Drumsynths: nieuwe, oude, of allemaal maar samplen???

Grafmeester

No brain, no pain!
Lid sinds
6 november 2008
Berichten
374
Locatie
Eindhoven
Ik wil dat jullie vertellen wat jullie meningen zijn over de keuzes van drumsynths tegenwoordig. Voor de liefhebber van direct programeren en editen van slagwerk lijken de keuzes vrij beperkt.

Zo kun je een jaren tachtig bak kopen waar niet perse veel aan getweaked kan worden, of je haalt een iets modernere Machinedrum of dergelijks met sequencer en alles eraan, of je koopt zo'n emulatie bak als de Novation DrumStation, of je houdt het bij samplers en software.

Wat het is, het moet van mij hardware blijven, lekker live. In dat zin hoeft het niet allemaal zo modern en software vriendelijk te zijn, maar MIDI-syncen is wel een must, natuurlijk. Ik zeg het ook want ik ben op zoek naar iets toepasselijks op het moment.
Zou je zeggen, beginnen met een emulatie bak doet geen zeer, of vinden jullie toch dat er beter flink gespaard kan worden voor een bak met eigen karakter?

Laat je horen! :dj:
 
ja he!
maar die Jomox, daar zit eigenlijk niet zoveel tweak mogelijkheden op. Ik heb gelezen dat je dat allemaal het beste met een bijhorende pc programma kan doen :erm:

ik zat ook net te lezen over die Vermona DRM, wel vet kicken, maar die MKIII, kan je daar wel je sounds mee opslaan? las net dat dat niet aanwezig was bij z'n voorgangers, vet irritant als je het mij vraagt.

in feite kan je toch zoiets aansluiten op een sequencer en je tot de late uren afjammen he?
 
Bij die vermona moet je een papier met al je knoppen maken(of copieren) en dan met pen je pot standen aanvinken. Dat was vroeger het geheugen van je sint ook. Werkt prima, ik heb ook allerlei mappen in mijn studio. Alle FX combi's(noodles) worden in mijn bijbel genoteerd(ben nu aan het nieuwe testament bezig)
 
Laatst gewijzigd:
hmm, ik lees ook iets bij een andere thread over de MAM ADX1 ontworpen door iemand die meedeed aan de DRM MKII. halve prijs, maar is het geluid ermee te vergelijken??

@ onrust: pfft, zal wel, maar het kan ook anders hoor.
 
owwwwwwww, ik dacht eerst aan de 99. maar er is dus ook een 999 ramvol met draaiknoppen. nevermind then!

even wat demos luisteren want het ziet er kicken uit!

btw, hoe is ie te vergelijken met de 888?
 
de 888 vind ik mooier klinken. En 8bit samples zijn altijd een feest voor je oren. Moet wel een filter achter om het geluid gevaarlijk te maken. Voor mij is geheugen vaak een reden om een apparaat niet te kopen, de 888 is hier een uitzondering op, maar daar is meer de prijs een probleem. Voor dat geld heb je een leuke sint(kan je zelfs al over modulair gaan denken).
 
er wordt ook zelden gesproken over de novation drumstations. goede reden voor?

Ja slap aftreksel van originele bakken.
Aan de andere kant kan je het wel goedkoop zelf proberen of het wat voor je is en met een controller is alles goed te tweaken live.
 
'slap', haha. dus helemaal niks. 8~

zo, ik ben demos aan't checken van die vermona. dat kan nooit misgaan!
zou je toch voor de MKIII gaan of zeg je toch maar van 'who gives a fuck'?
 
Ik zou voor de mkIII gaan, distortion is niet zo leuk als wave shaper. En je kan gewoon je fuzzfactory erachter hangen via een mengtafeltje.
 
yeah interne-distortion is toch beperkt. doe maar gelijk een gekke pedaaltje achter.

lijkt me wel iets om op te zoeken. misschien alvast maar sparen? yeaaah *D

iemand enige ervaring met de DRM MKIII???
 
Ik heb alleen achter de II gestaan en die was al leuk. De III is verbeterd(echt). En met jouw muziek is extra fuzz niet eens perse nodig hij is van zijn eigen al bruut zat. Hij blaast echt die onrustindustrie drums van tafel.
 
De 888 is een 999 zónder filter. :okdan:

inderdaad last ook vandaag na wat ge jomoxed te hebben

de resonator filter [neuronium techniek ofso] zit in de 999
hebter eentje ....t filter dus ...ben benieuwd

on topic
ik zeg best of both worlds
soms wilk linn achtige eprom drumstel drum s
moet ik niet by de rolands zijn 808/606/909cr8000
die klinken zoals ze moeten klinken ...kennen we wel !
moet zeggen dat er egt redelijk ok software is tegen woordig

waldorf attack gebruik best vaak
syncen van lfo,s op diverse perc sounds ...altyd ok !
batterij heeft weer egt ehele andere functies ook leuk


samplen doe ik niet meer geen zin ...daar werken pc,s relaxed genoeg voor these days
pfff floppies/ disks en errors o o o :bekdicht:
drums zijn der genoeg te vinden ,..opt net
elke drumachine is ergens gesampled wel te " grabben "
beginnen met muzieken maken [digidrummen :okdan:]
kan simple en goedkoop

je kant so vintage maken asje zelf wil

eerste drumachine 14 jaarterug was een tr606 die ik weer door verkocht want paste niet op mn atari :stupid d8 dat r midi op zat :bekdicht:
gelijk een r8 mk 2 gekocht goede sequencing keuze toen

je maakt ook heel ander drums asje naar een scherm staart
ik wel iig !

drums
 
tja, met software kun je opzicht wel vooruit, en het is ook precies wat je zei, dat programmeren heel anders gaan als je naar een scherm staart. maar wat het is, als je toch al de helft achter de pc moet doen (sequencen bijv.) dan zal je er ook snel van scheel kijken... ikke wel althans! :r

en samplen is wel cool voor de mensen die al sinds de eerste jaren aan't samplen zijn, want in dat gebied schiet het allemaal wel enorm op, maar het heeft de charme niet van iets wat zelf een eigen geluid ontwerpt. ik heb laatst gekeken naar hoe die laatste sampler van roland werkt (MC808 geloof ik?) en men, nee, doe maar niet. misschien zijn zulke dingen wel leuk voor live (tanse, tanse!) maar je houdt niet veel van alle vage tussengeluidjes over die een (drum)synth wel maakt. en je moet toegeven, voor een organisch geluid is zo een click*pop*restart geluid niet fijn om er tussenin te horen. laat de tempo zich maar vanzelf aanpassen, klinkt veeeeel fijner! :D

mja, zo zie ik het althans... 8>
 
Back
Top