beste fm-synth ooit?

maar is een FM synth met 8 operators altijd beter dan eentje met 6?
Nee, want het geluid is ook afhankelijk van de overige specificaties (bv. of een osc. alleen sin of ook andere golfvormen (samples) kan genereren) en natuurlijk het gebruikersgemak (en daarop scoort de fs1r dan wel weer wat minder)
 
dus algemeen komt de fs1r als winnaar uit de bus (indien je gebruiksgemak niet meerekent) ik vind het zelf zalig bakje ook, gaat studio niet meer uit
 
Ik heb de Kawai K5000R/S/W de revue niet zien passeren?!
'k heb er eentje, zopas van een forumlid overgenomen, en ben behoorlijk opgetogen over de prestaties van de K5000R, in mijn geval.
:okdan:
 
Ik heb de Kawai K5000R/S/W de revue niet zien passeren?!
'k heb er eentje, zopas van een forumlid overgenomen, en ben behoorlijk opgetogen over de prestaties van de K5000R, in mijn geval.
:okdan:

Dat komt omdat het geen FM-synth is, maar gebruik maakt van Additive Synthese.
 
Het is een FM synth die gewoon niet moduleert, dat is alles. Een Hammond is ook een prima FM synth in die optiek. Wel matige EP's overigens.....
 
Het is een FM synth die gewoon niet moduleert, dat is alles. Een Hammond is ook een prima FM synth in die optiek. Wel matige EP's overigens.....

[hapt toe modus]
en daarom wordt die dus niet genoemd. Golfvorm moduleren is niet het zelfde als golfvormen mixen.
[/hapt toe modus]

neemt niet weg dat de DX7 ook als additieve synth gebruikt kan worden met een aantal algoritmes.
 
Back
Top