Workstation

V-synth

Stamgast
Lid sinds
19 mei 2008
Berichten
149
Locatie
Den haag
hallo,
Ik wil van de week een Nieuwe Workstation kopen.
Maar weet eigenlijk niet welke,
Ik wil een Workstation die een reverse Reverb heeft.
En Veel Vocal patches,
En Goeie Sounds

Weet iemand welke me kan aanraden voor rond de 400 euro?

Groeten V-synth
 
Ik wil een Workstation die een reverse Reverb heeft.
Ik denk niet dat er al workstations zijn uitgevonden die weten wat je gaat spelen voordat je uberhaupt de toetsen indrukt (je weet hoe een reverse reverb gemaakt wordt?).

En Veel Vocal patches
Een workstation heeft van alles wat, dus als je specifiek naar vocalen zoekt kun je beter een expansion ervoor halen.

En Goeie Sounds
Wat bedoel je hier mee?

400 euro?
Roland XP-50 met vocal expansion board, of misschien een Kurzweil K2000 (als je die kunt vinden) met de juiste sample libraries.
 
Ik denk niet dat er al workstations zijn uitgevonden die weten wat je gaat spelen voordat je uberhaupt de toetsen indrukt (je weet hoe een reverse reverb gemaakt wordt?).


Een workstation heeft van alles wat, dus als je specifiek naar vocalen zoekt kun je beter een expansion ervoor halen.


Wat bedoel je hier mee?


Roland XP-50 met vocal expansion board, of misschien een Kurzweil K2000 (als je die kunt vinden) met de juiste sample libraries.

Okey Nouja Ik heb wel op marktplaats gezien een Roland RS-50 en 70

Ik vind die keyboard echt een mooie volwassen look en doet me ook een beetje denken aan de Fantom series
En heb ook nog gezien de Roland Gw-7
 
Okey Nouja Ik heb wel op marktplaats gezien een Roland RS-50 en 70

Ik vind die keyboard echt een mooie volwassen look en doet me ook een beetje denken aan de Fantom series
En heb ook nog gezien de Roland Gw-7


De RS50 en RS70 zijn geen workstations, want een workstation heeft in ieder geval ook een sequenser en dat hebben deze modellen niet. Volgens mij zijn deze modellen "sample based synthesizers"

Groetjes van Rudo
 
De RS50 en RS70 zijn geen workstations, want een workstation heeft in ieder geval ook een sequenser en dat hebben deze modellen niet. Volgens mij zijn deze modellen "sample based synthesizers"

Groetjes van Rudo
Maar is de Roland Gw-7 Een Workstation ?
Dat iedergeval een beetje mijn eisen heeft
 
Ziet er meer uit als een performance keyboardje met ingebakken styles enzo.

Ik wil niet lullig doen, maar zou je niet eerst eens wat onderzoek gaan doen voordat je zegt dat je 'deze week' iets wilt kopen en lukraak met allerlei marktplaats aanbiedingen gaat strooien terwijl je geen idee hebt van wat er te koop is?

Volgens mij is het 1. Wat heb ik nodig? 2. Wat heb ik te besteden? 3. Welk apparaat past hier het beste bij? 4. Waar vind ik dat binnen mijn budget?

Ik heb het idee dat je stap 3 overslaat.
 
...een mooie volwassen look...

Tsja... De look is wel leuk natuurlijk (voor veel mensen schijnt de Alesis Fusion geen optie te zijn vanwege het uiterlijk), maar zegt natuurlijk niets over mogelijkheden en geluid...

Verder sluit ik me bij Dhr. B0naparte aan, maar denk eigenlijk dat ook punt 1 nog wat aandacht verdient. Want, zoals Yoozer ook al vroeg: wat bedoel je met 'goede patches'? Wat voor soort geluiden zoek je? En wat bedoel je met 'veel vocal patches'? Goede of veel verschillende - en vooral: voor welk doel? Dit is niet betuttelend bedoeld, maar echt: probeer duidelijker te definiëren wat je wilt (ook voor jezelf!) en uit te zoeken wat er beschikbaar is (wat kan het en wat kost het).

Overigens: het basisidee van een synthesizer, en hét verschilt met 'gewoon' een keyboard, is dat je er geluiden mee kunt bewerken (en niet alleen met effecten). Het toegevoegde van een workstation is de sequencer (kan dus bij zowel een keyboard als synthesizer). Kijk zeker ook even in deze thread. Op zich staat er door de hele thread heel veel nuttigs, maar vooral op pagina één worden een paar basiskwesties die spelen bij de keuze voor een synth heel duidelijk behandeld. :okdan:
 
Back
Top