Prophet '08 knoppen kwaliteit?

ik heb dave een mail gestuurd met de vraag welke er percies nodig is en hoe het toe te passen.
 
wat is er nou aan de hand met die knoppen dan?

Sommige hebben de neiging om omhoog te gaan in waarde als je snel naar beneden draait, maar zijn er maar een paar van de 88 maar toch ik heb liever een 100% synth... als je rustig draait werkt het wel...
 
Zoals ik al zei , als je normaal doet is er praktisch niets aan de hand.

Ik begin een beetje het idee te krijgen dat mensen nu eerder testen wanneer de pots disfunctioneren dan dat ze de synth testen.

Dat is het eerste wat ik doe als ik een nieuwe synth test in een winkel,dit is ook volledig normaal,zien of je geen kat in een zak koopt.
 
Dat is het eerste wat ik doe als ik een nieuwe synth test in een winkel,dit is ook volledig normaal,zien of je geen kat in een zak koopt.

Mede de reden waarom je beter 2e hands dan DEMO gear van feedback kan kopen, want dan heeft het er al meer van gelden dan als je hem zelfs 10 jaar gebruikt imo

Maar het is wel erg jammer van een nieuwe synth, of ie nu al 5 jaar oud is of 2 weken ze hebben er allemaal last van. De Mono evolver desktop is de enigste vn heel de DSI lijn die er geen last van heeft.
 
Na 2 weken dat is toch echt niet normaal hoor als die zo reageren als je hierboven beschrijft.

In ieder geval bij dit fenomeen mag je stellen dat de pots om zeep zijn.

Zijn het encoders of potmeters die pots op de dave Smith synths?

Als hij zegt dat je ze moet sprayen betekend dit dat die weet dat het kut pots zijn,ik ga er ook vanuit dan dat die geen reeds beschikbaar produkt heeft gekozen maar ze zelf laten maken heeft voor zijn produkten en waarschijnlijk zo goedkoop mogelijk.
 
het is geen bete reklame nee..

Ik zag in de yahoo usergroup net ook alweer een bericht van iemand die er problemen mee heeft met een nieuwe MEK van 2 weken oud...

Dit is al vanaf het PEK model, dus

PEK
MEK
P08 Rack
P08 Keys

en maar seeds diezelfde asjes blijven gebruiken, die dus waarschijnlijk vrij gevoelig voor korrosie zijn, aangezien ie een ontroester aanbeveelt hehe.

Is ook het enigste minpuntje aan die synths, vandaar dat ik die 2-3 pots effe wil behandelen, want het is een monster zon polyevolver
 
ik zou die gozert es een bezoekje met een jerrycan en aansteker brengen.
Je kan je ongenoegen ook op een andere manier uiten.
 
Dit is al vanaf het PEK model, dus

PEK
MEK
P08 Rack
P08 Keys

en maar seeds diezelfde asjes blijven gebruiken

Nou ja als je weet dat je een foute keuze hebt gemaakt maar er helaas 10k of 50k van hebt laten maken,dan wil je die toch wel kwijt.

Er zou in discretie wel kunnen gevraagt worden of hij een alternatief type weet die op de markt te koop is,die je dan zelf in kan monteren.
 
Sommige hebben de neiging om omhoog te gaan in waarde als je snel naar beneden draait, maar zijn er maar een paar van de 88 maar toch ik heb liever een 100% synth... als je rustig draait werkt het wel...

Yup, ik heb hetzelfde met de Amount knop van de LFO's (Prophet 08 Module)... als ik van 127 naar 5 of zo wil, dan moet ik heeeel rustig draaien anders gaat ie weer omhoog. Andere knoppen beginnen nu ook kleine kuren te vertonen, dat was in het begin niet het geval dus met testen in de winkel kom je er ook niet altijd achter... Ik heb de Pro08 sinds Okt 08, nieuw, dus eventueel kan ik m nog onder garantie laten fixen misschien.
 
erg triest allemaal als ik dit zo lees...
de p08 is een mooie synth (wat ik hier over lees) en dan heeft ie idd van die flimsy knopjes . . :erm:

de desktop evolver knoppen vond ik ook niet geweldig maar die sloegen bij mij weten geen waardes over idd.

beetje raar van de firma S te USA . . .
 
Mede de reden waarom je beter 2e hands dan DEMO gear van feedback kan kopen, want dan heeft het er al meer van gelden dan als je hem zelfs 10 jaar gebruikt imo

Maar het is wel erg jammer van een nieuwe synth, of ie nu al 5 jaar oud is of 2 weken ze hebben er allemaal last van. De Mono evolver desktop is de enigste vn heel de DSI lijn die er geen last van heeft.

die heeft weer endless knobbies [lekkere feel rubber ...]
en die vervelemnde tikjes erin

oude bordlead kn obbies / en sherman knoppen dat zijn goede op een synth
klein rubber en goede resolutie
 
toch begrijp ik hier geen reet van, als meneer smith z'n synths een paar tientjes duurder maakt, dan zouden er goeie onderdelen gebruikt kunnen worden, die wel 30 jaar meegaan.
volgens mij is ie z'n goeie naam aan het verkloten.
naj, zal wel aan mij liggen.
groeten,
jeroen
 
Mischien eerder toch een Prophet 5 kopen/ruilen ipv een P8 septic..
 
Het is gewoon schofterig dat als je 2 weken nieuwe synth dat gezeik heeft dat je zo een oplossing van een dexoit tube krijg.
Van mij mag die het op zijn :kont: smeren kan die meteen die brakke synth terug in ontvangst nemen.
 
Back
Top