Waldorf Q ervaringen

Harlem Nights

Stamgast
Lid sinds
23 juni 2008
Berichten
431
Locatie
Leiden
:luv: Sinds kort in bezit van blauw Waldorf Q rack dankzij sympathiek forumlid

Ik was altijd samplist, dit is mijn 3e synth na een Juno 106 en (ook meegerekend) Korg X5... Maar wát een apparaat is dit zeg!

Ben nog midden in de 'learning curve' maar dit is ècht een veelzijdig instrument.... Met de 'random' functie krijg je de meest vreemde drones en ritmische soundscapes, anderzijds heb ik er nu net klassieke Yazoo / Pro One patches mee zitten namaken e.d... Komt-ie ook een héél eind mee met wat extra filter drive en EQ... Dan heb je opeens de rockende bas van Two Tribes... Hedendaagse sawtooth leads natuurlijk simpel :gaap:, dan weer verder met experimenteren :okdan:

Voordeel ook dat je dankzij de kleine interne sequencer hem op schoot kan meenemen of op de salontafel :biertje:

Vraag me of hier nog meer Q lovers zijn en of er meer info te vinden is. Ben ook op zoek naar patch sheets van bekende 70s/80s tracks zoals voor "Don't Go" (zie http://www.unease.se/proone.htm) om bij wijze van studie na te maken (ook van Moogs, Prophets, maakt niet uit)

:D
 
Ik heb sinds 4 weken een Q keyboard, heb enkel nog maar door de presets gelopen en een beetje getweaked, d'r zitten ernstig lekkere bassen in en obscure pad achtige geluiden, maar de manual lezen heb ik nog niet aangedurft / geen tijd voor gehad. Maar ik lees graag mee hier.

tvp dus. :W
 
een kameraad van me had een q , paar keer mee mogen pielen ..is idd een heel veelzijdige.lekker klinkende va bak ....
 
voor wie interesse heeft - heb dus ff wat yazoo patches zitten namaken, lukt nooit helemaal omdat de Q heel ander soort synth is natuurlijk, maar was wel leuk onderzoekje :dj:

www.harlemnightsmusic.com/yazooish.mp3
 
Top synth. Voor bassen kies ik wel liever wat anders omdat die niet echt zo lekker als een analoogje in de mix liggen. De rest van de synthese klinkt top!

Vooral die step sequencer welke ook akkorden zoals de jx3p aankan vind ik super. Super om andere synth ook mee aan te sturen.

Ik heb een Q rack btw.
 
Heb wel nu al tijdlang 1 probleem steeds... De arpeggiator wil niet luisteren. Naar een externe sync bedoel ik dan. Ieder preset heeft een eigen tempo en je kunt dit van buitenaf niet overrulen lijkt het, welke clock setting je ook kiest met shift+tempo (internal / auto / send / auto-thru)

Heb nu een part opgenomen waarbij ik het tempo dan maar steeds handmatig heen en weer bijstelde, anders lopen de arps uit de maat vanaf iedere keer dat je ze aanslaat... Maar tis knullig :erm:

Voor de rest van mijn setup is het te onhandig om de Q de tempo master te laten zijn, ook beetje raar dat dit zou moeten voor een synthmodule

Herkent iemand dit? Zie ik iets over het hoofd?
 
Volgens mij had dat met het OS te maken -3.00 of 3.02. Ik ben het syncprobleem volgens mij wel eerder tegengekomen op de Waldorf mailinglist, dus misschien dat je daar ook even kunt proberen?
 
heb ook al zeker bijna 2 jaar een kanariegele Q keys staan waar ik nog steeds zeer blij mee ben. dat ding kan best een hoop grof geluid neerzetten en heeft ook echt een eigen karakter en is breed inzetbaar. zeer mooie pads, dikke bassen met veel filters. uitermate geschikt voor scherpe techno sounds maar zeker ook ambient. ik heb ook wel analoog erbij voor bassen en geluidskarakter verdeling in de mix maar de Q is wel een absolute blijver.
 
Leuk threadje dit....ik zit er al een tijdje over na te denken om een Q aan te schaffen en als ik zo de Yazoo-ish voorbeelden hoor...noou....klinkt goed!
Ik ga dan wel voor een rack versie btw.....die grote gele bak is zeer mooi maar ook weer prijzig....is het rack btw makkelijk aan te sturen met een externe draaiert?
 

Een paar demo's als deze waren voor mij eigenlijk de aanleiding tot de aanschaf :D

Heb inmiddels wel de content van die mailinglist door kunnen nemen, maar niets over het sync probl.. Ik houd dus de arps maar handmatig in de maat...

BTW alle buttons zijn extern aan te sturen
 
Over de Q kan je niet veel zeggen.Je moet hem bezitten. 'Beest' als omschrijving is het best op z'n plaats.
 
:D En daar heb je ruim 11 jaar over nagedacht.
 
:D heb de q al 10 jaar niet meer, nooit gemist ook, kil steriel virusje zou ik eerder zeggen
:luv: Maar wát een apparaat is dit zeg!
Euhh...:?
In elk geval krijg ik de bijlage niet uit mijn TI, noch mijn Virus Classic
En oh ja, de prijzen voor de Q zijn niet mis intussen. Bizar toch voor een kille VA synth die intussen 2dehands haast niet te vinden is...8)
 

Attachments

  • QQQ.mp3
    1,7 MB · Bekeken: 95
Laatst gewijzigd:
En oh ja, de prijzen voor de Q zijn niet mis intussen. Bizar toch voor een kille VA synth die intussen 2dehands haast niet te vinden is...

Ach.. ieder z'n ding. En wat betreft de prijzen zo werkt het tegenwoordig wel met alles als je een beetje rondkijkt en (vraag)prijzen ziet. Een M1 moeten ze ook al rond 600 euro voor hebben.. schurken zijn het.. :D
Ik las de uitspraak hieronder een keer van je ergens. Ging niet over 'n M1 maar een VA synth die ook nauwelijks wordt aangeboden.. Het is niet gek als je teveel vraagt maar wat de gek ervoor geeft. Toch? :)


It's an ok synth.png - Click image for larger version  Name:	It's an ok synth.png Views:	0 Size:	14,2 KB ID:	3787181
 
Back
Top