Prophet '08 knoppen kwaliteit?

liquidbazz

Eet geen kaas!
Lid sinds
23 november 2008
Berichten
5
Locatie
In de buurt
Hallo,

Ik ben van plan een Prophet '08 aan te schaffen, maar lees
hier en daar dat de kwaliteit van de draaiknoppen teleurstellend is.
Misschien is de vraag al eerder gesteld, maar ben er even tussenuit geweest.

Gr, Dave
 

"Sorry, er zijn geen resultaten gevonden. Probeer een andere zoekterm. "

Goed bezig! :okdan:



Anyway, knoppenkwaliteit is zeker een minpuntje. Woeste filtersweeps tijdens liveoptredens zou ik bijvoorbeeld alleen doen als je de cutoff aan het modwheel hangt. Maar bij normaal gebruik en rustig draaien valt het wel mee, het zou voor mij geen reden om van aanschaf af te zien in elk geval.
 
was voor mij de reden om mijn laatst aangeschafte mek toch weer van de hand te doen. ik vind het belachelijk. overigens kreeg ik van DSI het advies om de potmeters met een of ander glijmiddel te behandelen, dus toch een hardware iets?!
 
Ja ik vind die pots van de DSI synths het enige minpuntje aan die bakken...
 
nou, er is mee te leven, maar wat me de laatste keer zo tegenstond: het is eigenijk al een paar jaar zo en het wordt niet beter. dat vind ik kut van zo'n bedrijf. en dan zo'n mailtje dat je de potmeters moet openmaken en behandelen met 'smeroflex' weet ik hoe het heet. kan niet hoor. maar goed, Radar houdt 'm in de gaten, die Dave Smith.
 
Hmm ik was behoorlijk gefrustreerd na een sessie Profeteren bij Frietbek van die knoppen, ze bekijken het maar. Zat vintage synths die je voor een schappelijke prijs kunt kopen die wel normale knoppen hebben. Het is niet alleen bloedirritant maar het geeft je ook meteen het gevoel dat je met een digitale bak werkt.
 
Denk dat in de studio het nog wel meevalt met die knoppen. Misschien dat ze over 10 jaar echt naar de knoppen zijn.
Maar om nou zo'n ding live mee te nemen lijkt mij toch vragen om problemen. Dan is 1 lompert genoeg om een paar knoppen van zo'n bak te slopen.
 
Ok heren,

Bedankt voor al jullie reacties!

Ik maakte me dan ook vooral zorgen om
de plestikke interteelttoys-kwaliteit van de knoppen.
Ik begrijp dat deze totaal niet te vergelijken zijn met bv. de knoppen van de Voyager?=(
 
Ok heren,

Bedankt voor al jullie reacties!

Ik maakte me dan ook vooral zorgen om
de plestikke interteelttoys-kwaliteit van de knoppen.
Ik begrijp dat deze totaal niet te vergelijken zijn met bv. de knoppen van de Voyager?=(


wereld van verschil
 
de Prophet 08 knoppen zijn idd aan de gammelige kant zo op het eerste gevoel en ze geven ook geen lekkere "feedback" want veel te losjes. Totaal niet te vergelijken met de Voyager knopjes die waarschijnlijk langer meegaan dan ondergetekende...
 
Ik kreeg ook het advies om de knoppen te behandelen met DeoxIT. Volgens Dave Smith zouden de knoppen die ze hebben ingekocht last hebben van voortijdige oxidatieproblemen of iets dergelijks. Ze hebben me een tubetje van dat spul toegestuurd, misschien dat ik dit weekend even de P08 onder handen ga nemen, een verslag van de resultaten zal later volgen...
 
Ik hoop dat Dave wat tubetjes heeft ingekocht, zo vlak voor de feestdagen... *stuurt apert mail naar Amerika*
 
dat was het ja, Deoxit.
een nieuwe evolver, 2 dagen oud - en dezelfde problemen als met de eerste evolver die ik vrij vlot na de release kocht. ze moesten zich schamen met hun tubetjes deoxit. kunnen we niet gewoon vaststellen dat ze inferieure onderdelen gebruiken, al jaren lang?!
 
ja dit slaat natuurlijk nergens op dat ze een spuitbus geven noujaaaaaa....
 
Back
Top