efkes eh en download de manual, daar staat het allemaal in beschreven


The MultiMix USB2.0 allows you to record every individual channel to the computer, along with the main
mix. The recorded signal is post-Gain, post-EQ and post-fader, which means that the settings you make
to these controls will affect the recorded signal.
Additionally, the balance set for the stereo channels will affect the recording. Note that, if you only plug a
source into the LEFT input of one of the stereo channels, this source will be duplicated to the right
channel.
You can record at one of four different sample rates—44.1kHz, 48kHz, 88.2kHz, and 96kHz.
 
Back
Top