korg micro X

G

Guest

Guest
ik zit er over te denken een micro x aan te schaffen, als handige kleine controller en simpele geluidenbak.

wie heeft er een?

dat rondje linksboven, met dat knopje in het midden, is dat een soort joystick? kan je die zo gebruiken en stuurt dat dan midi uit, of i shet heel iets anders?

de arpeggiator, knoppen e.d sturen neem ik aan gewoon midi uit ?!

wie kan me hierbij even helpen. het maakt de beslissing een stuk makkelijker.
dank u.
 
ik heb het al gezien; het is heel iets anders.
en midi uitsturen zit wel goed. jammer dat je het met de 'gewone' joystick moet doen. die veert natuurlijk altijd terug.
maar deze kan wel dicht dus, sorry. of iemand zou nog een vlotte suggeste moeten hebben voor simpel midi controller keyboard met echte joystick (en niet te veel schuiven en knoppen.)
 
Ik heb er eentje. Gebruik hem vooral live (als tweede keyboard, scheelt een grote hoeveelheid gewicht, ik kan mijn hele liveset minus monitor in een keer uit de auto halen). Erg veel waar voor je geld, als je kan leven met een twee octaafs keyboard.
 
Op zich wel geinig zo'n micro rompler maar ik vraag me toch af hoe bruikbaar het is. In hoeverre zijn de sounds te editten enzo?
 
nou, ik wilde m eigenlijk gebruiken om een midi analoge synth aan te sturen. vond hem wel compleet, met arpeggiator en zo. lekker klein. geluiden zijn een bonus, om toch niet vast te zitten aan steeds dat ene analoge. het plan zou wel zijn om piano, sax of wat dan ook wel door de synth te halen. met een echte joystick, zonder veer, was het een sure buy geweest. ik zal nog s nadenken nu.
 
dat vind ik een heel goed idee. maar dan moet ik eerst even kijken of je de controller (x of y) los kan koppelen van de pitch van de korg zelf, omdat ik niet zeker ben of de stick nog goed centreert als het veertje weg is. jij denkt daar toch even een stap verder dan ik, want ik had me nog de novation remote25 herinnerd, waarvan je het veertje kon verwijderen, maar hier had ik niet aan gedacht. ik ga daar eens een nachtje over slapen. ik ben sowieso geen pitchbender; ik wil de korg gaan gebruiken om een cwejman aan te sturen en dan kan je de stick via cv uit naar elke parameter sturen.
 
Ik heb nog een vraag voor degenen met een Micro X. Hoeveel ethnische instrumenten staan er op en klinken ze goed? Ik ben eigenlijk op zoek naar een synth/rompler met een grote verscheidenheid aan geluiden (synth leads, bass, strings, maar ook een aantal oriental, chinees en celtic).
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top