76 weighted keyboard

Wat een lelijk ding zeg die VAX77, niet normaal ! Maar goed, wel praktisch. Hopelijk speelt ie een beetje lekker, want hij is niet bepaald goedkoop volgens mij.

Maar succes ermee (collega) Manu!
 
Wat een lelijk ding zeg die VAX77, niet normaal ! Maar goed, wel praktisch. Hopelijk speelt ie een beetje lekker, want hij is niet bepaald goedkoop volgens mij.

Maar succes ermee (collega) Manu!

Hmm, heb je de functies bekeken? Lijkt me toch echt een super handig apparaat als je met meerdere modules/vst's werkt en veel tourt in kleine bezetting. Alle patches mooi op een rij te zetten op je kleurenscherm met patchnames en bron ipv cijfercodes, en uit het verhaal op te maken een bijzonder klavier die je zelf uit mag zoeken. En ook de kleur mag je zelf uitzoeken. Maar wel erg duur idd:), maar wat wil je.
 
Wat een lelijk ding zeg die VAX77, niet normaal ! Maar goed, wel praktisch. Hopelijk speelt ie een beetje lekker, want hij is niet bepaald goedkoop volgens mij.

Maar succes ermee (collega) Manu!

Je kan em geloof ik deels customizen aangezien ik zwarte en rode modellen voorbij heb zien komen op de paar pagina's die ik heb bezocht op die site.

@Manu: hoeveel heb je er voor betaald, heb je em al binnen en vooral dat inklappen, hoe goed/slecht is dat? Lijkt me toch erg risky…

Dit zou echt ideaal zijn voor de giggende muzikant die altijd met het ov moet…
Hmm, heb je de functies bekeken? Lijkt me toch echt een super handig apparaat als je met meerdere modules/vst's werkt en veel tourt in kleine bezetting. Alle patches mooi op een rij te zetten op je kleurenscherm met patchnames en bron ipv cijfercodes, en uit het verhaal op te maken een bijzonder klavier die je zelf uit mag zoeken. En ook de kleur mag je zelf uitzoeken. Maar wel erg duur idd:), maar wat wil je.

Zou fijn zijn als we nu eens een toetsenbord kregen wat gewoon echt een grand piano simuleert. Dus verschillende gewichtzones ipv gewicht kiezen voor het hele klavier.
Wel al een hele stap vooruit dat deze meer dan 128 aanslaglevels kent. Nu nog maar de vraag welke software dit ondersteund. Pianoteq zou ideaal zijn.
 
Dit zou echt ideaal zijn voor de giggende muzikant die altijd met het ov moet…

ik gok dat de meeste giggende muzikanten met zo'n VAX77 wel met het OV moeten als ze 1800 euro (ik rond even af want er moet ook nog invoer- en verzendkosten bij natuurlijk) hebben neergelegd voor een -weliswaar zeer brute- maar toch ietswat prijzige controller (wel stoer dat je de kleur en de keyweight [ja waarom doen niet meer fabrikanten dat nou, heh heh] zelf mag bepalen)....

maar het idee is super, dus ik hoop dat meer bedrijven met een soortgelijk concept komen.. ik bedoel, wanneer zou Behringer met hun eigen rip off de show stelen?:duivels:

Anyway, ik hoop dat die gasten van Infinite Response ook op de Musikmesse 2009 staan want ik wil dat ding weleens live zien/inklappen en bespelen.......
 
ik gok dat de meeste giggende muzikanten met zo'n VAX77 wel met het OV moeten als ze 1800 euro (ik rond even af want er moet ook nog invoer- en verzendkosten bij natuurlijk) hebben neergelegd voor een -weliswaar zeer brute- maar toch ietswat prijzige controller (wel stoer dat je de kleur en de keyweight [ja waarom doen niet meer fabrikanten dat nou, heh heh] zelf mag bepalen)....

maar het idee is super, dus ik hoop dat meer bedrijven met een soortgelijk concept komen.. ik bedoel, wanneer zou Behringer met hun eigen rip off de show stelen?:duivels:

Anyway, ik hoop dat die gasten van Infinite Response ook op de Musikmesse 2009 staan want ik wil dat ding weleens live zien/inklappen en bespelen.......

Dit soort opties komen met een prijs en daar de markt nog klein is en de techniek nog nieuw moet eerst wat R&D–geld terug verdient worden.

Behringer kan dit niet doen. Het idee dat je een soort semi–maatwerk kan afnemen bij ze past niet in hun businessmodel gok ik.

Maar wat ik dus dan weer niet snap is dat er niemand eerder aan dacht (en er mee aan de slag ging) om een simpele variant te bouwen. Gewoon een midi controller zoals fatar ze maakt, inklapbaar.
LCD–schermpjes, dikke velocity engine is erg cool maar gooit de prijs flink omhoog. Het basisconcept is een inklapbaar goed toetsenbord. Moet niet zo lastig te fabriceren zijn?
 
