Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Waarom een goed concept laten vallen?
Ik denk dat een 'nieuwe oude' korg monopoly eerder duurder dan goedkoper zal uitvallen dan een tweedehansje, dus voor welke markt moet hij (zij) geproduceerd worden, daarnaast zal het geluid volgens de puristen anders zijn dan de classic (al was het alleen maar omdat bepaalde componenten niet gemaakt mogen/kunnen worden). Is synthland niet gewoon 'volwassen' (= 'massa product') net zoals altijd ontstaat er dan een soort van recycling van ideeen, verzadiging van de markt en het ontstaan van een standaard (qua geluid/mogelijkheden en design).Waarom een goed concept laten vallen?
Wat ik nou echt nuttig zou vinden is: als Korg weer gewoon De MS-serie en de mono/poly+poly 6 zou uit brengen.
Dat er van 'elke synth' zowel een rack, als een keys, nano en de-luxe versie verschijnt past perfect in dit plaatje; ieder zijn 'eigen' synth. Hierdoor lijkt het dat er geen nieuwe synths meer op de markt komen.Til je dit verhaal op een maatschappelijker niveau, dan zie je dat de individualisering van de samenleving ook is doorgedrongen tot muziek (maken.)
Volwassen, natuurlijk, maar klaar...? Als er één muziekinstrument is dat zich bijzonder goed kan anpassen aan de vraag is dat de synthesizer, dus klaar, zoals de viool... never!Toch blijf ik bij mijn stelling: de synth is klaar, hij is volwassen.
Er viel me laatst iets op, tegenwoordig komen er als je het mij vraagt een hele rits overbodige versies op de markt van gekke midicontrollers, synthesizers, reissues etc, het lijkt erop dat er niets nieuws meer wordt uitgevonden maar alleen maar op hypes wordt ingespeeld en dingen worden afgeken.
Daarvan komen de meeste toch wel van Korg en Roland. Korg kwam ineens met 2 vintage ogende gevallen de microkorg en het legacypack, daarna kwam ineens de kaospad 3 met dat gekke controle scherm, toen kwam er een wii achtig kaos-pad control ding met witte ledjes en toen nog de DS-10 en nu heb je ook nog de korg nano. Muziek maken is voor korg blijkbaar meer een raar computer spelletje geworden
En dan Roland welk continue maar juno's series blijft uitgeven, of dingen die er weer op lijken.
Dan heb je nog moog natuurlijk met de little phatty en de theremin, en dave smith's prophet 08, wat in feite ook re-issues zijn. Maar die kan ik toch nog serieus nemen.
Maar voornamelijk korg snap ik niet meer, hebben ze stiekem iets afgesproken met nintendo ofzo ???
Wie o wie kan mij antwoorden ??
Maar voornamelijk korg snap ik niet meer, hebben ze stiekem iets afgesproken met nintendo ofzo ???
Toch blijf ik bij mijn stelling: de synth is klaar, hij is volwassen.
Toch blijf ik bij mijn stelling: de synth is klaar, hij is volwassen.