Ik heb eindelijk diverse reacties gehad van muziekzaken of ze de Studiologic VMK176 hadden. Zelfs met de importeur. Alleen Dijkman Amsterdam en Peter Verspruy Rotterdam hadden ze. Maar de VMK176 was nergens op voorraad en kon wel 3-6 weken duren. En hij zou respectievelijk € 559,- en € 629,- gaan kosten (Wat een verschil!!).
Ik ben eergisteren naar Dijkman muziek geweest, want daar stond de VMK188 wel. En ik wilde wel ff weten hoe hij speelde. En dat was behoorlijk positief! Hij speelt erg fijn!
Het keyboard speelt (voor mijn gevoel) exact hetzelfde als de Nord Stage EX (die ernaast stond). Erboven hing een Roland RD700SX en die speelde, in vergelijking met de VMK188 erg stroef en zwaar.
Ik zat alleen te kutten met het sustain pedaal. Die functioneerde, wat je ook deed, precies verkeerd om.
Maar ik ben zeer positief over de VMK. Dus als ik m'n S80 verkocht heb, dan haal ik 'm vanuit Duitsland (Thomann, voor maar € 489,-!!).
 
Goed...je zocht dus niet zoals in je eigen post staat een goed gewogen klavier. Als je dit prettig vind voelen waren er nog meer opties geweest.
Maar toch fijn dat je hebt gevonden wat je zocht
 
Goed...je zocht dus niet zoals in je eigen post staat een goed gewogen klavier. Als je dit prettig vind voelen waren er nog meer opties geweest.
Maar toch fijn dat je hebt gevonden wat je zocht

Uwmm... Dat zocht ik wel! En dat heb ik ook gevonden!
De VMK188 (en dus ook de VMK176, en zelfs de VMK149) heeft een volledig hammeraction gewogen klavier. En de nieuwe Nord Stage EX ook. Ik snap niet hoe je op jouw gedachte komt..
 
My bad hahaha...had kort daarvoor een post gelezen ivm de Compact en die zat zo in m'n hoofd. Kijk maar naar de tijd waarop ik heb gepost dan snap je 't hahaha, iets te vroeg!
Nee de Stage toetsenborden zijn te gek!
 
My bad hahaha...had kort daarvoor een post gelezen ivm de Compact en die zat zo in m'n hoofd. Kijk maar naar de tijd waarop ik heb gepost dan snap je 't hahaha, iets te vroeg!
Nee de Stage toetsenborden zijn te gek!

Hmmm. 4 maart 2009, 10:23 = vroeg??
 
Ik heb ergens gelezen dat Clavia inderdaad ook Fatar klavieren gebruikt.
 
Weet je toevallig welke merk en type klavier daar in zit? Ook Fatar?

Clavia carefully selected a keyboard from Fatar’s professional keyboard line. The Nord Stage 88/76 hosts a weighted hammer-action keyboard with aftertouch for the right dynamic feel. [...]

Fatar dus. Type weet ik niet..
 
Even een update voor de volledigheid.

Mijn combi is geworden:
- Yamaha Motif Rack (classic)
- Studiologic/Fatar VMK176 Plus
Dit dus als vervanger van m'n Yamaha S80.

Motif had ik al een maand geleden voor weinig op de kop getikt via eBay. Evenals de perfecte flightcase via Marktplaats.
Ik heb sinds vandaag ALLE verdere benodigdheden binnen (klavier, kabels, DI-boxje, rackbag)! Alles in een keer besteld bij Thomann vorige week maandag, vandaag (dinsdag) alles in huis.
Klavier kostte € 489,- (in NL is dit € 100-150,- duurder!!!).
Motif heb ik € 300 voor betaald.
+ Accesoires was ik voor € 900,- klaar.

En ik ben vooralsnog erg tevreden.
- De Motif is een mooi ding! Met wat editten kun je er een hoop mooie sounds uithalen (voor mij: Piano, Rhodes, Wurli, Pads en Strings). Vooral de interne effecten zijn erg fijn! Vooruitgang op m'n S80 iig!
- Die Fatar ziet er mooi uit, alleen het bedieningspaneel is beetje plastic. En hij speelt echt super! Heel fijn klavier.
- Flightcase heb ik dus, Fatar past er perfect in.
- Motif zit boven in een 2HE rackbag. Onderin wil ik m'n DI-box, Nanoverb en Firebox monteren. Heb ik een mooi multifunctioneel rackje.

Ik moet nu alleen nog even de communicatie tussen de Fatar en de Motif snappen (qua program change, welke controller/slider/knop doet wat etc.). Iemand die daar veel verstand van heeft en me daar even mee kan helpen? Hoor het graag! Fatar-Manual is niet bepaald uitgebreid.

Vooralsnog een goeie oplossing voor als je een 73/76 gewogen toetsenklavier wilt en het geld niet hebt voor een Nord Stage.
 
Back
Top